PEKIN 2012: NOWE SILNIKI W OFERCIE JAGUARA

Marka Jaguar na swoim stoisku podczas targów motoryzacyjnych w Pekinie przedstawia nowe silniki 2,0 I4 Ti 240 dla modeli XF oraz XJ. To odpowiedź na zmieniające się wymagania przepisów i popyt ze strony samych klientów.

Zgodnie z duchem czasu nowa, benzynowa 2,0-litrowa jednostka I4 Ti 240 zastąpi silnik AJ-V6.

2,0 I4 Ti 240 to silnik, który zachowuje wszystkie cechy DNA Jaguara: moc, potencjał i charakter, przy zdecydowanie lepszej wydajności niż silniki wolnossące. W nowych jednostkach zastosowano szereg najnowocześniejszych technologii, które mimo mniejszej pojemności dają większą moc.

Dzięki charakterystyce momentu obrotowego nowe silniki zapewniają także większą przyjemność z jazdy, mniejsze spalanie, a w rezultacie mniejszą emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

Silnik, który będzie montowany wzdłużnie, trafi do modelu XF oraz XJ. Wytwarza moc 240 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm dzięki trzem podstawowym innowacjom: turbosprężarce o niskiej bezwładności, bezpośredniemu wtryskowi benzyny oraz zmiennym fazom rozrządu zarówno zaworów dolotowych, jak i wylotowych.

Silnik będzie dostępny z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która zapewni płynną zmianę przełożeń, oszczędność oraz – najważniejszą rzecz dla samochodów o tak sportowych korzeniach, jak Jaguar – szybkość reakcji i przewidywalność dla kierowcy.

Ta niezwykle lekka jednostka jest najlżejszym silnikiem w historii marki Jaguar. Kompaktowe rozmiary, całkowicie aluminiowa konstrukcja, zminimalizowana waga – to cechy zwiastuje poprawę dynamiki prowadzenia i zwinność. Kultura i płynność pracy, charakterystyczne dla jazdy modelami Jaguara, zostały zachowane przez zastosowanie aktywnego mocowania silnika, dodatkowej pokrywy akustycznej oraz wytłumienia.

Dla użytkowników wprowadzenie nowej, mniejszej doładowanej jednostki zwiastuje jeszcze jeden znaczący fakt – Jaguar XF oraz XJ staną się jeszcze bardziej osiągalne. Przy zakupie tych modeli z dwulitrowym silnikiem, w świetle nowych przepisów, różnica w podatku akcyzowym to ponad 15 proc. wartości pojazdu.