PARYŻ 2014: ŚWIATOWA PREMIERA NA STOISKU ALFY ROMEO

ar-1

Światowa premiera nowej Giulietty Sprint na salonie samochodowym Mondial de l’Automobile to hołd dla kultowej Alfy Romeo Giulietta Sprint z 1954 roku, protoplaście całej klasy samochodów oraz jednemu z głównych symboli włoskiego stylu.

Sportowy styl, wykończenia wnętrza w kolorze karbonu, błyszczące antracytowe detale nadwozia oraz nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir o mocy 150 KM – to cechy charakterystyczne nowego modelu.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: NOWA HONDA CIVIC ORAZ CIVIC TOURER

PARYŻ 2014


 

Na wystawie obok siebie stanęły aktualna wersja Sprint oraz drogocenny zabytkowy egzemplarz: to idealne „przekazanie pałeczki” pomiędzy dynamicznymi i mocnymi samochodami…

Na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show odnotowany został także debiut MiTo Junior, nowej sportowej i przystępnej cenowo wersji, która jest bezpośrednim odniesieniem do innej kultowej Alfy Romeo: „piccola” GT 1300 Junior z 1966 roku, prawdziwego sportowego samochodu o zaletach modeli o większej mocy i pojemności.

ar-4

Na paryskim „wybiegu” można zobaczyć wielokrotnie nagradzany supersamochód Alfa Romeo 4C także jego wersję kabriolet: przedpremierę 4C Spider. Dopełnieniem eksponowanych modeli są najmocniejsze wersje „Quadrifoglio Verde” modeli Giulietta i MiTo oznaczone legendarnym symbolem czterolistnej koniczyny, który od 1923 roku wyróżnia najbardziej sportowe samochody marki Alfa Romeo.

Nowa Giulietta Sprint charakteryzuje się detalami, które podkreślają jej sportowy wygląd: od powiększonych rur wydechowych do nowych felg Sprint 17″ z 5 otworami, od sportowego zderzaka tylnego do wykończeń w kolorze karbonu (wewnątrz) i błyszczącego antracytu (nadwozie) i do nowych foteli z tkaniny lub z materiału Alcantara z czerwonymi przeszyciami i logo Sprint na zagłówku.

Poza tym, w nowej wersji debiutuje turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir o mocy 150 KM, dzięki któremu samochód osiąga maksymalną prędkość 211 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy, a wszystko to przy małym zużyciu paliwa w cyklu mieszanym (5,6 l/100 km). Wystawiana w Paryżu Giulietta Sprint ma karoserię w kolorze czerwonym Alfa.

ar-3

Przedpremierowa Alfa Romeo 4C Spider w ekskluzywnym białym, trójwarstwowym, błyszczącym kolorze lakieru wyeksponowana jest w eleganckim kontraście z czarną podłogą stoiska. Kabriolet będący ewolucją coupé to poszukiwania stylistyczne ukierunkowane na wybór rozwiązań do wdrożenia w produkcji seryjnej, której uruchomienie zaplanowano na początek 2015 roku. W jej towarzystwie pokazana jest również Alfa Romeo 4C w wersji coupé, z trójwarstwowym czerwonym lakierem Competizione i doskonałymi osiągami.

Na Salonie w Paryżu publiczność może z bliska podziwiać najmocniejsze wersje „Quadrifoglio Verde” modeli Giulietta i MiTo, które zapewniają mocne i kompaktowe silniki, odpowiedni stosunek masy do mocy oraz nowinki techniczne, mające zapewnić przyjemność jazdy. Poza tym, te dwa samochody to hołd dla historii „Quadrifoglio Verde”, symbolu, który od 1923 roku wyróżnia najbardziej sportowe samochody marki Alfa Romeo.

ar-2

Nowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1750 z wtryskiem bezpośrednim i skrzynią korbową z aluminium o mocy 240 KM połączony jest z innowacyjną sześciostopniową skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem „Alfa TCT” najnowszej generacji. Rozwija on moc 170 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500 obr./min. (w trybie Sport wartość ta rośnie do 250 Nm przy 2500 obr./min.).

Na stoisku w Paryżu prezentowana jest również ekskluzywna wersja „Quadrifoglio Verde Launch Edition” w kolorze szarego, matowego magnezu i wyprodukowana tylko w 999 numerowanych egzemplarzach oraz MiTo Quadrifoglio Verde w kolorze czerwonym Rosso Alfa z nowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 Multiair o mocy 170 KM, montowanym w połączeniu z innowacyjną sześciostopniową skrzynia biegów z podwójnym suchym sprzęgłem „Alfa TCT” najnowszej generacji.