PEUGEOT: OD 2023 R. MODELE 308 I 308 SW BĘDĄ TAKŻE W 100% ELEKTRYCZNE

Nowe modele PEUGEOT 308 w wersji hatchback i kombi będą od 2023 roku oferowane także w wersji z napędem w 100% elektrycznym.

Tym samym PEUGEOT stanie się pierwszym europejskim producentem oferującym w 100% elektryczne kombi. Elektryczne wersje PEUGEOT 308 i 308 SW będą napędzane całkowicie nowym silnikiem elektrycznym o mocy 115 kW (156 KM), zapewniającym – w zależności od poziomu wyposażenia – zasięg ponad 400 km (w cyklu WLTP). Obie wersje są bezkompromisową odpowiedzią, doskonale wpisującą się w potrzeby nabywców modeli z segmentu C: łączą unikatowy wygląd 308 z charakterystyczną dla modeli PEUGEOT przyjemnością prowadzenia i wiodącą w tym segmencie efektywnością energetyczną, ze średnim zużyciem 12,7 kWh/100 km. Nowe PEUGEOT e-308 i e-308 SW w wersjach Allure i GT trafią kolejno do sprzedaży w połowie 2023 roku.


Zobacz także:

MERCEDES-AMG: GLE EDITION 55 – 6 SPECJALNYCH WARIANTÓW NA 55-LECIE AMG

ROZMAITOŚCI


 

Design nowych modeli PEUGEOT e-308 i e-308 SW jednoznacznie wyraża ich przynależność do świata PEUGEOT i zarazem nadaje im wygląd oraz dynamikę modeli wyższej klasy. Wydłużona maska dodaje sylwetce szlachetności, nadwozie o zmysłowych, czystych proporcjach przykuwa wzrok, a nowe logo dumnie prezentuje się pośrodku grilla. Dzięki optymalizacji konstrukcji całego nadwozia znacząco zwiększyła się przestronność jego wnętrza. Przednie reflektory Matrix LED obramowane sygnaturą świetlną w kształcie kłów podkreślają przynależność PEUGEOT 308 i PEUGEOT 308 SW do rodziny modeli PEUGEOT, podobnie jak tylne światła z motywem potrójnego śladu pazurów.

Nowe, 18-calowe, aluminiowe felgi zostały specjalnie zaprojektowane dla elektrycznych wersji PEUGEOT 308 i 308 SW. Szczególnie wiele uwagi poświęcono ich aerodynamice, aby zoptymalizować parametry użytkowe.

W nowym PEUGEOT e-308 i PEUGEOT e-308 SW będzie montowany całkowicie nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm (dostępnym już od 0 km/h), odznaczający się wyjątkowo krótkimi czasami reakcji i zapewniający obu wersjom bezgłośną, pozbawioną drgań i emisji CO2 jazdę. Silnik uzupełni obecną ofertę napędów hybrydowych typu plug-in o mocy 180 KM/132 kW i 225 KM/162 kW oraz silników spalinowych.

Przekładnia redukcyjna montowana w PEUGEOT e-308 i e-308 SW optymalizuje ich zasięg przy jednoczesnym zachowaniu wysokich osiągów i krótkich czasów reakcji charakterystycznych dla silników elektrycznych.

Konstrukcją nowej generacji jest również akumulator trakcyjny. Jest to akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej) charakteryzujący się zmienionym składem chemicznym: 80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu. Generuje napięcie 400 V i zapewnia ponad 400 km zasięgu zgodnie z protokołem WLTP (w trakcie homologacji).

Dla konstruktorów PEUGEOT e-308 i e-308 SW jedną z kluczowych kwestii była efektywność energetyczna, która na skutek połączonych intensywnych prac nad silnikiem, akumulatorem trakcyjnym, aerodynamiką (optymalizacja kształtów przodu i podwozia), optymalizacją masy (platforma EMP2) i zmniejszaniem oporów tarcia (opony klasy A) przełożyła się na wyjątkowo niskie zużycie energii w tych modelach: 12,7 kWh na 100 km, co jest wzorcowym wynikiem wśród w 100% elektrycznych modeli z segmentu C.

Ponadto, aby móc jak najlepiej zarządzać zużyciem energii, kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Co więcej, dzięki trybowi “BRAKE” może on też zwiększyć siłę hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.

Dostępna w standardzie pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z terminala o mocy 100 kW, naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności zajmuje mniej niż 25 minut.

Zaawansowane technologicznie nowe PEUGEOT e-308 i PEUGEOT e-308 SW dysponują systemami wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, gwarantującymi w pełni bezstresową i bezpieczną jazdę. Zaliczają się do nich:

– Aktywny tempomat z funkcją Stop&Go,
– System monitorowania martwego pola dalekiego zasięgu (75 metrów),
– Ostrzeganie o pojazdach zbliżających się w poprzek z lewej lub prawej strony podczas jazdy na wstecznym biegu.

PEUGEOT e-308 i e-308 SW oferują kierowcy i pasażerom PEUGEOT i-Cockpit najnowszej generacji, rozpoznawalny przede wszystkim po:

– kompaktowej i podgrzewanej kierownicy zaprojektowanej z myślą o zapewnieniu maksimum przyjemności prowadzenia i zwrotności samochodu,
– parametrowalnym i personalizowanym cyfrowym zespole zegarów 3D,
– 10-calowym ekranie dotykowym.

Szczególny nacisk położono na jakość wykonania wnętrza, pomysłowe rozwiązania, takie jak wirtualne, w pełni konfigurowalne przyciski klawiszowe i-toggles oraz na łączność ze światem poprzez zastosowanie najnowszej technologii i-Connect Advanced, systemu informacyjno-rozrywkowego, dzięki któremu prowadzenie samochodu i podróżowanie staje się jeszcze bardziej intuicyjne i satysfakcjonujące.

W wybranych krajach klienci będą mieli możliwość zakupu nowego PEUGEOT e-308 i e-308 SW na stronie sprzedaży online marki, umożliwiającej przeprowadzenie w pełni bezpiecznej, cyfrowej transakcji zakupu („Selling On Line”). Można na niej kupić nowy samochód, oddać stary samochód w rozliczeniu, a także uzyskać finansowanie zakupu nowego samochodu za pomocą smartfona, tabletu lub komputera. Każdy klient będzie miał możliwość wyboru bezpłatnej dostawy samochodu do domu.

Marka proponuje klientom kompletną gamę usług ułatwiających codzienne użytkowanie samochodu. Do ich dyspozycji jest aplikacja MyPeugeot na smartfona, umożliwiająca komunikowanie się z samochodem i zdalne programowanie ładowania akumulatora trakcyjnego lub zdalne uruchamianie wstępnego ogrzewania/schładzania kabiny.

Natomiast aplikacja Free2Move e-solutions daje możliwość programowania tras podróży, w szczególności programowania punktów postoju na doładowanie akumulatora, dzięki wizualizacji dostępnych na trasie terminali ładowania.