RAJD NIEMIEC 2012: NIEMOC FORDA (2. ETAP)

Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) prowadzą po drugim etapie Rajdu Niemiec, rundy Mistrzostw Świata WRC. Drugie miejsce zajmują Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC).

Sebastien okazał się najszybszy na odcinkach siódmym i dziewiątym i ma dużą przewagę nad Jari – Mattim Latvalą. Po pierwszej pętli, kiedy to losy w czołówce się już wyjaśniły, obie załogi wyraźnie zwolniły swoje tempo, nie chcąc ryzykować.

Trwa niemoc zespołu Forda. Petter Solberg i Chris Patterson (Ford Fiesta RS WRC), którzy jechali na drugiej pozycji próbując walczyć z Loebem, urwali koło i odpadli z rywalizacji na odcinku numer 9 (urwali tylne prawe koło).


Zobacz także:
RAJD NIEMIEC 2012: LOEB KLASĄ DLA SIEBIE (3. ETAP)
RAJD NIEMIEC 2012: LOEB DYKTUJE TEMPO (1. ETAP)
RAJD NIEMIEC 2012: ODLICZANIE GODZIN DO STARTU
RAJD NIEMIEC 2012: KOŚCIUSZKO NA ASFALTACH


 

Trasę opuścili na tej samej próbie Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Citroen DS3 WRC) – zawodnikom nic się nie stało, ale dalej nie pojechali.

Druga pętlę świetnie rozpoczęli Ott Tanak i Kuldar Sikk (Ford Fiesta RS WRC WRC), którzy wygrali dwa pierwsze odcinki, goniąc Mikko Hirvonena i Jarmo Lehtinena (Citroen DS3 WRC), którzy po pechu załogi Daniel Sordo i Carlos Del Barrio (MINI John Cooper Works WRC) awansowali na trzecie miejsce w zawodach. Sordo wygrał ósmy OS, ale na dziewiątym miał problemy z samochodem.

Obaj kierowcy nie ukończyli ostatniego OS drugiego etapu: Tank niestety przeszarżował, uderzył w hinkelsteina i urwał koło, a Sordo uszkodził przód w wyniku czego stracił płyn w chłodnicy.

W tej sytuacji za Loebem, Latvalą i Hirvonenem miejsca zajmują Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC), Chris Atkinson i Stephane Prevot (MINI John Cooper Works WRC) oraz… Mathieu Arzeno i Renauld Jamoul (Peugeot 207 S2000)!

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer EVO IX) zajmują rewelacyjne ósme miejsce, prowadząc z przewagą niespełna dwóch minut w klasie PWRC! Wyprzewdza ich jeszcze druga załoga w Peugeot 207 S2000 – Michael Burri i Stephane Rey (Peugeot 207 S2000).

Jednak sytuacja ulegnie zmianie po posiedzeniu ZSS – Nasser Al Attiyah, Jewgienij Nowikow, Sebastien Ogier i Andreas Mikkelsen musieli stać na próbie: sędziowie skorygują ich czas. Kościuszko jest więc praktycznie dwunasty.

A jak było dziś? Po pierwszej pętli drugiego dnia Rajdu Niemiec Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak powrócili na pierwsze miejsce w klasyfikacji PWRC. Wygrywając z Benito Guerrą na pierwszym sobotnim odcinku specjalnym załoga Lotos Dynamic Rally Team wysunęła się na prowadzenie i na najdłuższym 46 kilometrowym Arena Panzerplatte zwiększyła jeszcze przewagę nad drugim w stawce Guerrą (strata 2.22,3 min.). Trzecie miejsce w PWRC zajmował Suchan Aksa (4.23,6 min.)

Michał Kościuszko: Po trzech dzisiejszych odcinkach mamy dużą przewagę, przeskoczyliśmy Benito. Obudziliśmy się z nastawieniem, że będziemy dzisiaj walczyć. Benito też chciał podjąć tę walkę, ale na pierwszym odcinku popełnił błąd. Rajd Niemiec to prawdziwy kiler dla samochodu i przede wszystkim dla hamulców. Musimy je oszczędzać i starać się utrzymać wywalczoną przewagę. Przed nami jeszcze kilkadziesiąt kilometrów OS-owych i ponowny przejazd 46 kilometrowego Arena Panzerplatte.

