PSA PEUGEOT CITROEN: PEŁNY SUKCES AUTONOMICZNEGO AUTA

Véhicule1

Po premierowym przejeździe w trybie autonomicznym na trasie Paryż- Bordeaux, w dniu 2 października br., prototypowy pojazd PSA Peugeot Citroën przekroczył granice Francji.

Pokonał on kolejną trasę o długości około 3 000 km z Paryża, poprzez Vigo, do Madrytu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

TECHNIKA


 

Prototyp powitała na mecie wicepremier i rzeczniczka prasowa rządu hiszpańskiego Soraya Sáenz de Santamaría

Véhicule2

– Dzisiaj nie ma już potrzeby myśleć o przyszłości, albowiem przyszłość już tu jest. Zanim zdążymy to sobie uzmysłowić, pojazd ten stanie się normalnym sposobem podróżowania po naszych drogach – oświadczyła Pani premier.

Drogę powrotną auto pokonało jadąc przez Perpignan, Marsylię i Lyon, aby powrócić do Centrum Technicznego Grupy, w położonej w regionie paryskim miejscowości Vélizy.

Powyższa trasa została pokonana w trybie autonomicznym – bez udziału kierowcy – na odcinkach umożliwiających jazdę w tym trybie. Samochód samoczynnie dostosowywał swoją prędkość i wyprzedzał inne pojazdy, z uwzględnieniem sytuacji na drodze oraz ograniczeń, wynikających z przepisów i infrastruktury drogowej.

Véhicule3

Grupa PSA jest pierwszym producentem samochodów, który uzyskał w lipcu br. stosowne zezwolenia, niezbędne do dopuszczenia 4 autonomicznych prototypów do poruszania się po ogólnodostępnej sieci drogowej. Do chwili obecnej wykonały one jazdy próbne na trasach o łącznej długości około 10 000 km. W 2016 r. liczba prototypów wzrośnie do około 15. Rozszerzone na Hiszpanię zezwolenia pozwolą pracownikom pionu badawczo- rozwojowego pracować nad udoskonalaniem funkcji samochodu autonomicznego poza siecią dróg francuskich.

– Jestem dumny, widząc jak ten autonomiczny samochód, dzieło naszych inżynierów z centrów technicznych w regionie paryskim, przekracza kolejne granice w Europie. Podróż do Hiszpanii jest owocem ścisłej współpracy między naszym Koncernem a Galicyjskim Centrum Technologicznym Motoryzacji (CTAG), w szczególności w zakresie budowy interfejsów człowiek- maszyna, do zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów. To technologiczne wyzwanie ma istotne znaczenie dla zapewnienia zrównoważonego rozwoju indywidualnych środków transportu w przyszłości – oświadczył z okazji pokonania tej trasy Gilles Le Borgne, dyrektor pionu badawczo- rozwojowego PSA Peugeot Citroën.