PARYŻ 2014: NOWY PEUGEOT 508 – Z CHARAKTEREM

P508_1

Nowy Peugeot 508, który zaprezentowany zostanie na salonie samochodowym Mondial de l’Automobile – Paryż 2014 przeszedł poważną ewolucję stylistyczną i technologiczną, a także otrzymał nowe jednostki napędowe.

Ten bogato wyposażony samochód rodzinny stanowi przykład dążenia do repozycjonowania marki. Otrzymał nową osłonę chłodnicy, która będzie się pojawiać we wszystkich kolejnych modelach marki, a także nowe elementy wyposażenia, takie jak ekran dotykowy, kamera cofania i system kontroli martwego pola.


Zobacz także:

PARYŻ 2014

PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT


 
Model został wyposażony w oszczędne, a jednocześnie wydajne jednostki napędowe spełniające wymogi normy Euro 6, takie jak 2.0 BlueHDi 150 z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, z emisją CO2 na poziomie zaledwie 105 g/km. Gama 508, od 2012 roku dostępna w trzech wersjach nadwoziowych, powiększa się o zupełnie nową wersję RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6, która będzie dostępna w Europie od listopada 2014 roku.

P508_3

W 2012 roku oferta modeli 508 wzbogaciła się o wersję RXH HYbrid4, która stanowi propozycję w klasie średniej „allroad”. To, co było niszą w momencie pojawienia się wersji RXH, dziś stało się prężnie rozwijającą się kategorią. Napędzany dwulitrowym silnikiem 2.0 BlueHDi 180 EAT6, nowy 508 RXH, przyciągnie do segmentu D klientów.

Bardziej wyrazisty styl nadwozia

Nowa osłona chłodnicy, bardziej pionowa, z umieszczonym pośrodku logo marki, stanowi widoczny ukłon pod adresem wcześniejszych modeli z serii „5”.

Zmodyfikowano pokrywę silnika, która w sedanie zapewnia lepsze proporcje pomiędzy przodem i tyłem samochodu. Tył zwraca uwagę bardziej uporządkowaną bryłą, a zmieniony zderzak wyraźnie odróżnia się od bagażnika, a jednocześnie lepiej pełni funkcję ochronną. Równocześnie samochód zyskał 38 mm długości, z czego 16 mm przypadło na zwis przedni (to samo dotyczy wersji SW), a 22 mm na zwis tylny.

Modyfikacja przedniej części nadwozia w wersji 508 RXH pociągnęła za sobą wydłużenie o 5 mm przedniego zwisu, dzięki czemu długość nadwozia wzrosła do 4,828 m. Jeżeli chodzi o wnętrze – jego wymiary jak i objętość bagażnika, pozostały niezmienione.

P508_4

W wyższych wersjach wyposażeniowych przednie reflektory, w tym; światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i światła przeciwmgielne, wykonane są w całości w technologii LED.
Reflektory przednie, składają się z 3 modułów po 4 diody LED, do których należy dodać 3 dodatkowe diody LED umieszczone na zewnątrz reflektora spełniające funkcję statycznego doświetlania zakrętów. Bardzo charakterystyczne, wbudowane w zderzak światła do jazdy dziennej, w kształcie przecinka w wersji sedan i SW, lub śladu pazurów w wersji RXH, tworzą znak rozpoznawczy nowego 508.

W wersjach wyposażenia Access, Active i Allure po raz pierwszy pojawiają się przednie reflektory halogenowe.

Zmieniono również tylne światła. Są teraz bardziej poziome, niezależnie od tego, czy patrzymy na samochód z boku czy na wprost z tyłu. Każdy reflektor jest wyposażony w 36 opalizujących czerwono diod LED. W wersjach SW i RXH utrzymano zachodzący na boki kształt tylnych świateł.

P508_5

Więcej zaawansowanych technologii

Także wnętrze nowego PEUGEOT 508 uległo zmianie. Już od wersji Active deska rozdzielcza wyposażona jest w standardzie w zintegrowany 7-calowy ekran dotykowy obsługujący większość funkcji. Przyciski skrótów do głównych opcji menu – nawigacji, klimatyzacja, radio, multimedia itp. – są bezpośrednio dostępne pod dotykowym ekranem na desce rozdzielczej. Dodatkowy wyświetlacz (Head-Up Display), na wysuwanej przyciemnianej płytce, na wysokości wzroku kierowcy podaje, wyświetlane w czytelnych kolorach, informacje i wskazówki dotyczące prowadzenia pojazdu.

