PORSCHE: NOWE 718 T CZYLI COŚ DLA FANÓW INTYMNOŚCI

porsche-716-1

W salonach Porsche w Polsce można już zamawiać przeznaczone dla dwóch osób modele 718 Cayman T oraz 718 Boxster T. Ich ceny wynoszą odpowiednio od 283 700 zł oraz od 286 800 zł z VAT.

Nowy wariant linii modelowych łączy 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik typu bokser zapewniający świetne osiągi.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wraz z modelami 718 T marka przenosi purystyczny design z 1968 r. do współczesnej gamy swoich dwuosobowych samochodów sportowych. Charakter odmiany „T” podkreśla rozbudowana specyfikacja wyposażenia, obejmująca 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów, sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm oferowane w zestawieniu z 2-litrową jednostką turbo, a także skrócony drążek zmiany biegów z czerwonym oznaczeniem rozkładu przełożeń oraz pakiet Sport Chrono.

porsche-716-2

718 T występuje wyłącznie z bazowym silnikiem. Zarówno Boxster, jak i Cayman dysponują 6-stopniową przekładnią manualną oraz układem Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. Na życzenie dostępna jest także dwusprzęgłowa skrzynia PDK.

Tradycyjnie, litera „T” w modelach Porsche pochodzi od słowa „Touring” i stanowi synonim przyjemności z jazdy w najbardziej purystycznej formie. 718 T świetnie radzi sobie na krętych, wąskich drogach. Lista „zredukowanych” elementów obejmuje czarne taśmy na panelach drzwi oraz sportowe fotele z dwukierunkową elektryczną regulacją, ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz logo „718” wyhaftowanym na zagłówkach.

porsche-716-3

Moduł Porsche Communication Management (PCM) zastąpiono pojemnym schowkiem, chociaż nabywcy, którzy nie chcą rezygnować z systemu info- rozrywki, mogą zamówić go bez dopłaty. W sumie zabiegi te pozwoliły zrównoważyć przyrost masy własnej spowodowany instalacją filtra cząstek stałych dla silników benzynowych (GPF).

Charakter 718 T we wnętrzu podkreśla szereg zdecydowanie sportowych dodatków: poręczna, 360-milimetrowa sportowa kierownica GT z przełącznikiem trybów jazdy i skórzanym obszyciem zapewnia wyjątkowo pewny chwyt. Czarne tarcze wskaźników zdobi logo „Boxster T” lub „Cayman T”, które pojawia się także na osłonach progów drzwi. Elementy dekoracyjne panelu instrumentów i konsoli środkowej mają czarne, lśniące wykończenie.

porsche-716-4

Nadwozie nowego auta ma wyrazisty design. Wariant modelu zdradzają szare obudowy lusterek bocznych (odcień Agate Grey) oraz logo umieszczone po bokach. Z tyłu można rozpoznać go również po umieszczonej pośrodku, podwójnej końcówce układu wydechowego z czarnym chromowanym wykończeniem.

Jeśli chodzi o kolory karoserii, klienci mają do wyboru odcienie: czarny, czerwony Indian Red, żółty Racing Yellow i biały, a także metaliczne lakiery: biały Carrara White, czarny Deep Black oraz srebrny GT Silver. Dostępne są też dwa kolory specjalne: pomarańczowy Lava Orange i niebieski Miami Blue. Jeśli uwzględnić specyfikację, w porównaniu z podobnie wyposażonym modelem bazowym 718 T oferuje swoim nabywcom korzyść cenową w wysokości 5-15 proc.

porsche-716-5

Turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 220 kW (300 KM) zapewnia doskonałe przyspieszenia i rozkręca się do 7500 obr./min. Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm przy 2150 obr./min. Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK: 1380 kg). Dzięki stosunkowi masy do mocy w wysokości 4,5 kg/KM (PDK: 4,6 kg/KM) może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 sek. (PDK: 4,7 sek.). Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Standardowo montowany pakiet Sport Chrono oferuje cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Można je wybierać za pomocą przełącznika na kierownicy. Programy Sport i Sport Plus przełączają charakterystykę zarządzania silnikiem i przepustnicy na bardziej sportową, a w wersji z manualną przekładnią uruchamiają funkcję automatycznego podwójnego wysprzęglenia, która wspiera kierowcę podczas redukcji przełożeń.

porsche-716-6

Sport Plus dodatkowo „wyostrza” prowadzenie 718 T i uaktywnia jeszcze bardziej sportową konfigurację zawieszenia Porsche Active Stability Management (PASM), adaptacyjnych mocowań elementów układu napędowego Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) oraz opcjonalnej skrzyni dwusprzęgłowej PDK. W połączeniu z tą ostatnią dostępne są również funkcja Launch Control i przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy.

Szczególnym wyróżnikiem 718 T są dynamiczne mocowania przekładni – system PADM, który minimalizuje wibracje w obszarze silnik/ skrzynia i ogranicza ruchy mogące wpływać na dynamikę jazdy z uwagi na całkowitą masę układu napędowego. W ten sposób łączy on zalety „twardych” i „miękkich” poduszek przekładni. Rezultat: przy zmianie obciążenia oraz w szybko pokonywanych zakrętach zachowanie samochodu staje się zauważalnie precyzyjniejsze i stabilniejsze. Jednocześnie komfort podczas jazdy na nierównych drogach pozostaje bez zmian.