RAJD TURCJI 2019: ŚWIETNA JAZDA POLSKIEJ ZAŁOGI (2. ETAP)

rturcji-2-1

Znakomicie spisują się Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w Skodzie Fabii R5 w Rajdzie Turcji, jedenastej rundzie mistrzostw świata FIA WRC.

Polacy po trzech dniach rywalizacji zdecydowanie prowadzą wśród wszystkich załóg startujących w samochodach klasy WRC 2 i WRC2 Pro, a w klasyfikacji generalnej zajmują dziesiąte miejsce.


Zobacz także:

RAJDY

KAJETAN KAJETANOWICZ – RAJDY


 

Na czele Rajdu Turcji po dwóch etapach są dwie załogi w Citroenach C3 WRC: Sebastien Ogier i Julien Ingrassia mają obecnie 0,2 sekundy przewagi nad Esapekką Lappim i Janne Fermem. Trzecie miejsce zajmują Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger (Hyundai i20 WRC), ale ich strata do liderów to monad 1.17 minuty. Dobrze spisują się także Teemu Suninen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC).

rturcji-2-2

Zawodzą natomiast Toyoty Yaris WRC. Liderzy klasyfikacji mistrzostw świata, Ott Tänak i Martin Järveoja odpadli w sobotę z rywalizacji. Najwyżej sklasyfikowani, Jari- Matti Latvala i Miikka Anttila są w wynikach na szóstym miejscu.

Wszystkie sześć odcinków drugiego etapu na podium w WRC 2, a trzy z nich wygrane – z tak świetną statystyką kończą dzisiejszy etap, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak liderzy rywalizacji w swojej kategorii. W całym rajdzie nasz duet wygrał już 7 z 13 rozegranych do tej pory odcinków!

rturcji-2-3

Zaskakujące jest to, że tempa Polaków nie wytrzymują zawodnicy klasy WRC 2 Pro, w tym dwie fabryczne załogi Skoda Motorsport. Nasi wyprzedzają duet Jan Kopecký i Pavel Dresler (Škoda Fabia R5 Evo) o prawie dwie minuty!

Nasza załoga utrzymuje swoje doskonałe tempo i do jutrzejszych zmagań ruszy z przewagą ponad trzech minut nad drugim duetem w WRC 2. Dodatkowo Kajetanowicz i Szczepaniak są najszybszymi zawodnikami startującymi w samochodach klasy R5, zostawiając za sobą duety fabryczne!

– To był dla nas kolejny udany dzień. Wygraliśmy większość odcinków specjalnych na tym rajdzie, ale tak naprawdę nie to jest celem. Jutro trudny, chociaż krótszy dzień. Jesteśmy bliżej, ale wciąż daleko. Ciesze się, że dzisiaj poszło równie dobrze. Miałem dobry feeling. Cały zespół pracuje bardzo dobrze. Prowadzimy również w kategorii samochodów WRC 2 Pro, ale nie ścigamy się z nimi. Jeżeli będę ścigał się kiedyś w WRC 2 Pro, to tam będę starał się wygrać. Na razie moim celem są mistrzostwa świata WRC 2. Tutaj liderujemy również, więc to jest dla nas cel na jutro – powiedział Kajetan Kajetanowicz, kierowca Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team Rally Team.

rturcji-2-4

Sobotni etap rozegrany został w pełni przy słonecznej pogodzie. Temperatura sięgała miejscami nawet 40 stopni Celsjusza, co nie ułatwiało rywalizacji i momentami skutecznie gubiło koncentrację. Na szczęście większych błędów unikali Polacy, od początku do końca dnia prezentując bardzo dobre tempo.

Finałowa niedziela składa się z czterech odcinków specjalnych. Pierwszy przejazd próby Marmaris (7,05 km) ruszy z samego rana. Po nim zaplanowano OS 15 – Gökçe (11,32 km), OS 16 – Çiçekli (13,20). Drugi przejazd odcinka Marmaris, stanowi dodatkowo punktowany Power Stage.

rturcji-2-5

Wyniki Rally Turkey po 2 etapach
1. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) – 3:20.12,0 godz.;
2. Esapekka Lappi i Janne Ferm (Citroën C3 WRC) – strata 0,2 sek.;
3. Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger (Hyundai i20 WRC) – 1.17,1 min.;
4. Teemu Suninen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) – 1.26,9 min.;
5. Dani Sordo i Carlos Del Barrio (Hyundai i20 WRC) – 2.24,7 min.;
6. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) – 3.14,4 min.;
7. Kris Meeke i Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) – 3.29,5 min.;
8. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 4.38,2 min.;
9. Pontus Tidemand i Ola Fløene (Ford Fiesta WRC) – 6.55,8 min.;
10. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Skoda Fabia R5) – 12.52,5 min.

rturcji-2-6

Wyniki w klasie WRC 2
1. K. Kajetanowicz i M. Szczepaniak (Skoda Fabia R5) – 3:33.04,5 godz.;
2. M. Bulacia Wilkinson i F. Cretu (Skoda Fabia R5) – strata 3.06,7 min.;
3. F. Andolfi i E. Inglesi (Skoda Fabia R5) – 9.25,4 min.;
4. H. Solberg i I. Minor-Petrasko (Skoda Fabia R5) – 16.47,2 min.;
5. B. Cukurova i V. Bostanci (Skoda Fabia R5) – 23.35,1 min.;
6. G. Gill i G. Macneall (Ford Fiesta R5 MK2) – 27.55,1 min.;
7. P. Nobre i G. Morales (Skoda Fabia R5) – 28.17,1 min.;
8. B. Manyera i C. Cerkez (Skoda Fabia R5) – 35.47,3 min.