RAJD WISŁY 2012: WYPOWIEDZI PRZED STARTEM

Trwają ostatnie przygotowania do 58. Rajd Wisły, który zostanie rozegrany w dniach 14-15 września. Zawody stanowią szóstą rundę Rajdowego Pucharu Polski.

Organizatorem rajdu jest Automobilklub Śląski, dyrektorem Andrzej Szkuta. Rozegranych zostanie dziewięć odcinków specjalnych (3 odcinki pokonywane trzykrotnie) o łącznej długości 85 kilometrów. Cała trasa liczy 195 km.

Oto co mówią zawodnicy przed rozpoczęciem zmagań:

Jarosław Szeja (Automobilklub Polski) – Przed nami kolejny start w tym sezonie, tym razem jest to jeden z ważniejszych dla nas rajdów. To tutaj wszystko się zaczęło, cała przygoda ze ściganiem. Rajd Wisły to dla nas domowa impreza i bardzo się cieszymy, że mamy możliwość zaprezentowani się po raz kolejny przed naszymi kibicami, znajomymi i przyjaciółmi. To również rodzinne strony naszego sponsora – Firmy GK Forge z Goleszowa. W zeszłym roku udało nam się wygrać tą imprezę po rocznej przerwie, to było bardzo budujące uczucie. Liczymy, że i tym razem uda się szczęśliwie osiągnąć metę z dobrym rezultatem. Trasa prawdopodobnie będzie taka sama jak w zeszłym roku, co niewątpliwie faworyzuje Type-Ry i C2, jednak nasz leciwa Astra powinna nawiązywać równą walkę. Ten sezon doświadczył nas bardzo negatywnie, regularne problemy techniczne nie pozwoliły nam na zebranie wystarczającej ilości punktów w generalce, by teraz móc walczyć o tytuł najlepszego w sezonie, dlatego też koncentrujemy się na dobrym wyniku w tym rajdzie. Korzystając z okazji serdecznie gratuluje Kajetanowi Kajetanowiczowi zdobycia trzeciego tytułu Mistrza Polski i liczę, że na Wiśle, to on będzie trzymał za nas kciuki tak mocno jak my to robiliśmy podczas Rajdu Koszyc. Ogromne podziękowania za olbrzymie wsparcie składam na ręce naszego sponsora – Firmy GK Forge oraz dziękuje także innym naszym partnerom.

Sławomir Ogryzek (OgryzekRallySport): Walka w klasyfikacji generalnej RPP wkracza w decydującą fazę, przed nami 6. runda Rajdowego Pucharu Polski – 58 Rajd Wisły. Zajmując czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej, mamy apetyt na poprawę dorobku punktowego i awans do pierwszej trójki. Zadanie, które sobie postawiliśmy jest ambitne i możliwe do wykonania. Podczas zeszłego weekendu wystartowałem wraz z Wojtkiem Brejlakiem treningowo w Rajdzie Koszyc. Przejechaliśmy w sumie prawie 165 km OS-owych. Jestem dobrze przygotowany do startu. Podczas tegorocznej edycji Rajdu Wisły czeka na nas w sumie 9 odcinków specjalnych (3 odcinki pokonywane trzykrotnie). Liczę na dobry występ!

Zbigniew Cieślar: Rajd Wisły jest jednym z moich ulubionych rajdów. Trasy w okolicach Jastrzębia Zdroju są bardzo wymagające, techniczne oraz obfitujące w zmienne tempo. Zobaczymy, jakie warunki będą panowały podczas zapoznania z trasą – od dobrego opisu zależy pewność jazdy na tych krętych śliskich trasach. Założyliśmy ze Sławkiem, że pojedziemy szybko i bezbłędnie. Chcemy osiągnąć metę w Jastrzębiu-Zdroju na jak najwyższej pozycji w klasyfikacji generalnej! Wsparcia podczas startów w 2012 roku udzielają nam firmy: ROS-SWEET Sp. z o.o. – www.orzechy.pl, GIGA TV Telebimy Multimedialne, Melbake oraz Blue Diamond Hotel Wellness Spa – www.bluediamondhotel.pl. Obsługą Citroëna C2 R2 Max zajmuje się bezbłędny team: www.fightersglory.com. Zdjęcia dostarcza Tomasz Filipiak.

Marek Mularczyk (MMProject Rally Team): Jesteśmy nastawieni bardzo optymistycznie do startu, i będziemy chcieli powalczyć od samego początku. Zależy nam na tym by szybko i na miarę naszych możliwości dotrzeć na metę, co zapewne zweryfikują pierwsze kilometry OS-owe. Pomiędzy rundami RPP, staram się trenować jak najwięcej, aby obyć się z autem, bo jakby nie było to nasz pierwszy sezon w C2. W zeszły weekend wystartowałem treningowo w 3 ligowym Rajdzie Katowickim, natomiast w przyszły weekend planuję start w GSMP. Mam nadzieję, na dobry wynik. Widzimy się na OS-ach i na mecie! Naszymi sponsorami są: MMProjects, INTER-MED, GESTO, GrafPrint oraz RedBeetle Media.

Michał Rogóż: Po trzecioligowym występie na lewym, wracam na swoje miejsce pilota do C2. Oczywiście w roli kierowcy czułem się inaczej niż na prawym, ale dzięki temu jestem bogatszy o kilka nowych doświadczeń i mam też nowe spojrzenie na sposób opisywania oraz dyktowania trasy. Założenia na Wisłę są bardzo proste, po pierwsze: musimy dużo jeździć, więc celem jest przede wszystkim meta, po drugie chcielibyśmy pojechać szybko, bo ostatni rajd nie był najlepszy w naszym wykonaniu, chcielibyśmy to nadrobić i pokazać, że potrafimy szybko pojechać. Będziemy robić wszystko co w naszej mocy, na tyle na ile pozwoli Nam sprzęt i na tyle na ile nas stać.

Fot.: Zespoły