PREZES RENAULT SZEFEM STOWARZYSZENIA ACEA

Ren_G1

Carlos Ghosn, prezes Renault, został wybrany na stanowisko przewodniczącego Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Przejmuje na tym stanowisku obowiązki Philippe’a Varina, byłego prezesa zarządu PSA Peugeot Citroën.

Od maja 2005 roku Ghosn zajmuje stanowisko prezesa Grupy Renault, pozostając równocześnie prezesem i dyrektorem generalnym Nissan Motor. W dniu 6 maja 2009 roku został mianowany prezesem i dyrektorem generalnym Grupy Renault. Carlos Ghosn wchodzi również w skład zarządu AvtoVAZ i brazylijskiego banku Itaú Banco.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Jest członkiem Międzynarodowej Rady Konsultacyjnej Uniwersytetu Tsinghua w Pekinie (Chiny), a także członkiem Międzynarodowej Rady Konsultacyjnej Amerykańskiego Uniwersytetu w Bejrucie (Liban) oraz członkiem Rady Strategicznej Uniwersytetu Świętego Józefa w Bejrucie (Liban). Ponadto został laureatem przyznanej mu przez sieć CNBC nagrody Asia Business Leader 2011. Carlos Ghosn był poprzednio przewodniczącym ACEA w roku 2009.

– Carlos Ghosn pokieruje stowarzyszeniem ACEA w tym ważnym okresie przemian politycznych w Europie. Pod jego kierownictwem stowarzyszenie ACEA będzie nadal skupiało swą działalność na najważniejszych zaleceniach politycznych: promowanie innowacji, sprzyjanie wzrostowi poprzez handel międzynarodowy oraz wprowadzanie ram regulacyjnych wspierających rozwój – powiedział Erik Jonnaert, sekretarz generalny ACEA.

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA)

Członkami stowarzyszenia ACEA są: koncern BMW, DAF Trucks, Daimler, FIAT SpA, Ford of Europe, General Motors Europe, Hyundai Motor Europe, IVECO SpA, Jaguar Land Rover, PSA Peugeot Citroën, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars i Volvo Group.

Kilka danych liczbowych o przemyśle motoryzacyjnym Unii Europejskiej
– w sektorze tym pracuje około 12,9 miliona osób, czyli 5,3% ogółu zatrudnionych na terenie UE;
– trzy miliony miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym stanowi 10% zatrudnienia w przemyśle UE;
– samochody zapewniają 387 miliardów euro wpływów z tytułu należności podatkowych w UE15;
– sektor ten odgrywa również wiodącą rolę w zakresie rozwoju wiedzy i innowacji i ma największy wkład wśród prywatnych podmiotów w działalność badawczo-rozwojową w Europie, sięgający 32 miliardów euro rocznie;
– sektor motoryzacyjny ma znaczący wpływ na bilans handlowy Unii Europejskiej, z nadwyżką wynoszącą 95,7 miliarda euro.

PS. Gratulując Prezesowi trudno jednak oprzeć się pytaniu: jak on to robi, jak znajduje na wszystko czas?…