RAJD ŚWIDNICKI 2013: CHUCHAŁA LIDEREM, BERLIŃSKI W CZUBIE

RS 16_DSC_1103 (1)

Wojciech Chuchała i Kamil Heller są liderami Rajdu Świdnickiego Krause, pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2013. Załoga Platinum Subaru Rally Team wygrała oba przejazdy Superoesu, będącego prologiem zawodów.

Marcin Berliński i Leszek Chłuda zajmują po dwóch OS-ach miejsce tuż za podium w klasie N8. Prawdziwa rywalizacja rozpocznie się podczas sobotnich odcinków specjalnych rajdu.


Zobacz także:
RAJDY


W piątek zawodnicy startujący w Rajdzie Świdnickim przygotowywali się na odcinku testowym, prowadzącym po najsłynniejszym fragmencie Mistrzostw Polski – z Przełęczy Walimskiej do Walimia. Najlepszy czas na tej prawie 4-kilometrowej próbie uzyskali Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran z Lotos Rally Team.

Załoga Marcin Berliński i Leszek Chłuda, reprezentująca barwy portalu NewsAuto.pl i Automobilklubu Polski miała okazję zapoznania się z możliwościami swojego samochodu. Nasi zawodnicy otrzymali najwyższy numer startowy spośród ośmiu zgłoszonych załóg w swojej klasie.

– Przed rajdem zabrakło nam czasu na testy. Nasz Peugeot 206 RC przygotowywany był niemal do ostatniej chwili, opóźniło się bowiem dostarczenie części z Francji. Stąd odcinek testowy potraktowaliśmy bardzo poważnie. Mam nadzieję, że nowe elementy w samochodzie pozwolą nam nawiązać rywalizację z konkurentami w klasie N8. A są oni bardzo silni! Jesteśmy optymistami, choć mieliśmy okazję przekonać się dziś na testowym, jak śliska jest nawierzchnia na walimskiej kostce… Na szczęście spodziewaliśmy się trudnych warunków i przygotowaliśmy na rajd deszczowe opony – powiedział Marcin Berliński.

– Warunki na trasie rajdu są niezwykle wymagające. Nawierzchnia odcinków specjalnych jest mokra i śliska, a na jednej z prób asfalt pokryty jest jeszcze lodem, a wąska droga wyznaczona jest metrowymi bandami śnieżnymi z obu stron. Warunki pewnie będą się zmieniać, jest stosunkowo ciepło, a po południu w piątek zaczął padać deszcz. Bardzo istotny będzie więc dobór opon. Bogatsze teamy są w znacznie lepszej sytuacji – dysponują bowiem “szpiegami”, którzy przejeżdżać będą trasę przed zawodami i informować o sytuacji. Dla nas nie ma to jednak aż tak dużego znaczenia, zapewne bowiem samochody jadące przed nami i tak zmienią charakterystykę nawierzchni, wyrzucając np. na cięciach piach i błoto. Musimy pojechać “swoje”, szybko, ale bardzo czujnie! – mówił po odcinku testowym Leszek Chłuda, pilot załogi NewsAuto.pl.

RS 19_kajetanowicz

– Jesteśmy już na miejscu i chłoniemy atmosferę rajdu. Fajnie jest spotkać znajomych, ponownie wsiąść do rajdówki i rozpocząć zawody. Najlepszy czas na testowym jest oczywiście powodem do zadowolenia. Przed nami jeszcze prawie 50 razy tyle OS-owych kilometrów do pokonania w trakcie trzech dni. Ubierzcie się ciepło, nieprzemakalnie i do zobaczenia! – dodał obrońca tytułu Mistrza Polski, Kajetan Kajetanowicz.

W godzinach popołudniowych, jak zwykle na rynku w Świdnicy, odbył się start honorowy do rajdu. Po nim rozpoczęły się dwa przejazdy Superoesu po ulicach Świdnicy. Załogi jechały we odwrotnej kolejności.

OS 1 załoga NewsAuto.pl przejechała dość spokojnie, bez podejmowania ryzyka. Marcin Berliński i Leszek Chłuda zajęli czwarte miejsce w klasie N8. Strata do konkurentów była niewielka.

Pierwszymi liderami zostali Wojtek Chuchała i Kamil Heller w Subaru Impreza. Drugie miejsce zajęli Maciej rzeźnik i Przemysław Mazur (Peugeot 207 S2000 – strata 0,7 sek.), a trzecie Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000 – 1,8 sek.). Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza) stracili 2,2 sekundy.

Na OS 2 Berliński i Chłuda uzyskali piaty czas w klasie, ale i tym razem różnice były niewielkie. Po dzisiejszym dniu nasza załoga zajmuje czwartą lokatę w N8.

Drugi przejazd ponownie wygrali Chuchała i Heller, wyprzedzając o 1,9 sekundy Kajetanowicza i Barana oraz o 2,1 sekundy Rzeźnika i Mazura. Po dwóch odcinkach Chuchała ma 2,8 sek. przewagi nad rzeźnikiem oraz 4,1 nad Kajetanowiczem.

RŚ 18_DSC_1107

WYNIKI PO OS2

Klasyfikacja generalna
1. Wojciech Chuchała i Kamil Heller (Subaru Impreza STi) – 4.44,8 min.;
2. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Peugeot 207 Super 2000) – strata 2,8 sek.;
3. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (Subaru Impreza RT) – 4,1 sek.;
4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 Super 2000) – 4,6 sek.;
5. Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta S 2000) – 10,3 sek.;
6. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta S 2000) – 10,5 sek.;
7. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Subaru Impreza STi) – 12,4 sek.;
8. Tomasz Czopik i Magdalena Lukas (Mitsubishi Lancer Evo X) – 12,9 sek.;
9. Marcin Gagacki i Marcin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) – 15,2 sek.;
10. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 17,9 sek.

Klasa N8
1. Jacek Jurecki i Paweł Gacek (Honda Civic) – 5.24,5 min.;
2. Herbi i Bartosz Holdenmayer (Honda Civic Type-R) – strata 0,7 sek.;
3. Mirosław Włodarczyk i Krzysztof Grzenia (Renault Clio Ragnotti) – 4,6 sek.;
4. Marcin Berliński i Leszek Chłuda (Peugeot 206 RC) – 8,8 sek.;
5. Łukasz Lewandowski i Łukasz Włoch (Honda Civic Type-R) – 11,1 sek.;
6. Piotr Lip i Marcin Celiński (Honda Civic1) – 9,6 sek.;
7. Janusz Komorowski i Tomasz Karzyński (Honda Civic Type-R) – 26,9 sek.;
8. Grzegorz Sikorski i Katarzyna Pytel- Majkowska (Ford Fiesta) – 55,3 sek.