RAJD ŚWIDNICKI 2017: WYPOWIEDZI PRZED STARTEM RSMP

rsk_powie1

Rajd Świdnicki- Krause rozpoczyna sezon 2017 w cyklu Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, stanowi także drugą rundę Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Osiemdziesiąt zgłoszonych załóg to niezły prognostyk na ten rok. Ciekawie jest także dlatego, że w gronie zgłoszonych nie ma żadnego z dotychczasowych mistrzów kraju w klasyfikacji generalnej. Oznacza to, że na liście zwycięzców RSMP pojawić się może nowe nazwisko…

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD ŚWIDNICKI – KARUSE


 

Rajd świdnicki- Krause (dla starszych kibiców: dawny Rajd Elmot) rozgrywany jest na klasycznych odcinkach specjalnych, doskonale znanych zawodnikom. Jednak wielokrotnie w przeszłości pogoda w górach sprawiała niespodzianki, “przewracając klasyfikację do góry nogami”. W tym roku aura także nie jest pewna, a atak zimy na początku tygodnia nieco zaskoczył organizatorów i kierowców.

A oto co powiedzieli przed rozpocze3ciem zmagań:

rsk_pow_12

Jan Chmielewski (chmielewski-team.pl – Automobilklub Polski): Po raz kolejny Rajd Świdnicki rozpoczyna nowy sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, a w tym roku mija 10 lat, odkąd startowałem w tych zawodach po raz pierwszy. Jak zawsze inauguracyjny rajd w sezonie przynosi wiele niewiadomych. Pojawili się nowi rywale w nowych autach, do tego dochodzi dość nieprzewidywalna pogoda – to wszystko sprawia, że Rajd Świdnicki-Krause może dostarczyć wiele zaskakujących emocji. Nasz zespół starał się do sezonu przygotować w optymalny sposób, ale dopiero warunki rajdowe zweryfikują nasze przygotowania. Jest sporo zmian – pojadę z nowym pilotem, a o nasze auto troszczy się nowy zespół serwisowy. Ufam, że suma tych czynników przyniesie dobry efekt na mecie, ale zarazem odnoszę się z respektem do rywali, z którymi przyjdzie nam stoczyć walkę na trasach Gór Sowich. Wierzę również, że nasza „Beemka” nie zawiedzie, że dostarczymy kibicom dużo radości i pokażemy emocjonujące sportowe widowisko. Partnerami naszego zespołu są: Caffaro, Fuchs Oil, Krause, Motomi, a także Pirelli; patronat medialny sprawują Radio RMF-FM, TVP 3 Kraków i wydawnictwo Feniks Media.

foto14

Kamil Kozdroń: Jestem ogromnie szczęśliwy, że po niemal rocznej przerwie wreszcie będę mógł wrócić do walki na oesach! Mój apetyt na zwycięstwa jeszcze nigdy nie był tak duży, dlatego też bardzo cieszę się, że w tym sezonie będę miał okazje walczyć o mistrzowskie laury u boku tak szybkiego i utytułowanego kierowcy. Rajd Świdnicki ze swoją kapryśną, wcześnie wiosenną pogodą zawsze był nie lada wyzwaniem, mam jednak nadzieje, że w tym roku finalnie aura będzie przyjazna dla nas zawodników oraz licznie zgromadzonych przy trasie kibiców. Z uśmiechem na twarzy odliczam już godziny do startu, aby rozpocząć tegoroczną rywalizację. Do zobaczenia w Świdnicy !

.

rsk_powie2

Tomasz Kasperczyk (Tiger Energy Drink Rally Team): W ubiegłym roku trochę brakowało mi startów przed polską publicznością, dlatego pojawimy się na odcinkach kilku rund RSMP 2017. Przed sezonem trenowałem na luźnych nawierzchniach, ale nie miałem okazji, by pojeździć samochodem rajdowym po asfalcie, więc start w Rajdzie Świdnickim- Krause jest dla nas bardzo ważny w kontekście kolejnej rundy FIA ERC, którą będzie Rajd Wysp Kanaryjskich. Co prawda trasy wokół Świdnicy mocno różnią się charakterystyką od szorstkich i bardzo przyczepnych odcinków na Gran Canarii, ale nie zmienia to faktu, że każdy kilometr w warunkach prawdziwej rywalizacji jest bardzo cenny. Pomimo że ostatnio rzadko miałem okazję ścigać się na polskich oesach, to wiem, że tempo i poziom zmagań stoją na bardzo wysokim poziomie. Nie walczymy w tym roku o tytuły w RSMP, ale postaramy się włączyć w rywalizację o czołowe lokaty w Rajdzie Świdnickim- Krause i w dobrym tempie pokonać wszystkie dwanaście OS-ów.

