PORSCHE DIGITAL OTWIERA SIEDZIBĘ W DOLINIE KRZEMOWEJ

pors_usa2

Porsche otwiera nowy oddział w Santa Clara w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Porsche Digital, Inc. rozpoczyna działalność w najważniejszym światowym centrum zaawansowanego myślenia o przyszłości.

Celem firmy jest przede wszystkim współpraca z innowatorami i liderami nowych technologii oraz funduszami inwestującymi w start-upy (ang. venture capitals).


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Porsche chce także bezpośrednio inwestować w firmy, które oferują pomysły i rozwiązania z zakresu cyfryzacji. Porsche Digital, Inc., północnoamerykańska spółka zależna Porsche Digital GmbH, ma zatrudniać około 100 osób.

Zadaniem Porsche Digital, Inc. jest sprawniejsza identyfikacja cyfrowych strategii i trendów na rynku USA, a także opracowywanie oraz testowanie rozwiązań dla Porsche – z tego względu bliskość przedsiębiorstw technologicznych i start-upów nabiera szczególnego znaczenia. Działalność biura skupi się na tematach z obszaru cyfryzacji, łączności i inteligentnej mobilności.

– Samochód jest elementarnym środkiem transportu przyszłości – a przyszłość pisana jest w Dolinie Krzemowej. Właśnie dlatego szczególnie ważna jest lokalizacja tuż obok wiodących amerykańskich firm z branży IT. Pozwala to nam szybciej identyfikować trendy i we właściwym czasie inwestować w nowe technologie. Obok naszego własnego potencjału innowacji chcemy przede wszystkim tworzyć silne partnerstwa – powiedział Thilo Koslowski, Dyrektor Zarządzający Porsche Digital.

Firma zainwestowała już w fundusz venture capital E.ventures US. W przyszłości biuro w Santa Clara zintensyfikuje i poszerzy zakres swoich działań.

– Otwarcie amerykańskiej spółki Porsche Digital, Inc. to kolejny krok w realizacji cyfrowej strategii Porsche po utworzeniu Porsche Digital GmbH z siedzibą w Ludwigsburgu. Aby dopasować doświadczenia towarzyszące marce Porsche do wymagań naszych klientów, musimy dostrzegać ważne dla nich innowacje i wprowadzać je na rynek w postaci ofert, które są inteligentne i fascynujące – powiedział Koslowski.

Zanim Koslowski dołączył do Porsche, przez 20 lat pracował w Dolinie Krzemowej dla renomowanej amerykańskiej firmy badawczej Gartner. Specjalizuje się zarówno w branży motoryzacyjnej, jak i w sektorach internetowym i technologicznym.

Porsche Digital pełni funkcję centrum kompetencji w zakresie cyfryzacji. To tutaj – w ścisłej współpracy z globalnymi jednostkami Porsche – określane są i wdrażane nowe modele tworzenia wartości oraz innowacyjne gamy cyfrowych produktów. Do zadań spółki należy również prowadzenie rozpoznania w zakresie identyfikacji trendów, a w konsekwencji – zapewnienie Porsche dostępu do wszystkich istotnych technologii.

Porsche Digital postrzega siebie jako interfejs pomiędzy Porsche a innowatorami z całego globu. Poza siedzibami w Ludwigsburgu i Berlinie oraz nowym oddziałem w Santa Clara spółka planuje utworzenie kolejnych filii w kluczowych centrach innowacji na świecie – takich jak Azja.