RAJD DOLNOŚLĄSKI 2014: ŁUKASZ HABAJ ODJECHAŁ RYWALOM (META)

RD_2_1

Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) odnieśli swoje drugie zwycięstwo w tym sezonie: po sukcesie w Rajdzie Wisły zwyciężyli w Rajdzie Dolnośląskim, ostatniej, siódmej rundzie Rajdowych samochodowych Mistrzostw Polski 2014.

Prowadzący po pierwszym etapie, Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski w Peugeocie 207 S2000 mety nie osiągnęli. Zwycięstwo Łukasza i Piotra było zdecydowane.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD DOLNOŚLĄSKI 2014


 

uwaga

Drugi etap zmagań to świetna jazda Habaja. Wygrał on wszystkie trzy odcinki specjalne pierwszej pętli, okazał się także najlepszy na drugim przejeździe OS Galeria Twierdza 2, wychodząc na prowadzenie w zawodach. Tomasz Kuchar miał już tu poważne problemy, stracił wiele sekund. Kolejnej próby już nie ukończył.

Habaj i Wos fetowali na mecie w Polanicy sukces w rajdzie, ale w klasyfikacji końcowej RSMP nie zaszły zmiany: wczorajsza porażka z Kucharem nie pozwoliła na awans przed Grzegorza Grzyba i Daniela Siatkowskiego. Tytuł zdobył kierowca Automobilklubu Polski, Wojciech Chuchała z pilotem Sebastianem Rozwadowskim, I Wicemistrzami Polski zostali Grzyb i Dymurski, a trzecimi – Habaj i Woś.

Na dwóch ostatnich odcinkach Rajdu Dolnośląskiego triumfowali Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz, ale na podium wskoczyli tylko dzięki odpadnięciu Kuchara – w sportowej rywalizacji nie dali rady pokonać Tomasza Kasperczyka i Damiana Sytego. Trzy pierwsze miejsca zajęły Fordy Fiesta R5, na czwartym zameldował się Mitsubishi Lancer Evo X załogi Tomasz Gryc i Aleksander Zawada (Mitsubishi Lancer Evo IX). Znakomitą, piąta lokatę wywalczyli Mateusz Kubat i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza), a szóstą – odrabiający systematycznie straty spowodowane przebiciem opony na pierwszym etapie, Dominik Butvilas i Kamil Heller w kolejnym Subaru Imprezie.

W gronie załóg w samochodach z napędem na jedna oś Jan Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3) wyprzedzili Dariusza Polońskiego i Grzegorza Dobosza (Peugeocie 208 VTI), zajmując siódmą lokatę w klasyfikacji. Dziesiątkę uzupełnili: najlepszy kierowca klasy 6F – Jarosław Szeja z Automobilklubu Polski, jadący z bratem Marcinem oraz Radosław Typa i Bartłomiej Jakubowski (Peugeot 208 VTI).

Damian Łata i Michał Trela (Mitsubishi Lancer Evo IX) mieli dziś pecha, sporo stracili, spadając w klasyfikacji. Ale ich jazda w tym rajdzie zasługuje na uznanie.

W Rajdowym Pucharze Polski rywalizacja o zwycięstwo trwała do ostatniego odcinka specjalnego. Ostatecznie wygrali go Hubert Palider i Mateusz Fortuna (Honda Civic Type-R) i dzięki temu przeskoczyli w klasyfikacji Grzegorza Musza i Bogusława Browińskiego (także Honda Civic). Trzecie miejsce zajęli Halicki i Tkacz (Fiat Abarth 500).

Zwycięzcy odcinków specjalnych: Hubert Palider i Grzegorz Musz – po 2, Robert Halicki, Tomasz Foltyn i Tomasz Hupało – po 1. Liderzy klasyfikacji: OS 1-2: Robert Halicki; OS 3: Grzegorz Musz; OS 4: Hubert Palider: OS 5-6: Grzegorz Musz; OS 7: Hubert Palider.

WYNIKI RAJDU DOLNOŚLĄSKIego

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
1. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) – 1:34.19,6 godz.;
2. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) – starta 1.35,8 min.;
3. Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta R5) – 2.23,1 min.;
4. Tomasz Gryc i Aleksander Zawada (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 5.04,7 min.;
5. Mateusz Kubat i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza) – 5.22,0 min.;
6. Dominik Butvilas i Kamil Heller (Subaru Impreza) – 5.25,3 min.;
7. Janek Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3) – 6.41,9 min.;
8. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeocie 208 VTI) – 7.15,8 min.;
9. Jarosław Szeja i Marcin Sxzeja (Ford Fiesta R2) – 9.02,4 min.;
10. Radosław Typa i Bartłomiej Jakubowski (Peugeot 208 VTI) – 9.16,2 min.

Rajdowy Puchar Polski
1. Hubert Palider i Mateusz Fortuna (Honda Civic Type-R) – 52.15,3 min.;
2. Grzegorz Musz i Bogusław Browiński (Honda Civic Type-R) – strata 10,3 sek.;
3. Robert Halicki i Tomasz Tkacz (Fiat Abarth 500) – 31,7 sek.;
4. Szymon Cieślak i Bartosz Sajdak (Honda Civic) – 48,5 sek.;
5. Tomasz Foltyn i Szymon Marciniak (Peugeot 208 R2) – 48,6 sek.;
6. Tomasz Hupało i Rafał Fiołek (Citroen C2R2) – 1.21,4 min.;
7. Michał Bachula i Mateusz Śliwa (Honda Civic) – 1.58,6 min.;
8. Sławomir Strychalski i Marcin Hinz (Opel Astra GSI) – 2.55,4 min.;
9. Michał Duda i Jarosław Janasz (Honda Civic VTI) – 3.06,3 min.;
10. Wiktor Mączkowski i Piotr Burdach (Honda Civic) – 3.31,0 min.

Fot.: Mateusz Banaś – RallyFoto