RAJD DU VAR 2016: STARTUJĄ CZTERY POLSKIE ZAŁOGI

gryc_1_du-var1a

Świeżo upieczeni Wicemistrzowie Polski w klasyfikacji 2WD i klasie 4, Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz (Peugeot 208) wystartują w 62e Rallye du Var, ostatniej tegorocznej eliminacji Rajdowych Mistrzostw Francji.

Otrzymali oni najniższy numer startowy z polskich załóg, za nimi pojadą: były mistrz kraju Łukasz Habaj z Danielem Dymurskim, Dariusz Poloński i Balbina Gryczyńska (Peugeoty 208 VTI) oraz Piotr Cierzniewski i Michał Bojar (Ford Fiesta).


Zobacz także:

RAJDY


 

Na liście zgłoszeń do zawodów widnieje aż 205 załóg, w tym w samochodach WRC. Czołówka listy to: Stephane Lefebvre (Citroen DS3)), Romain Dumas (Porsche 997 GT3 RS) i Francois Delecour (Ford Escort Cosworth). Kevin Abring w Hyundaiu i20 otrzymał numer 7, a Gilles Panizzi (Peugeot 208 T16) – 11.

Tomasz Gryc i Michał Kuśnierz na swojego Peugeota 208 R2, nakleją 144 numer startowy. To będzie drugi występ tego duetu na Lazurowym Wybrzeżu w Rajdzie du Var. Pierwszy start miał miejsce podczas 57 edycji w 2011 roku. W debiucie zajęli 5 miejsce w klasie R2 na 22 sklasyfikowane załogi, startując Citroënem C2 R2 Max.

Podczas 3 dni sportowej rywalizacji na asfaltowych trasach zlokalizowanych wokół Sainte- Maxime oraz Saint- Tropez, uczestnicy będą mieli do pokonania 216 kilometrów OS-owych. Na zawodników czeka 13 odcinków specjalnych wraz z najdłuższym – OS Pignans (39,98 km).

gryc_4_du-var2a

Tomasz Gryc: Po zdobyciu dwóch tytułów wicemistrzowskich w sezonie 2016, zastanawialiśmy się wspólnie z Michałem, nad pojawieniem się w tym roku jeszcze na rajdowych trasach. Rozważaliśmy różne opcje, począwszy od startu w Polsce samochodem czteronapędowym, po start poza granicami kraju Peugeotem 208 R2. Wybór padł na Rajd du Var – finałową rundę mistrzostw Francji. To bardzo dobry, kompaktowo zorganizowany i trudny technicznie rajd. Na starcie pojawią się aż 4 załogi z Polski, w tym trzy w bliźniaczych Peugeotach 208 R2 obsługiwanych przez zespół RallyTechnology.

Startowaliśmy tu tylko raz – dawno, bo aż 5 lat temu w 2011 roku, kiedy to na zakończenie udanego sezonu rajdowego (starty w Citroën Racing Trophy), uczestniczyliśmy w 57 jego edycji. Udało nam się ukończyć zawody na 5 pozycji w klasie R2 na 22 sklasyfikowane załogi. Wygraliśmy także jeden odcinek specjalny w swojej klasie R2B, co przy tak trudnym rajdzie, uważamy za duży sukces.

Trasa Rajdu du Var będzie zbliżona stopniem trudności do tej, jaką spotkałem w tym roku podczas styczniowego startu w Monte-Carlo. Jest to naprawdę bardzo wymagający, techniczny rajd. Odcinki specjalne są naprawdę świetne, obfitujące w zmienne tempo. Kluczem do szybkiej jazdy jest przygotowanie naprawdę dobrego i precyzyjnego opisu. Patrząc na cały sezon rajdowy, mamy już duże doświadczenie i wyczucie w jeździe Peugeotem 208 R2. To będzie nasz trzeci zagraniczny start w tym roku, po wspomnianym wcześniej Rajdzie Monte-Carlo i Rajdzie Wysp Kanaryjskich. Chcemy zakończyć sezon również mocnym akcentem, jak go rozpoczęliśmy.

Jakie mamy oczekiwania? Chcemy być na mecie! Zrobimy sobie tym i naszym Partnerom: ZOWNER-FS Sp. z o. o., HRD-Trailer-Engineering GmbH, GRYC, FAZA, SISO oraz GoPro największą przyjemność, a jeśli przy okazji osiągniemy przyzwoity wynik, to radość ze startu w 62 Rajdzie du Var będzie podwójna!