rsk_powie3

Tomasz Gryc (Gryc Racing Team): Planem zespołu w tym sezonie jest rywalizacja w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, więc oczywiście nie może nas zabraknąć w Górach Sowich. Nasze założenie to przejechać w bardzo dobrym tempie każdą imprezę. A zaczynamy od kultowego już „Świdnickiego”. Zawsze rozpoczęcie sezonu Michałowi i mi kojarzy się z tym rajdem. I zawsze z sentymentem o nim myślimy i z radością tu startujemy. Wiem, że zagorzałym kibicom tego rajdu nie trzeba zachwalać, ale zapraszam w imieniu całego Gryc Racing Team wszystkich, którzy mają choć odrobinę benzyny we krwi. To niesamowite widowisko dla całej rodziny, tym bardziej, że organizator na słynnych „kostkach walimskich” przygotował bezpieczną strefę kibica z doskonałym miejscem widokowym, a my zawodnicy zapewnimy emocjonujący spektakl. Gwarantuję, że wrażeń nie zabraknie ani w generalce, ani w poszczególnych klasach. Rywalizacja w naszej grupie będzie zacięta, bo udział zapowiedziało wielu szybkich kierowców. Aby zająć miejsce na podium w każdej rundzie, będziemy musieli się mocno napocić. Jednak to jest jeden z najprzyjemniejszych wysiłków, jakie znam. Jedziemy Peugeotem 208 w barwach Gryc, Zowner- FS Sp. z o. o., Faza, Siso oraz GoPro jako jedna z 11 zgłoszonych załóg w swojej klasie.

rsk_powiedz-9

Marciun Gagacki (Oponeo Motorsport): Co prawda jest to mój szósty start w Rajdzie Świdnickim, ale pod wieloma bardzo ważnymi względami będzie to dla mnie mój pierwszy raz. Nigdy wcześniej bowiem nie miałem szansy ruszyć do walki w rundzie Mistrzostw Polski w najbardziej zaawansowanym i najszybszym samochodzie, jakim można rywalizować w rajdach w naszym kraju. Ścigam się już ładnych parę lat, ale to pierwszy w mojej karierze asfaltowy rajd, na który jadę po solidnych, dobrze przepracowanych testach. Wiem, że były nam bardzo potrzebne, ale nie oczekuję po nich cudów. Samochód, którym wystartujemy, ma niesamowity potencjał i z pewnością potrzeba o wiele więcej kilometrów, by zbliżyć się do granic jego możliwości. Do dobrego wyniku w debiucie w aucie R5 z pewnością potrzebna jest też pokora i szacunek do rywali, o czym nigdy nie zapominam. Dlatego też nie chcę i nie mogę obiecać, że wygramy czy zajmiemy miejsce na podium, ale na pewno zrobimy wszystko co w naszej mocy, by na to zasłużyć. Będziemy się też mocno starać o to, by jazda Fabii R5 w barwach Oponeo przyniosła Wam wiele emocji i radości, niezależnie od tego, gdzie będziecie nas oglądać czy nam kibicować. Do zobaczenia!

