PARYŻ 2014: NOWE SILNIKI ATUTEM NOWEGO JAGUARA XE

Jag_XE1

Nowy, wykonany w dużej mierze z aluminium model XE, którego tylne koła napędzane są silnikiem serii Ingenium, to najoszczędniejszy Jaguar w historii. Emituje on, w zależności od wersji, już od 99g CO2 na kilometr.

Jednostki napędowe Ingenium są wytwarzane w nowym, wybudowanym kosztem 500 mln GBP i posiadającym powierzchnię 100 tys. metrów kwadratowych Centrum Produkcji Silników w brytyjskim regionie West Midlands.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT

PARYŻ 2014


Gotowe silniki opuszczają wysoce zautomatyzowane linie produkcyjne nawet co 36 sekund.

Rozpoczęcie pracy od czystej kartki papieru dało odpowiedzialnym za zespół napędowy projektantom Jaguara możliwość stworzenia lekkich i oszczędnych silników Ingenium, które oferują połączenie mocy, momentu obrotowego i kultury pracy. Wykorzystujące najnowocześniejsze rozwiązania techniczne silniki zostały poddane testom odbywającym się w normalnych warunkach drogowych na dystansie ponad 3,2 mln kilometrów.

Charakteryzujące się niskimi oporami tarcia oraz wykonane całkowicie z aluminium jednostki napędowe posiadają sztywne bloki cylindrów oraz dwa wałki wyrównoważające, które zapewniają niski poziom wibracji. Szczegóły takie jak osłona akustyczna miski olejowej, izolowane akustycznie wtryskiwacze oraz 0,5 milimetrowa owalność koła zębatego napędu pompy wtryskowej dodatkowo przyczyniają się do niskiego poziomu hałasu.

Jag_XE2

W nowym modelu XE, którego zobaczymy na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile w Paryżu, oferowane będą dwie wersje jednostki wysokoprężnej Ingenium o pojemności 2,0 litra. Pierwsza z nich oferuje 163 KM oraz 380 Nm, spalając jedynie 3,1 l/100 km i wytwarzając 99 g CO2/km. Wyniki udało się osiągnąć bez żadnych kompromisów pod względem zdolności do przyspieszania oraz elastyczności w średnim zakresie obrotów. Wersja o mocy 180 KM generuje 430 Nm momentu obrotowego.

Silniki Ingenium spełniają wymagania normy Euro 6 i są równie przyjazne dla środowiska jak oszczędne. Zmienne fazy pracy zaworów wydechowych skracają czas niezbędny do osiągnięcia temperatury roboczej katalizatora i usprawniają proces oczyszczania filtra cząstek stałych (DPF). Chłodzony system recyrkulacji spalin o obniżonym ciśnieniu (EGR) redukuje temperaturę w komorze spalania, ograniczając tym samym ilość powstających w niej tlenków azotu. Technologia selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) obniża emisję NOx do bardzo niskiego poziomu.

Nowy model XE został zaprojektowany w taki sposób, by spełniać najsurowsze pod tym względem obowiązujące na rykach globalnych normy.

Obok silników Ingenium, w nowym modelu XE oferowane będą także mocne i oszczędne, turbodoładowane jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa: rzędowa, 4-cylindrowa o pojemności 2.0 litra, oraz 3.0 w układzie V6.

Na salonie samochodowym Paris Motor Show Jaguar zaprezentuje całą gamę pojazdów.

Jag_XE3