RAJDY: MACIEJ OLEKSOWICZ POWRACA DO RSMP

oleksowicz_1_26f224d1

Po trzech latach zagranicznych startów Maciej Oleksowicz na dłużej zagości na krajowych OS-ach. W sezonie 2013 Maciek, razem z nowym pilotem, wezmą udział w pełnym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Przypomnijmy – w sezonach 2010 i 2011 załoga Oleksowicz i Obrębowski rywalizowała w Mistrzostwach Europy, a w ubiegłym roku polska ekipa zaliczyła pełny sezon w SWRC, czyli Mistrzostwach Świata dla załóg w samochodach S2000. W ciągu tych trzech lat zawodnicy okazjonalnie pojawiali się w krajowych rajdach.

W sezonie 2013 kibice będą mogli oglądać Forda Fiestę S2000 kierowaną przez Maćka we wszystkich siedmiu rundach RSMP.

Maciek Oleksowicz: Przez trzy lata czułem, że brakuje mi startów na krajowych OS-ach, więc bardzo się cieszę z tego, że wracam do RSMP. Sezony startów za granicą były niesamowitą przygodą, ale także bezcenną lekcją i źródłem doświadczenia, dlatego do rywalizacji w RSMP przystępuję z entuzjazmem i dużymi ambicjami. W zeszłym roku nie mogłem wystartować w Rajdzie Polski, więc praktycznie nie miałem okazji do porównania się z krajową czołówką. Jestem bardzo ciekawy tego, jak po zagranicznych startach odnajdę się na krajowych oesach. Nie zmieniam samochodu – moją bronią będzie dobrze wszystkim znana Fiesta S2000, która przeszła gruntowny remont a teraz jest bardzo pieczołowicie przygotowywana do sezonu. Ja także już od pierwszego rajdu chcę być w dobrej formie, dlatego przed Rajdem Świdnickim planuję treningowy start w asfaltowym rajdzie.

Powrót do kraju to nie jedyna nowość w zespole Oleksowicza. Zmiana nastąpi także na prawym fotelu Fiesty S2000. Dotychczasowy pilot, z którym Maciek startuje od początku swojej kariery – Andrzej Obrębowski, ze względu na inne obowiązki nie będzie mógł poświęcać zespołowi równie wiele czasu, co w poprzednich sezonach.

Maciek Oleksowicz: Andrzej nadal będzie częścią zespołu, ale w tym sezonie jego funkcje będą już inne, dostosowane do tego, ile czasu może nam poświęcić. Na pewno będziemy w dalszym ciągu korzystać z jego ogromnego doświadczenia i wiedzy. Tymczasem ja rozglądam się za kandydatem na nowego pilota, bowiem żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Z Andrzejem bardzo dobrze się uzupełnialiśmy i rozumieliśmy, zwłaszcza po tylu wspólnych sezonach. Z nowym pilotem czeka mnie przyśpieszony kurs łapania wspólnego języka, ale podchodzę do tego jak do wszystkich wyzwań w mojej karierze – z ciekawością i z entuzjazmem.

KALENDARZ RSMP 2013

– Rajd Świdnicki: 12-14 kwietnia;
– Rajd Wisły: 23-25 maja;
– Rajd Karkonoski: 5-7 lipca;
– Rajd Rzeszowski: 8-10 sierpnia;
– Rally Kauno Ruduo: 5-7 września (Litwa);
– Rajd Polski: 27-29 września
– Rajd Dolnośląski: 17-19 października.