rsk_powie5

Jacek Jurecki (Blachdom Plus EvoTech Rally Team): Z ogromną radością mogę potwierdzić, że pojawimy się wspólnie z Michałem w pełnym cyklu RSMP 2017, a naszą bronią na odcinki specjalne będzie ponownie topowa rajdówka 2WD – Peugeot 208 R2. Dzięki wsparciu naszego głównego sponsora, firmy Blachdom Plus i stajni rajdowej EvoTech od Świdnicy włączamy się do walki wśród zespołów sponsorskich. Cały projekt Blachdom Plus EvoTech Rally Team wesprze także nasz nowy mocny partner z branży surowców wtórnych, firma Eko-Wtór Jakubiec oraz firmy kontynuujące z nami współpracę: Albud Okna i Drzwi, Iwonex-Bud, ASC, Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz Buchti.pl Promotion. Przed nami nowy sezon i jeszcze większe sportowe wyzwania, ale jesteśmy bardzo dobrze przygotowani. Mamy zespół oparty o bardzo silnych partnerów, świetnych mechaników i doskonały samochód, który mieliśmy okazję już dobrze poznać, więc z dużym optymizmem czekamy na Rajd Świdnicki. Cieszę się, że stawka naszej klasy będzie tak mocna, i wymagająca, bo walka w takim gronie daje ogromną satysfakcje. Będzie to nasz pierwszy start w Świdnicy w Peugeocie, ale damy z siebie wszystko, żeby bardzo dobrym wynikiem rozpocząć ten sezon. To będzie bardzo ważny rok. Zapraszam wszystkich na odcinki i liczę na mocno zaciśnięte kciuki.

rsk_powie6

Marcin Słobodzian (Subaru Poland Rally Team): W Świdnicy pierwszy raz będziemy mieli okazje na własnej skórze przekonać się jak to jest startować w pełni profesjonalnym zespole rajdowym. Nowi ludzie, samochód i wiele innych elementów, które składają się na ten start sprawia, że z pewnością nie będzie to łatwa i bezstresowa przejażdżka. Otrzymując taką szansę oczywiście chcemy się pokazać z jak najlepszej strony już od pierwszej rundy RSMP, ale pamiętamy też o naszym głównym celu w tym występie – mecie. Wprowadziliśmy wiele zmian w naszej jeździe i opisie, samochód jest perfekcyjnie przygotowany, a my postaramy się dobrze zaprezentować na odcinkach specjalnych. Nie celujemy w konkretne miejsce, ale z pewnością damy z siebie wszystko. Myślę, że mając tak doświadczony zespół i świetny samochód przede wszystkim chcemy sprawdzić się w nowym dla nas położeniu i zobaczyć jak sobie poradzimy. Od siebie oczekuję tempa, które będzie pewne, a zarazem szybkie i da dobre perspektywy na cały sezon. Osobiście chciałbym dobrze poczuć się w zespole, zgrać się i jak najwięcej wyciągnąć z tego startu.

rsk_powie7

Mikołaj „Miko” Marczyk (Subaru Poland Rally Team): Rajd Świdnicki 2017 będzie moim pierwszym startem zarówno w RSMP jak i zespole Subaru Poland Rally Team. Zależy mi na tym, żeby podczas rajdu coraz lepiej poznawać samochód i czuć się w nim coraz swobodniej z każdym przejechanym kilometrem oesowym. Przede mną dość złożone zadanie, natomiast jest to spełnienie mojego marzenia i szansa, którą chciałbym właściwie wykorzystać. Moje nastawienie jest optymistyczne. Wiem, że samochód jest przygotowany perfekcyjnie, a zespół zadba o odpowiedni poziom wszystkich elementów potrzebnych do bezproblemowej jazdy. Moim głównym celem jest znalezienie się na mecie rajdu. W ten sposób poznam najlepiej Rajd Świdnicki, a na moje konto przybędzie największa możliwa ilość kilometrów w rajdówce. Jeżeli będę się czuł dobrze w aucie i zrozumiem jak takim Subarakiem należy podróżować, to jest szansa na progres w jeździe na przestrzeni rajdu. Osiągniecie tych dwóch celów sprawi, że mój pierwszy start w RSMP będę mógł uznać za udany. Partnerami Subaru Poland Rally Team w sezonie 2017 są: Keratronik, Eneos, SJS, Rodax Budownictwo, Sfera 24, Braintri i Rożek Brokers Group.

