PSA CITROEN PEUGEOT: TRZY NAGRODY ZA HYBRID AIR

Psa 1_060886.img

Grupa PSA Peugeot Citroën otrzymała nagrodę za technologię przyszłości MAAF: za innowacyjne rozwiązanie Hybrid Air, łączące napęd benzynowy ze sprężonym powietrzem.

Jest to kluczowy etap na drodze do opracowania pojazdu oferującego zużycie paliwa na poziomie 2 l/100 km. Za tę technologię przyznano również dwie inne nagrody europejskie: „Fleet World Honours“ (za innowacyjność) oraz „Engine Technology Development Of The Year“ (partnerowi Grupy, firmie Bosch).


Zobacz także:
ECO


Hybrid Air to unikalna technologia, złożona z nowego typu napędu full hybride, bez akumulatora, łączącego benzynę ze sprężonym powietrzem. System składa się z silnika benzynowego z pompą hydrauliczną, zbiornika magazynującego energię w postaci sprężonego powietrza oraz automatycznej przekładni.

Psa 2_061798.img

Na członkach jury, wrażenie wywarła zwłaszcza zdolność dostosowania się silnika do różnych stylów jazdy. Silnik może w sposób autonomiczny pracować w jednym z trzech możliwych trybów jazdy: benzynowym, zero emisji lub mieszanym.

Dzięki Hybrid Air Grupa PSA Peugeot Citroën staje się światowym liderem technologii, oferując klientom gamę dostępną w przystępnej cenie, niskie zużycie paliwa i łatwość obsługi.

Każdego roku, PSA Peugeot Citroën angażuje duże środki w inwestycje mające na celu redukcję emisji CO2 w oferowanych przez Grupę pojazdach. Celem jest zaproponowanie „czystego“ pojazdu dla każdego typu użytkowania. Dzięki osiągniętym postępom w dziedzinie napędów, połączonym z pracami nad redukcją masy i poprawą aerodynamiki pojazdów, Grupa jest europejskim liderem w dziedzinie ograniczania emisji CO2, ze średnim wynikiem na poziomie 122,5 g/km.

Psa 3_060926.img