RAJD W. BRYTANII: WIEJE NUDĄ, KUBICA JEDZIE (2. ETAP)

RWB_2_1

Pierwszy z dziewięciu odcinków specjalnych drugiego etapu Rajdu Wielkiej Brytanii zadecydował, że zawody straciły zdecydowanie na atrakcyjności. Niby walka zacięta trwa, ale jednocześnie nieco wieje nudą…

Stało się tak, bowiem jedyni kandydaci do odebrania zwycięstwa Mistrzom Świata – załodze Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), czyli ich partnerzy z zespołu – Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila stracili ponad trzy minuty (3.15,4 min.), pozbawiając się szans na dalszą walkę o podium.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD WIELKIEJ BRYTANII 2014


 

uwaga

Dla nas najważniejsza jest informacja, że Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) jadą dalej. Polacy zajmują dwunaste miejsce w klasyfikacji ostatniej w tym sezonie rundy Mistrzostw Świata FIA WRC. Podczas drugiego etapu zostali co prawda wyprzedzeni przez duet Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WRC), ale bardzo nadrobili nad czeską załogą Martin Prokop i Jan Tománek w bliźniaczym Fordzie Fiesta RS WRC.

RWB_2_2

Bohaterem pierwszej pętli byli Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC), którzy wygrali wszystkie cztery próby. Liderzy Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) jechali nad wyraz spokojnie, przegrywali, tracili sporo, ale mają z czego…

A oto jak przebiegała rywalizacja:
– OS9: wygrał Mikkelsen, Kubica był 11 (strata 8,4 sek.);
– OS10: wygrał Mikkelsen, Kubica był 11 (10,8sek.);
– OS 11: wygrał Mikkelsen, Kubica był 12 (13,1 sek.);
– OS 12: wygrał Mikkelsen, Kubica był 13 (12,9 sek.);
– OS 13: wygrał Hennikn Solberg, Kubica był 5 (3,3 sek.);
– OS 14: wygrał Kris Meeke, Kubica był 13 (4,7 sek.);
– OS 15: wygrał Hirvonen, Kubica był 13 (11,5 sek.);
– OS 16: wygrał Mikkelsen, Kubica był 9 (7,6 sek.);
– OS 17: wygrał Latvala, Kubica był 12 (13,7 sek.).

RWB_2_3

Druga pętla to pojedynek załóg Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) oraz Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC), którego stawka było drugie miejsce w zawodach. Ostatecznie na mecie różnica wyniosła 3,3 sekundy na korzyść Finów. Jutro jeszcze nie zabraknie pewnie walki!

Także we przedziale miejsc 4-6 sytuacja nie jest jeszcze wyklarowana. Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC), Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) i Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) twardo walczą. Podobnie jak Ott Tänak i Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila oraz Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) o siódme miejsce…

Trzy polskie załogi: Aron Domżała i Szymon Gospodarczyk (Citroën DS3 R3T), Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) oraz Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R2) jada nadal. Najwyżej sklasyfikowani są ci pierwsi, którzy nie odstaja od zagranicznych konkurentów. Domżała jest 7. w klasie RC3, Kołtun – 28. w klasie RC2, a Ptaszek – 9. w klasie RC4.

RWQB_2_4

W niedzielę czeka uczestników jeszcze sześc odcinków specjalnych.

Wyniki po 2. etapie Wales Rally GB
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 2:33.19,3 godz.;
2. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) – strata 58,1 sek..;
3. Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) – 1.01,5 min.;
4. Mads Østberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – 1.41,2 min.;
5. Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 1.44,5 min.;
6. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 1.52,4 min.;
7. Ott Tänak i Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) – 2.33,3 min.;
8. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 3.28,1 min.;
9. Henning Solberg i Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) – 3.37,4 min.;
9. Martin Prokop i Jan Tománek (Ford Fiesta RS WRC) – 3.54,5 min.;
11. Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 WRC) – 4.00,2 min.;
12. Robert Kubica i Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – 4.16,7 min.;
37. Aron Domżała i Szymon Gospodarczyk (Citroën DS3 R3T) – 29.36,5 min;
57. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5 ) – 50.56,2 min;
62. Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R2) – 1:51.03,8 godz.

Fot.: WRC.com, m-sport, Volkswagen, Citroen, Hyundai