rsk_powie8

Paweł Krysiak (Krause): Rajd Świdnicki- Krause to dla mnie dosłownie domowy występ, stąd też czuję na sobie dużą presję, pod wieloma względami. Mój start wspiera wiele lokalnych firm i życzliwych osób. A przede wszystkim, jadąc w barwach tytularnego sponsora zawodów, firmy Krause, chciałbym pokazać swoje umiejętności i zaprezentować się z jak najlepszej strony. Za pomoc serdecznie dziękuję firmom: Krause, Forpol – Auto Serwis Świdnica, Agencja Reklamowa Geospace, Zywer Auto z Niemiec, Tech-Mol, Dźwigi Golak, Kamieniarstwo Zenon Kiszkiel, Psychotesty Piotr Robaszyński, PK Trans Piotr Kędzierski, Agata Trans Logistic, Stacja Paliw „U Emila”, Opał Maria Gajecka, Pomoc Drogowa Zaborowski, Paweł Krysiak, Kamieniarstwo Gromiec, Tech Plast, Pamuła, „Kawka”, Zakład Kamieniarski ZEN, a także Gminie Strzegom, Funduszowi Regionu Wałbrzyskiego i Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej „Invest – Park”. Ford Fiesta R2, którym dysponujemy, oczywiście nie umożliwia nam nawiązania kontaktu z czołówką Inter Cars RSMP, jednak będziemy starali się wykrzesać z niego tyle, ile się da. Szkoda tylko, że przed rajdem nie udało nam się zrobić testów. Mój trening odbędzie się dopiero na odcinku testowym rajdu, a pierwsza pętla będzie taka na rozjeżdżenie. Mój plan to przede wszystkim zero błędów. Trasa rajdu biegnie przez kultowe, dobrze znane miejsca. Wieczorem w piętek, 21 kwietnia łatwo będzie także dotrzeć na Superoes do Świdnicy. Wtedy da się zobaczyć start rajdu i uliczny odcinek. W sobotę, jak zawsze, warto wybrać się na walimskie patelnie, gdzie co roku przygotowywany jest specjalny punkt widokowy dla kibiców. Ten odcinek będzie pokonywany aż 3 razy. W niedzielę ciekawie może być na Kamionkach, gdzie położono nowy asfalt i raczej będzie ślisko. Ja osobiście lubię szybkie, techniczne partie z sekwencją zakrętów, a takich też nie brakuje. Mamy naprawdę fajną trasę, więc gdzie się nie pojedzie to można sporo zobaczyć. Zachęcam do kibicowania!

rskr_pow_10

Dariusz Lamot (Creogram Rally Team): Jeżeli chodzi o moje plany na sezon, nadal będę zbierał doświadczenia. Bardzo się cieszę, że na prawym fotelu będzie mnie wspierał doświadczony pilot – Jarek Hryniuk. Oprócz przejechania jak największej liczby kilometrów będziemy się starali na wybranych odcinkach podnosić poprzeczkę i zwiększać ryzyko ale przy zachowaniu priorytetu zdobywania doświadczenia. Ponieważ klasa jest bardzo silnie obsadzona nie planujemy na obecnym etapie konkretnego miejsca na koniec sezonu. Mam jednak upatrzone 2 rajdy, w których chciałbym podnieść tempo i zobaczyć jaki to przyniesie efekt w kontekście porównania się z czołówką klasy. Liczymy na wykorzystanie doświadczeń z przejechanych kilometrów z poprzedniego sezonu i postaramy się zaprezentować dobre, równe tempo na OS-ach w najsilniej obsadzonej klasie 4.Naszego Peugeota 208 obsługiwać będzie, tak jak dotychczas, niezawodna ekipa Rallylab. Cieszymy się, że w obecnym sezonie możemy liczyć na partnerów, którzy wspierali naszą załogę w poprzednim roku: Creogram, MSZZ, Porcelanę Śląską, Invento i Silesion oraz na Infoscan, który dołączył w roku 2017.

Jarek Hryniuk: To nasz pierwszy rajd z Darkiem i pierwszy start w sezonie dlatego musimy rozruszać zastane kości, poznać się i obserwować co się dzieje w stawce. Musimy zgrać się ze sobą i naszym samochodem szczególnie, że warunki atmosferyczne zapowiadają się ekstremalne. Musimy pokonywać kilometry i kontrolować co będą robić nasi konkurenci.

rsk_powie4

Damian Łata: Jest to dla mnie czwarty Rajd Świdnicki-Krause i trzeci wspólnie z Michałem Grudzińskim, ale ta edycja zapowiada się wyjątkowo emocjonująco. Stajemy przed nowym wyzwaniem, przesiadką do topowej rajdówki za napędem na przednią oś. Wiem, że będzie to trudny rajd, patrząc na warunki, odcinki i konkurencje, ale cieszę się, że dostaliśmy taką szansę. Nie udało by się to, gdyby nie wsparcie naszych partnerów – firm Marway i Uzdrowisko Busko Zdrój – producenta wody mineralnej Buskowianka oraz oczywiście ekipy EvoTech, która przygotowała 208-kę. Ten rajd będzie dla nas nauką, ale mocno liczę też na ogromną przyjemność z jazdy. Trzymajcie kciuki i do zobaczenia na odcinkach specjalnych pierwszej rundy RSMP 2017.

