RAJD DAKAR 2017: CIEKAWA RYWALIZACJA W GRONIE CIĘŻARÓWEK

loprais-11

50 ciężarówek stanie na starcie Rajdu Dakar 2017. Wśród faworytów są cztery pojazdy Iveco zespołu Team De Rooy, który będzie musiał stawić czoła czterem Kamazom zgłoszonym przez rosyjskiego producenta.

Team De Rooy, w ciężarówce Tatra oraz Hans Stacey i Pieter Versluis, kierowcy pojazdów Veka-Man, znajdują się także w gronie kandydatów do najwyższego stopnia podium.


Zobacz także:

SPORT

RAJD DAKAR 2017


 

Kamaz wygrał 12 spośród 16 edycji Dakaru w kategorii ciężarówek w 21 wieku. Ale ubiegłoroczny zwycięzca Gerarda De Rooy’a doprowadził swoje pojazdy Iveco do niebywale konkurencyjnego poziomu. Czy rosyjski zespół będzie w stanie odwrócić trend?

Czy tegoroczne zwycięstwo Gerarda De Rooy’a w Rosario było tylko epizodem czy zapowiedzią nowej ery? Jest za wcześnie na odpowiedź, chociaż był to już drugi Dakar wygrany przez Holendra, który wcześniej triumfował w 2012 roku. Wygrał trzy odcinki specjalne, zwiększając swój łączny dorobek wygranych prób w historii swoich startów do 30 i kontrolował przebieg rywalizacji przez cały czas trwania rajdu.

Zespół Iveco zademonstrował wielką klasę – Argentyńczyk Federico Villagra stanął na podium, a Ton van Genugten zajął bardzo dobre piąte miejsce. W edycji 2017 de Rooy i jego zespół będą chcieli ponownie pokazać swoją siłę i obronić zwycięstwo w kategorii ciężarówek, wiedząc jednak, że rywale będą wyjątkowo zdeterminowani, by im to utrudnić.

Armada Kamaza z pewnością nie sprzeda tanio skóry i będzie należeć do najgroźniejszych rywali ubiegłorocznego zwycięzcy. Drugie miejsce Ajrata Mardiejewa w minionej edycji rajdu było niewielkim pocieszeniem po tym, jak błękitna „kamanda” zajęła całe podium rok wcześniej. Rosjanie powracają żądni rewanżu, mając w składzie dwóch byłych zwycięzców Dakaru – Ajrata Mardiejewa i Eduarda Nikołajewa, a wspomagać ich będzie 31-letni Dmitri Sotnikow, który już dwukrotnie kończył Dakar w pierwszej piątce.

Walka o zwycięstwo na odcinkach specjalnych w Paragwaju, Boliwii i Argentyny nie ograniczy się jednak do pojedynku pomiędzy Iveco i Kamazem. W minionych latach o czołowe pozycje walczył także Hans Stacey w zespole Veka-Man. Zwycięzca Dakaru z 2007 roku z pewnością będzie liczył się w walce o miejsca na podium także 10 lat później, podobnie jak Pieter Versluis, który trzykrotnie kończył Dakar w czołowej dziesiątce w swojej kategorii.

Groźnym przeciwnikiem dla głównych faworytów w walce o miejsca na podium może być także Ales Loprais w ciężarówce Tatra, trzeci w Dakarze w 2007 roku. Czech, podobnie jak jego rodak Martin Kolomy, piąty w edycji 2013 będzie chciał sięgnąć po zwycięstwo 16 lat po ostatnim, szóstym sukcesie swojego wujka Karela. O niespodziankę może pokusić się także Martin Van den Brink w ciężarówce Renault Sherpa.

Fot.: loprais.cz