POZNAŃ MOTOR SHOW 2015: AUDI – GWIAZD NIE BRAKUJE

Audi Q7-p1

Wystawa Audi podczas salonu samochodowego Poznań Motor Show 2015, przyniosła ze sobą kilka spektakularnych premier. Zwiedzający, po raz pierwszy w Polsce, ujrzeli najnowszą wersję flagowego SUV-a – Q7.

Obok niego ustawiono nowe Audi TT Roadster. Na stoisku Audi zobaczyć można również kilka innych, znanych już kierowcom modeli: Audi SQ5, Audi A3 e-tron, Audi TTS czy Audi RS 6 Avant.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

POZNAŃ MOTOR SHOW


 

Mające na PMS 2015 swą polską premierę nowe Audi Q7, to w porównaniu ze swym poprzednikiem zupełnie nowy samochód. Ciężar zmniejszony o 325 kg i nisko położony środek ciężkości sprawiają, że pojazd jest bardzo zwrotny. Jest przy tym najbardziej przestronnym modelem w segmencie. Chociaż jego wymiary zewnętrzne zmniejszyły się, to wnętrze oferuje teraz znacznie więcej miejsca dla pasażerów i bagażu.

Jego jednostki napędowe: silnik 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM) i motor 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM), rozpędzają nowe Audi Q7 od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy (TFSI) lub w 6,3 sekundy (TDI).

– Niewątpliwą atrakcją tego modelu jest bogate portfolio systemów wsparcia kierowcy. Nowe Q7 oferuje takie rozwiązania jak dla przykładu adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem jazdy w korkach. Na świecie nie ma obecnie pojazdu, który w standardzie oferowałby więcej – podkreśla Leszek Kempiński, PR Manager Audi.

Kolejnym samochodem, który w Poznaniu zostanie pokazany po raz pierwszy, jest nowe Audi TT Roadster. Ten kompaktowy sportowiec ze składanym, tkaninowym dachem, to ikona stylu i pionierskich rozwiązań technicznych. Nowe Audi TT wyznacza trendy stylistyczne i standardy konstrukcji silników oraz podwozia. Prawdziwie rewolucyjnym rozwiązaniem technicznym zastosowanym w tym dwuosobowym, kompaktowym modelu, jest Audi virtual cockpit.

audi_tt_p2

Cyfrowa deska rozdzielcza zastępuje analogowe wskaźniki i skupia wszystkie ważne informacje w polu widzenia kierowcy. Należy tu przypomnieć, że Audi virtual cocpit znajdziemy również w nowym Audi Q7.

– Audi TT Roadster dostępne jest z dwoma czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami do wyboru: jednym TDI i jednym TFSI. Mające moc odpowiednio 135 kW (184 KM) i 169 kW (230 KM) jednostki, oferują znacznie więcej dynamiki niż silniki montowane w poprzedniej wersji tego modelu, a zużywają mniej paliwa – opisuje Leszek Kempiński.

Ekspozycja Audi na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich to jednak nie tylko premiery. Wystawione zostały również modele znane już na polskim rynku. Uwagę przykuwa mocne Audi SQ5 z silnikiem 3.0 TDI o mocy 313 KM z platynowo srebrną, pojedynczo obramowaną osłoną chłodnicy Singleframe z poziomymi, podwójnymi listwami stylizowanymi na aluminium, wyrazistymi zderzakami i spojlerem dachowym. O tym, że to prawdziwie sportowy samochód, oprócz napędu, świadczy także zawieszona o 30 mm niżej niż w standardowym Q5 karoseria.

Doskonale znane miłośnikom marki z Ingolstadt jest także Audi RS 6 Avant. Ten wyjątkowy samochód to połączenie 412 kW (560 KM) mocy i 700 Nm momentu obrotowego, z ogromnymi walorami użytkowymi. Stylistyka Audi RS 6 Avant jest bardzo sportowa. To efekt użycia wielu stylizowanych na matowe aluminium lub błyszczących elementów ozdobnych, czarnych osłon oraz poszerzonych progów i wnęk kół. Relingi RS na brzegach dachu, dyfuzor i dwie końcówki rur układu wydechowego RS, nadają autu charakteru wyróżniającego ten model wśród innych samochodów.

Sportowy charakter prezentuje również Audi TTS z mocnym silnikiem 2.0 TFSI. Model ten osiąga moc 228 kW (310 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Topowy przedstawiciel rodziny TT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy. Wyposażony jest standardowo w napęd na cztery koła quattro oraz elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride.

Uwagę zwraca także Audi A3 Sportback e-tron. To pierwszy w palecie czterech pierścieni model z napędem hybrydowym typu plug-in. Moc systemowa 150 kW (204 KM) i systemowy moment obrotowy 350 Nm są gwarancją sportowych osiągów tego innowacyjnego samochodu. Napęd Audi A3 Sportback e-tron opiera się na koncepcji wydajnej hybrydy równoległej. Zastosowany tu silnik spalinowy to zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI, generująca moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm.

Współpracuje ona bezpośrednio z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i momencie obrotowym 330 Nm. Jednostka elektryczna ma kompaktowe wymiary i jest zintegrowana z innowacyjną, stworzoną na potrzeby właśnie tego modelu, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów e-S tronic. Oba źródła napędu uzupełniają się. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w przedziale od 1750 do 4000 obr./min. Dzięki takiemu hybrydowemu napędowi, średnie spalanie A3 Sportback e-tron to zaledwie 1,5 l benzyny na 100 km.