RAJD BLUE CORRIDOR 2012: POJADĄ ZAŁOGI Z POLSKI

W zbliżającym się Rajdzie Blue Corridor 2012, który rozpocznie się już 8 września w Moskwie, wezmą udział 2 załogi z Polski. Szlakiem Rajdu przejadą reprezentanci Stowarzyszenia NGV Polska, Przemysłowego Instytutu Motoryzacji oraz MB Poznań w dwóch furgonach Mercedes-Benz Sprinter NGT.

Każda z załóg pokona 3 930 kilometrów na terenie Unii Europejskiej, jednocześnie biorąc udział w konferencjach CNG/LNG w Warszawie, Ostravie, Pradze, Paryżu, Brukseli, Essen i Berlinie.

Ideą Rajdu Blue Corridor 2012 jest promocja wykorzystania ekologicznego i oszczędnego gazu ziemnego do zasilania pojazdów. W ciągu kilkunastu dni września konwój pojazdów z fabryczną instalacją zasilania CNG lub LNG pokona trasę 6 100 kilometrów przez terytorium 7 państw – z Moskwy, przez Mińsk, Warszawę, Pragę, Paryż, Brukselę do Berlina.

Każde z odwiedzanych państw wystawia do rajdu pojazdy zasilane gazem ziemnym. Polskę w tym międzynarodowym przedsięwzięciu będą reprezentować przedstawiciele Stowarzyszenia NGV Polska – Bartłomiej Kamiński, Karol Wieczorek, Przemysłowego Instytutu Motoryzacji – Łukasz Kowalski oraz Autoryzowanego Dealera Mercedes-Benz, MB Poznań – Adam Staniszewski.

Załoga pokona odcinek Rajdu po krajach Unii Europejskiej. Odcinek ten mierzy 3 930 kilometrów.

Reprezentanci nie ukrywają, że najważniejsze na trasie będą dwa punkty:
– konferencja CNG w Warszawie, gdzie 12 września wygłoszą oni swoje wystąpienia oraz wezmą udział w dużej wystawie pojazdów CNG (jednocześnie będąc gospodarzami zapraszają oni do kibicowania uczestnikom i udziału w konferencji);
– konferencja CNG w Brukseli, gdzie 17 września będą zachęcali europejskich polityków do wspierania wykorzystania gazu ziemnego do zasilania pojazdów na terenie Unii Europejskiej.

Należy wspomnieć, iż Międzynarodowa Konferencja CNG Blue Corridor 2012 w Warszawie na mocy decyzji Wicepremiera Waldemara Pawlaka została objęta Honorowym Patronatem Ministerstwa Gospodarki.

Pojazdy reprezentujące Polskę w rajdzie to dwa dostawcze samochody Mercedes-Benz Sprinter 316 NGT. Pojazdy te posiadają jednostki napędowe fabrycznie przystosowane do zasilania sprężonym gazem ziemnym. Maksymalna moc silnika to 156 KM, co pozwala na sprawną i dynamiczną jazdę – nawet przy dużym załadunku. Średnie spalanie gazu ziemnego wynosi zaledwie ok. 10,2 m3/100 km CNG w ruchu mieszanym, co pozwala na pokonanie do 400 kilometrów na jednym tankowaniu metanu.

Trasę rajdu śledzić można będzie w dniach 10-21 września na łamach portalu cng.auto.pl.