POZNAŃ 2015: NOWY HYUNDAI TUCSON – EUROPEJCZYK

Hyun_t1

Podczas targów motoryzacyjnych Motor Show w Poznaniu na stoiska Hyundai Motor Poland po raz pierwszy w naszym kraju zaprezentowany zostanie model Tucson.

Premiera samochodu miała miejsce przed miesiącem podczas salonu samochodowego Geneva International Motor Show 2015, gdzie wzbudził on ogromne zainteresowanie.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

POZNAŃ MOTOR SHOW

GENEWA: HYUNDAI POKAZAŁ NOWY MODEL TUCSON


 

Nowy model jest Europejczykiem – produkowany będzie w czeskich Nosovicach, gdzie znajduje się jedna z dwóch europejskich fabryk Hyundaia. Podobnie jak wszystkie pozostałe modele marki, Tucson objęty będzie 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, w skład której wchodzą także: 5 lat Assistance i 5 lat kontroli technicznej pojazdu.

hyu_t2

Tucson trafi do sprzedaży w Europie na początku września. Wcześniej obejrzeć go będzie można podczas Motor Show w w Poznaniu.

Nowy SUV ma zadanie odnieść sukces – od wprowadzenia do sprzedaży Santa Fe w 2001 roku, Hyundai Motor dostarczył ponad milion modeli z tego segmentu do klientów europejskich. Elegancki design uzupełnia gama 11 kolorów nadwozia: jednym niemetalicznym (Polar White), sześciu metalicznych (Ara Blue, Ash Blue, Micron Grey, Moon Rock, Thunder Grey, White Sand i trzech perłowych (Ruby Wine, Phantom Black, Platinum Silver).

Hyunda_wymi

Nabywcy będą mogli też wybrać kolor wnętrza – do wybotu są: Oceandis Black, Chai Beige i Red Wine. Pojemność bagażnika wynosi 513 litrów przy wszystkich siedzeniach w pozycji pionowej. Klapa tylna otwierana jest inteligentnie, a kierowca ma do dyspozycji elektroniczny hamulec postojowy oraz Inteligentny System Wspomagający Parkowanie z funkcją parkowania równoległego i prostopadłego. Panel przyrządów został umiejscowiony przy szybie przedniej, zapewniając odpowiedni dostęp i minimalizując rozproszenie uwagi.

hyu_t3

Nowe technologie powodują, że Tucson jest świetnie wyposażony pod względem systemów bezpieczeństwa. W ich skład wchodzi m.in. System Automatycznego Hamowania o dwóch trybach pracy, który uruchamia automatyczne hamowanie. System Utrzymania Pasa dokonuje aktywnej korekty kierunku, a Tylni System Powiadamiający o Ruchu poprzecznym skanuje za pomocą radaru obszar za pojazdem pod kątem 180 stopni, wykrywając zbliżające się pojazdy. Wykrywanie Martwego Pola pomaga monitorować ruch wokół pojazdu, a Funkcja Informowania o Ograniczeniu Prędkości monitoruje znaki i przypomina o nich kierowcy.

Hyundai proponuje dwa silniki benzynowe: 1.6 litrowy GDI 132 KM lub 1.6 litrowy T-GDI 175 KM – oraz trzy jednostki Diesel: 1.7 litrowy 115 KM, 2.0 litrowy 136 KM lub 186 KM. Nowa jednostka 1.6 litrowa T-GDI z turbodoładowaniem oferowana będzie z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT).

Hyun_silni

1. MT – przekładnia ręczna; 2. 2WD/4WD – napęd na 2/4 koła; 3. DCT – przekładnia dwusprzęgłowa

Silnik Diesel o mocy 115 KM dostępny jest wyłącznie z sześciobiegową skrzynią i napędem 2WD. 2,0 litrowy silnik Diesla zapewnia 370 Nm momentu obrotowego i dostępny jest w dwóch wersjach – 136 KM oraz 186 KM. Obie wersje wyposażone są w bezobsługową i oszczędną technologię katalizatora pochłaniającego tlenki azotu, zmniejszającą emisję spalin.

Benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra T-GDI oraz 2.0 litrowy silnik diesel mogą być połączone z systemem napędzania 4WD, co pozwala na uzyskanie 100 proc. momentu obrotowego dla kół przednich przy normalnych warunkach jazdy i do 40 proc. dla tylnych kół, w zależności od warunków jazdy. Ręcznie wybierany ‘Tryb Blokady’ rozdziela moment obrotowy 50/ 50 proc. dla poprawy przyczepności.

hyu_t4

Wszystkie silniki zostały udoskonalone, zapewniając poprawę właściwości jezdnych i niższe spalanie, a także spełniając normy dotyczące emisji spalin Euro6.

Nowe zawieszenie opracowano specjalnie dla europejskich klientów, przykładając szczególną uwagę do komfortu jazdy. Reakcje nowego, zębatkowego układu kierowniczego są precyzyjne i bezpośrednie, a zawieszenie i amortyzatory zapewniają wysoki poziom wygody podczas jazdy. Hyundai dopracował każdy element podwozia w celu zwiększenia stabilności pojazdu podczas szybkiej jazdy i na zakrętach, równocześnie maksymalizując zalety wynikające z szerokości rozstawu osi (2670 mm) i rozstawu kół, tym samym przystosowując jazdę i łatwość prowadzenia do dróg europejskich i potrzeb klientów.

Elektryczny układ wspomagania (MDPS) wyposażony jest w nowo opracowane oprogramowanie i zębatkowy napęd elektryczny, zapewniający szybkość i bezpośredniość reakcji. Nowa Funkcja Wyboru Trybu Jazdy (Drive Mode Select, DMS) w modelach z automatyczną skrzynią biegów pozwala klientom na wybór spośród dwóch trybów – Normalny i Sportowy – o różnych właściwościach siły wspomagania ustawień przepustnicy, silnika i przekładni zmiany biegów, dostosowując je do stylu jazdy kierowcy.

hyu_t5

Pozostałe nowości marki Hyundai, które zaprezentowane zostaną na salonie samochodowym w Poznaniu to:
– nowy i20 Coupe;
– odświeżone modele: i30 (również w wersji Turbo) oraz i40.