PORSCHE: NOWA EDYCJA SPECJALNA BOXSTERA 25 YEARS

Jubileuszowy wariant Boxster 25 Years został zaprezentowany przez Porsche z okazji ćwierćwiecza urodzin gamy swoich roadsterów.

Limitowana edycja jest ograniczona do 1250 egzemplarzy na całym świecie i bazuje na odmianie GTS 4.0.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Napędzana jest ona 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 4,0 litrów i mocy 294 kW (400 KM).

Boxster 25 Years nawiązuje do designu koncepcyjnego modelu, który debiutował podczas salonu samochodowego w Detroit w 1993 r. Dwumiejscowy samochód z otwartym nadwoziem w wersji produkcyjnej był wizualnie zbliżony do prototypu, który pojawił się w 1996 r. Model doczekał się czterech generacji, wyprodukowanych w łącznej liczbie 357 tys. sztuk.

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech specjalnej serii jest na nowo zinterpretowany kolor Neodyme. To połyskujący na miedziany odcień brąz, który stanowi kontrast wobec bazowego odcienia GT Silver Metallic z pokazowego egzemplarza z 1993 r. W jubileuszowej serii wykorzystano go w przypadku przedniego zderzaka, bocznych wlotów powietrza przedzielonych pojedynczym „skrzelem”, a także napisów i dwutonowych 20-calowych obręczy z lekkich stopów.

Boxster 25 Years jest oferowany w kolorze GT Silver Metallic, ale dostępne są także odcienie Deep Black Metallic i Carrara White Metallic. Kolejnym elementem jest ozdobiony napisem Porsche korek wlewu paliwa z serii Exclusive Design. Dopasowano do niego błyszczące końcówki sportowego układu wydechowego, z którymi kontrastuje czarne obramowanie przedniej szyby.

W nawiązaniu do stylu historycznego pierwowzoru nowy wariant łączy wnętrze wykończone skórą w kolorze Bordeaux Red z poszyciem dachowym z czerwonej tkaniny. Na dachu widnieje wytłoczony napis Boxster 25. Zarówno wykończenie kabiny, jak i poszycie dostępne są także w kolorze czarnym.

Poszerzona lista standardowego wyposażenia limitowanej edycji obejmuje między innymi pakiet elementów dekoracyjnych kokpitu z aluminium, sportowe fotele z 14-kierunkową regulacją elektryczną, listwy progowe z napisem oraz wielofunkcyjną, sportową kierownicę GT ze skórzanym wykończeniem i funkcją podgrzewania.

Silnik to 6-cylindrowy bokser 718 Boxster GTS 4.0 o pojemności 4,0, wykorzystywany też w 718 Spyder. Nowe wuto jest oferowane z 6 stopniową skrzynią manualną lub z automatyczną 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową Porsche (PDK). Model osiąga prędkość maksymalną 293 km/h, a w połączeniu ze skrzynią PDK i standardowym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 sek.

Standardowe elementy wyposażenia obejmują sportowe zawieszenie z Porsche Active Suspension Management (PASM) i zmniejszonym o 10 mm prześwitem oraz Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną „szperą” (dyferencjałem o ograniczonym poślizgu) oraz liczne systemy wspomagania kierowcy.

Nowe Porsche Boxster 25 Years można już zamawiać. Pierwsze samochody trafią do salonów pod koniec marca 2021 r. Ceny modelu rozpoczynają się od 459 tys. zł.