Witold Rogalski, Dyrektor Subaru Poland Rally Team: Nasz zespół już od dłuższego czasu jest nastawiony na kształcenie młodych zawodników. Wystarczy wspomnieć choćby Kajetana Kajetanowicza czy Wojtka Chuchałę, którzy w barwach Subaru odnieśli wiele sukcesów. Mam nadzieję, że zarówno Marcin Słobodzian jak i Mikołaj Marczyk będą ambitnie szkolić swoje umiejętności i wykażą sporo determinacji, aby stawać się coraz lepszymi kierowcami rajdowymi. W sezonie 2017 najważniejszy będzie progres uzyskiwany przez nich podczas kolejnych rajdów, a nie wynik końcowy. Jako zespół dołożymy wszelkich starań, aby stworzyć im do tego jak najlepsze warunki.

Wiesław Bąk (EvoTech): Będzie to dla naszej firmy bardzo pracowity sezon, pełen nowych wyzwań, ale jestem pewny, że również wielu doskonałych wyników. Współpraca z naszymi załogami i tak wyjątkowymi zawodnikami, jakimi również są Jacek i Michał to dla naszej firmy wyróżnienie i ogromna motywacja do bezustannego „podnoszenia poprzeczki”. Takim krokiem do przodu jest nasze coraz większe zaangażowanie w pracę z Peugeotami 208 R2 i założenie wspólnego zespołu. Patrząc na listę zgłoszeń pierwszej rundy RSMP myślę, że można być spokojnym o emocje w tym sezonie. Mocna stawka „ośki”, a w tym siedem Peugeotów 208 R2, a do tego pięć zespołów zgłoszonych do klasyfikacji – w tym gronie przyjdzie nam się zmierzyć w najbliższy weekend w Świdnicy. Jacek już w zeszłym roku pokazał, że w 208-ce czuje się bardzo dobrze i jak jest groźnym rywalem. Każdemu kto śledzi wyniki ostatnich sezonów nie trzeba przedstawiać potencjału, jaki drzemie w tej załodze, a wierzymy mocno w to, że praca całego zespołu przyniesie kolejne sukcesy. Do zobaczenia w Świdnicy i zapraszam na strefę serwisową EvoTech.

Paweł Wisełka (EvoTech): Wkraczamy w nowy sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w naprawdę mocnym i wyjątkowym składzie. Wszystkie z trzech obsługiwanych przez nas załóg są doskonale znane kibicom, nie tylko dzięki swoim wynikom, ale także dzięki widowiskowemu stylowi jazdy. Wspólnie z Jackiem i Michałem włączamy się do rywalizacji wśród zespołów sponsorskich, ale to dopiero początek wyjątkowych emocji, jakie nas czekają. Damian Łata na pewno pozytywnie zaskoczy kibiców w nowym samochodzie i w nowej klasie. Moment na debiut wybrał bardzo wymagający, bo przyjdzie mu się zmierzyć z bardzo mocną stawką 2WD, ale zacięta rywalizacja to warunki, w których Damian czuje się bardzo dobrze. Trzecia załoga to równie mocny punkt naszej ekipy. Paweł Krysiak w swojej klasie będzie miał tylko jednego rywala, ale duet Krysiak i Gacek z pewnością będą walczyć o wysoki wynik w „ośce”. Rajd Świdnicki będzie dla załóg i dla zespołu dużym wyzwaniem, ale również dużą mobilizacją i miejmy nadzieję też początkiem kolejnego udanego sezonu w RSMP. Zapraszamy do śledzenia rywalizacji w pierwszej rundzie Mistrzostw Polski, aktywnego kibicowania i odwiedzenia naszej strefy serwisowej.

Fot.: zespoły oraz Marcin Kaliszka, Michał Trela, Łukasz Kufner, Jakub Syty