RAJD ARGENTYNY 2012: PETTER LIDEREM (PROLOG)

Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC) zostali pierwszymi liderami Rajdu Argentyny, rundy Mistrzostw Świata WRC. Norwegowie wygrali pierwszy odcinek specjalny – prolog o długości 6,04 kilometra.

Drugie miejsce na próbie zajęli Dani Sordo i Carlos Del Barrio, którzy tym razem z Mini John Coopera Works WRC przesiedli się do Forda Fiesta RS WRC. Hiszpanie byli wolniejsi aż o 3,6 sekundy. Dani zastępuje w zawodach kontuzjowanego Jari – Mattiego Latvalę.

Na trzecim miejscu sklasyfikowano załogę Mads Ostberg i Jonas Andersson w kolejnym Fordzie Fiesta RS WRC (strata 4,8 sek.).

Słabiej pojechali kierowcy Citroena. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DSC3 WRC) zajęli ósme miejsce (10,2 sek.) a Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen – jedenaste (13,3 sek.).

Jedyna polska załoga, Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak w Mitsubishi Lancer Evo X zameldowała się na mecie z szóstym czasem w klasie PWRC oraz 21. w “generalce” (33,4 sek.). W klasie strata naszych zawodników do liderów wynosi 9,6 sek.

Trudny test opon Michelin Latitude Cross

Kierowcy, którzy wystartują w rajdzie Philips Rally Argentina, będą musieli pokonać 503 km żwirowych odcinków specjalnych biegnących wśród trudnych terenów skalistych.

Argentyńska runda WRC jest prawdziwym wyzwaniem szczególnie dla opon. Po pierwsze ze względu na odległości pokonywane podczas poszczególnych odcinków specjalnych, których długość dochodzić będzie do nawet 66 km. Po drugie ze względu na rodzaj nawierzchni, która charakteryzuje się licznymi ostrymi kamieniami ukrytymi pod warstwą piasku.

Teamy wspierane przez Michelin mają do wyboru dwa rodzaje opon: wykonane z twardej mieszanki gumy Michelin Latitude Cross H1, które były oficjalnie nominowane do rajdu w Argentynie, lub bardziej miękką wersję Michelin Latitude Cross S1. Podczas całego wyścigu każda załoga może wykorzystać w sumie 40 opon. Strategia na Philips Rally Argentina uwzględnia nie tylko wybór twardości ogumienia, ale też liczby opon zapasowych. Od tego zależy bowiem decyzja o większej prędkości (przy jednej oponie zapasowej), a większej kontroli (możliwość skorzystania z dwóch zapasowych opon).

Na potrzeby startu swoich partnerskich załóg w rajdzie Philips Rally Argentina Michelin przekaże 1300 opon Michelin Latitude Cross (1000 opon H1 i 300 opon S1). Dodatkowo firma zapewni zawodnikom pełny serwis gwarantowany przez zespół mechaników, techników i koordynatorów Michelin.

Fot.: zespoły oraz Rallyworld©Willy Weyens