Zastosowano m.in.: system dostępu i uruchamiania silnika bez kluczyka, automatyczny elektryczny hamulec postojowy z funkcją ruszania na wzniesieniu (Hill Assist), elektronicznie przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego przełączania świateł drogowych na światła mijania, czujnik spadku ciśnienia w oponach, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczną klimatyzację czterostrefową, system HiFi sygnowany przez JBL. Do elementów wyposażenia dołączyły dwa nowe: system kontroli martwego pola w lusterkach i kamera cofania.

Nowy Peugeot korzysta z mobilnego połączenia do Internetu, zapewniającego dostęp do nowej generacji usług multimedialnych – oferowanych w ramach pakietu Connect Apps. Kierowca ma pod ręką informacje udostępniane mu w czasie rzeczywistym: dostępne w pobliżu miejsca parkingowe, ceny paliw na stacjach benzynowych, informacje o ruchu drogowym, prognozę pogody, informacje turystyczne z przewodnika Michelin czy aplikacji TripAdvisor, spis kontaktów, a także aplikację Coyote (dostępne w zależności od kraju).

P508GT_6

Większa przyjemność jazdy

Dzięki przedniemu zawieszeniu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi ze zwrotnicą oddzieloną od kolumny resorująco- sprężynującej z przodu (w mocniejszych wersjach z silnikami wysokoprężnymi) lub niezależnej konstrukcji typu pseudo- MacPherson w pozostałych wersjach silnikowych, oraz układowi wielowahaczowemu z tyłu, nowy 508 oferuje kompromis między komfortem jazdy i zachowaniem na drodze.

Oferta silników benzynowych zaczyna się od jednostki 1.6 VTi 120 (Euro 5), współpracującej ze zautomatyzowaną 6-biegową skrzynią biegów. Pojazd może być wyposażony w zupełnie nowy silnik, spełniający wymogi normy Euro6: 1.6 THP 165 S&S, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub z nową automatyczną 6-biegową skrzynią biegów EAT6. Nowa jednostka, która zastąpiła silnik 1.6 THP 155 (Euro5), została wyposażona w turbosprężarkę typu Twin Scroll z wtryskiem bezpośrednim i układem stale zmiennych faz rozrządu zaworów ssących. Silnik rozwija moc 165 KM. Jest wyposażony w system Stop and Start z wzmocnionym rozrusznikiem (STTd).

Jeżeli chodzi o silniki wysokoprężne, oferta została uzupełniona o nową gamę silników zgodnych z normą Euro 6. Można wybrać następujące motory: 1.6 e-HDi 115 (współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o 6 przełożeniach), 2.0 HDi 140 (z manualną o 6-przełożeniach), 2.0 HDi 160 (z manualną lub automatyczną o 6-przełożeniach) oraz 2.2 HDi 200 (z automatyczną o 6-przełożeniach) – przeznaczony do wersji GT.

P508_2

Technologia BlueHDi (Euro6) została zastosowana w dwóch jednostkach: 2.0 BlueHDi 150 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach oraz 2.0 BlueHDi 180 EAT6 (automat). Wersja ta rozwija moc 180 koni mechanicznych i stanowi ukoronowanie gamy silników, które będą oferowane w wersji RXH od listopada 2014 (zużycie paliwa na poziomie 4,6 l/100 km).

Technologia HYbrid4

Technologia HYbrid4 znalazła zastosowanie w wersji sedan jak i RXH. Dzięki jej wprowadzeniu w gamach 3008, 508 i 508 RXH, marka aspiruje do 2-go miejsca pod względem sprzedaży pojazdów z napędem hybrydowym w Europie.

Silnik wysokoprężny 2.0 HDi o mocy 163 KM i silnik elektryczny o mocy 37 KM napędzający tylne koła, mogą działać naprzemiennie lub równocześnie, w sposób całkowicie niezauważalny dla użytkownika. Cztery dostępne tryby jazdy (ZEV, 4WD, Sport i Auto) sprawdzają się w trasie. Napęd hybrydowy charakteryzuje się także niewielkim zużyciem paliwa (w cyklu mieszanym na poziomie 3,3 l/100 km).

Pugeot 508 jest produkowany w zakładach w Rennes (na potrzeby rynku europejskiego) i w Wuhan (na rynek chiński).

Peugeot 508 to kolejny model wystawiany przez markę na zbliżających się targach motoryzacyjnych – stoisko koncernu na Paris Motor Show będzie zapewne bardzo oblegane!

P508_7