Po przejechaniu 12 odcinków specjalnych załoga Lotos Dynamic Rally Team nad kolejnym w stawce Benito Guerrą posiada dwie minuty przewagi. Trzecie miejsce zajmuje Marcos Ligato ze stratą do Michała Kościuszko ponad ośmiu minut.

 

 

Michał Kościuszko: Z powodu opadu deszczu pierwszy dzisiejszy odcinek był bardzo trudny. Na trasie było dużo błota. Pomimo, że jechaliśmy w ulewnym deszczu oponami na suchą nawierzchnię przejechaliśmy ten odcinek czysto i zyskaliśmy znaczną przewagę nad Benito, który popełnił błąd. Na najdłuższym w pętli 46-kilometrowym odcinku powiększyliśmy jeszcze przewagę nad drugim w stawce Benito. Do drugiej pętli wystartowaliśmy z pozycji lidera PWRC i utrzymaliśmy to prowadzenie do końca drugiego dnia rajdu. Jechaliśmy taktycznie starając się nie popełnić żadnego błędu. W niedzielę mamy do przejechania jeszcze 65 kilometrów OS-0owych. Zamierzamy pojechać rozważnie i dowieść komplet punktów do mety.

Maciek Szczepaniak: Po ilości samochodów w tym fabrycznych, które nie ukończyły dzisiejszego dnia widać, jak trudne były to odcinki specjalne. Jesteśmy na mecie z dużą przewagą nad kolejnym w stawce zawodnikiem. Prowadzimy w klasyfikacji PWRC i mam nadzieję, że utrzymamy to prowadzenie na jutrzejszych odcinkach specjalnych.

Do końca Rajdu Niemiec zawodnikom pozostały do przejechania 3 odcinki specjalne, w tym między innymi Superoes Circus Maximus, który zlokalizowany został wokół Porta Nigra, pochodzącej z czasów rzymskich bramy miejskiej w Trierze.

NIEOFICJALNE WYNIKI 2. ETAPU

1. Sebastien Loeb i Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) – 2:58.51,8 godz.;
2. Jari-Matti Latvala i Mikka Anttila (Ford Fiesta RS WRC) – strata 1.42,9 min.;
3. Mikko Hirvone i Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC) – 2.12,7 min.;
4. Mads Ostberg i Jonas Andersson (Ford Fiesta RS WRC) – 3.07,8 min.;
5. Chris Atkinson i Stephane Prevot (MINI John Cooper Works WRC) – 6.59,9 min.;
6. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Skoda Fabia S2000) – 8.10,6 min.;
7. Andreas Mikkelsen i Ola Floene (Skoda Fabia S2000) – 10.20,4 min.;
8. Nasser Al Attiyah i Giovanni Bernacchini (Citroen DS3 WRC) – 10.52,0 min.;
9. Mathieu Arzeno i Renauld Jamoul (Peugeot 207 S2000) – 13.03,5 min.;
10. Sebastian Wiegand i Timo Gottschalk (Skoda Fabia S2000) – 13.31,3 min.;
11. Michael Burri i Stephane Rey (Peugeot 207 S2000) – 21.28,1 min.;
12. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak (Mitsubishi Lancer Evo X) – 21.45,8 min.;
13. Sebastien Chardonnet i Thibault De La Haye (Citroen DS3 R3T) – 22.48,3 min.;
14. Benito Guerra i Borja Rozada (Mitsubishi Lancer Evo X) – 23.35,7 min.;
15. Elfyn Evans i Philip Pugh (Ford Fiesta R2) – 25.27,8 min.;
16. Jose Antonio Suarez i Candido Carrera (Ford Fiesta R2) – 26.37,7 min.;
17. Tibor Erdi Jr. i Attila Taborszki (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 27.27,0 min.;
18. Rashid Al Ketbi i Khalid Al Kendi (Skoda Fabia S2000) – 28.18,7 min.;
19. Hermann Gassner i Karin Thannhauser (Mitsubishi Lancer Evo X) – 29.50,7 min.;
20. Marcos Ligato i Ruben Garcia (Subaru Impreza WRX Sti) – 29.56,7 min.