RAJD TURCJI 2020: WIELKI TRIUMF EVANSA I KAJTO (META)

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak zajęli siódme miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Turcji, piątej rundy mistrzostw świata (FIA WRC). Wygrali także zdecydowanie kategorię WRC 3.

Zwycięzcami zawodów zostali Elfyn Evans i Scott Martin (Toyota Yaris WRC), którzy na ostatnim etapie awansowali z czwartego na pierwsze miejsce!


Zobacz także:

RAJDY


 

Na podium stanęli także Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul oraz Sébastien Loeb i Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC). Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) wycofali się z rywalizacji na skutek awarii samochodu.

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak po raz drugi z rzędu wygrali rywalizację w Rajdzie Turcji. Polacy pokazali świetne tempo na niezwykle trudnych odcinkach specjalnych . Odnieśli życiowy sukces, zdobyli punkty do klasyfikacji generalnej cyklu. Przed nimi uplasowali się tylko kierowcy jadący nieporównywalnie szybszymi samochodami klasy WRC. Wygrali ze wszystkimi konkurentami w samochodach klasy Rally2, wśród których były także wszystkie załogi fabrycznej kategorii WRC 2.

Załoga Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team uniknęli większych błędów na niezwykle trudnych odcinkach specjalnych, w tym najdłuższej w zawodach próbie Çetibeli (38,15 km).

– Wiedzieliśmy doskonale, że pierwszy odcinek dzisiejszej pętli i jednocześnie najdłuższy w całym rajdzie będzie tym najtrudniejszym, szczególnie dla samochodów. Drugi przejazd zapewne będzie jeszcze trudniejszy. Wiele się działo podczas tej pętli, my też mieliśmy swoje problemy. Jedna z poprzedzających załóg po zmianie koła wróciła na trasę tuż przed nami. Jechaliśmy w wielkim kurzu, który mocno ograniczał widoczność. Było to bardzo niebezpieczne, szczególnie gdy musieliśmy omijać porozrzucane kamienie. Prowadzimy ze sporą przewagą, ale w Turcji to nie ma wielkiego znaczenia. Każdy odcinek to w zasadzie nowa historia, dlatego musimy do końca być skoncentrowani i po prostu robić swoje. Na razie jesteśmy zadowoleni i mam nadzieję, że tak będzie też po drugiej pętli – komentował o dziesiątej próbie Kajetan Kajetanowicz.

Rajd Turcji nie bez powodu określany jest mianem najtrudniejszej rundy WRC. Niezwykle wymagające i długie odcinki specjalne rozgrywane były przy wysokich temperaturach. Załogi walczyły nie tylko o czas, ale i o przetrwanie w kłębach kurzu, unoszącego się po przejeździe kamienistej trasy. Praktycznie na każdym zakręcie czyhały niespodzianki, koleiny i wielkie głazy, które skutecznie potrafiły przeszkodzić w dotarciu do mety, uszkadzając opony czy zawieszenia.

To warunki, w których przede wszystkim liczy się doświadczenie i perfekcyjna strategia. Kajetanowicz i Szczepaniak triumfowali aż na sześciu odcinkach specjalnych, kończąc na podium 11 z 12 prób.

– Zrobiliśmy to, po raz drugi wygraliśmy Rajd Turcji! Po trudnym dla nas Rajdzie Estonii trzeba było się szybko pozbierać. Rajdy to impreza dla „dużych chłopców”, nie ma czasu na sentymenty. Triumfujemy w najtrudniejszych zawodach sezonu, to wielka duma. Mimo ekstremalnie trudnych warunków wszystko działało perfekcyjnie. Cały zespół spisał się świetnie i myślę, że powinniśmy być z siebie dumni. Dziękuję też RaceSeven, który przygotowuje nam samochód i wkłada w to mnóstwo serca. Pokazaliśmy, że LOTOS Rally Team daje sobie radę w każdej sytuacji. To bardzo ważne, żeby po prostu pokonywać trudności, bez względu na to, jak duże są. Mam nadzieję, że przynosimy dumę Polakom, pokazując, że możemy walczyć i wygrywać z najlepszymi – podsumował Kajetan Kajetanowicz, drugi kierowca WRC 2 sezonu 2019.

Według nieoficjalnych wyników, Kajetanowicz i Szczepaniak awansują aż o dziesięć pozycji w klasyfikacji sezonowej, na trzecie miejsce. Kolejną rundę stanowić będzie Rajd Sardynii, rozgrywany w dniach 8-11 października. W ubiegłym sezonie załoga Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team zajęła tam drugie miejsce.

Wyniki kategorii WRC 3 w Rajdzie Turcji
1. Kajetanowicz i Szczepaniak (Škoda Fabia Rally2 evo) – 2:55.38,2 godz.;
2. Bulacia Wilkinson i Der Ohannesian (Citroën C3 R5) – strata 2.10,9 min.;
3. Avci i Vatansever (Citroën C3 R5) – 7.15,6 min.;
4. Heller i Martí (Ford Fiesta Rally2) – 9.27,9 min.;
5. Cukurova i Akcay (Škoda Fabia R5) – 12.11,9 min.;
6. Solans i Barreiro (Ford Fiesta Rally2) – +18.40,0 min.;
7. Fernández i Garcia (Škoda Fabia Rally2 evo) – 21.17,0 min.;
8. Pedro i Baldaccini (Ford Fiesta Rally2) – 22.55,0 min.