RAJD TURCJI 2018: PECHOWA TRZYNASTKA KAJETANOWICZA (2. ETAP)

rtur-2-6

Drugi etap Rajdu Turcji, rundy mistrzostw świata (FIA WRC) wywrócił klasyfikację. Kilka załóg z czołówki nie dojechało do mety. Niestety trzynasty odcinek specjalny okazał się pechowy dla Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka w Fordzie Fiesta R5.

Polacy próbę ukończyli, ale po znakomitej passie na wcześniejszych odcinkach, stracili 3.16,3 minuty, spadając ponownie na czwarte miejsce w klasie WCR 2.


Zobacz także:

RAJDY


 

W rajdzie prowadzą obecnie Ott Tänak i Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), którzy o 13,6 sek. wyprzedzają załogę Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC). Trzeci w klasyfikacji, Hayden Paddon i Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) tracą 1.11 minuty.

rtur-2-2

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w świetnym stylu rozpoczęli sobotni etap Rajdu Turcji. Załoga Lotos Rally Team wygrała wszystkie odcinki specjalne pierwszej pętli i zbliżyła się do pierwszej trójki kategorii WRC2. Jadący doskonałym tempem polski duet jest sklasyfikowany już tylko cztery sekundy za trzecim stopniem podium!

Kierowca Automobilklubu Polski rozpoczął od wygrania 36-kilometrowej próby Yeşilbelde. Za nim uplasował się lider rajdu Kopecký, kolejne załogi straciły już ponad 10 sekund. Następna próba to kolejna wygrana aż o 8 sekund z Tempestinim. Ostatni OS pętli o długości ponad 20 kilometrów Kajto wygrał aż o ponad 25 sekund, nie dając szans konkurentom.

rtur-2-7

– To była bardzo dobra pętla, wygraliśmy wszystkie odcinki. Bardzo się cieszę, lepiej być nie mogło. Po wczorajszym dniu oraz jeździe bez wspomagania kierownicy jestem zmęczony i bolą mnie ręce, ale mobilizuję resztki sił, by cisnąć. Przyznam, że nie mieliśmy nic do stracenia. Byliśmy na punktowanym miejscu, ale póki auto działa i mam dobry feeling, chcę to wykorzystać. Myślę, że wiele osób nie może uwierzyć w tempo, które dzisiaj pokazujemy. Dla nas to też pewnego rodzaju zaskoczenie, ale jedzie nam się bardzo dobrze. Muszę jednak pamiętać, że tu praktycznie każdy odcinek jest jak nowy rajd. Wszystko może się jeszcze pozmieniać. Chcę tak kontynuować, ale kolejna pętla będzie absolutną przeprawą. Trzymajcie kciuki! – skomentował Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny mistrz Europy.

rtur-28

Po zwycięstwie na OS 11 i drugim miejscu na OS 12 Kajetanowicz i Szczepaniak znajdowali się w wynikach na drugim miejscu w klasie. Niestety ponowna awaria układu wspomagania sprawiła, że spadli na czwartą pozycję w WRC 2 i jedenastą w klasyfikacji generalnej zawodów.

– Wczorajszy etap rozpoczęliśmy od awarii wspomagania, dzisiaj kończymy kolejną. Pozytywem jest to, że wygraliśmy większość odcinków specjalnych. Gdyby nie te trudności, mielibyśmy szansę walczyć o zwycięstwo w nowym dla nas rajdzie. Przed nami jeszcze jeden dzień, ale niestety mamy niewielkie szanse na walkę o triumf. Pomimo tego damy z siebie wszystko i będziemy walczyć. Ręce bolą mnie jeszcze bardziej niż po wczoraj, ale przejechaliśmy mnóstwo kilometrów bez wspomagania. Jutro chcemy cisnąć, by podziękować naszym kibicom. Przyjechało tu wiele osób z Polski, aby nas dopingować. Wierzymy w to, że pojedziemy bez przygód. W rajdzie jeszcze wiele może się jeszcze wydarzyć, więc tym bardziej nie składamy broni i robimy swoje. Mam nadzieję, że będziecie nadal trzymać kciuki, tak jak robiliście to wczoraj. Pomogły. Patrzymy w przyszłość pozytywnie – skomentował Kajetan Kajetanowicz.

rtur-2-9

Podczas 2. etapu odcinki specjalne wygrywali: Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) i Ott Tänak i Martin Järveoja – po dwa, Andreas Mikkelsen i Anders Jæger oraz Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila.

Liderami byli: Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (OS 8 – OS9), Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (OS 10) oraz Ott Tänak i Martin Järveoja (OS 11 – OS 13).

Już na pierwszym dzisiejszym odcinku z walki odpadli liderzy Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), których wyeliminowała awaria samochodu po wcześniejszym uszkodzeniu samochodu. Awarię (turbosprężarka) mieli także Mads Østberg i Torstein Eriksen (Citroen C3 WRC). Na następnej próbie Forda uszkodził Sebastien Ogier, ale utrzymał prowadzenie w zawodach.

rtur-2-4

Na OS 10 wycofali się Esapekka Lappi i Janne Ferm (Toyota Yaris WRC). Na kolejnym odcinku zapalił się Citroen C3 WRC załogi Craig Breen i Scott Martin. Wycofał się Sebastien Ogier.

W WRC 2 Jan Kopecký i Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) przebili oponę. Zdecydowanymi liderami zostali Chris Ingram i Ross Whittock (Skoda Fabia R5). Brytyjczycy stracili jednak 1.50,6 minuty na ostatniej próbie, spadając na trzecie miejsce przed Kajetanowicza i Szczepaniaka.

Prowadzi Kopecky, a drugą pozycję zajmują Simone Tempestini i Sergiu-Sebastian Itu (Citroen C3 R5).

rtur-2-5

Finałowy etap rozgrywany w niedzielę to cztery próby, pierwszą będzie Marmaris (7,12 km), następnie Ovacık (8,04 km) i Gökçe (13,25 km). Na koniec ponowny przejazd odcinka Marmaris, który rozegrany zostanie jako Power Stage. Wyniki poznamy późnym popołudniem.

Wyniki po 2. etapie Rally Turkey
1. Ott Tänak i Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) – 3:34.22,0 godz.;
2. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) – strata 13,6 sek.;
3. Hayden Paddon i Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC) – 1.11,0 min.;
4. Andreas Mikkelsen i Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC) – 3.05,9 min.;
5. Teemu Suninen i Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) – 3.22,7 min.;
6. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta R5) – 11.56,0 min.;
7. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) – 16.49,5 min.;
8. Jan Kopecký i Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) – 17.06,4 min.;
9. Simone Tempestini i Sergiu-Sebastian Itu (Citroen C3 R5) – 17.50,9 min.;
10. Chris Ingram i Ross Whittock (Skoda Fabia R5) – 18.38,7 min.;
11. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta R5) – 20.14,7 min.