RALLYCROSS: AUDI UDZIELI WSPARCIA PROJEKTOWI MATTIASA EKSTROMA

audi_rallycr1

Począwszy od sezonu 2017, Audi AG udzieli fabrycznego wsparcia rallycrossowemu projektowi znakomitego kierowcy Mattiasa Ekströma – zespołowi EKS.

Podpisanie umowy o bliskiej współpracy oznacza, że oprócz zaangażowania w wyścigi Formuły E i DTM, Audi Sport obecne będzie również w serii Rallycrossowych Mistrzostw Świata FIA (World RX).


Zobacz także:

SPORT


 

Wieloletni fabryczny kierowca Audi Mattias Ekström założył EKS na początku 2014 roku i w ciągu zaledwie trzech lat, angażując w to maksimum własnych sił i środków, doprowadził go do światowej czołówki zespołów rallycrossowych. W sezonie 2016, team EKS jeżdżąc Audi S1 EKS RX quattro, pomimo mocnej konkurencji w postaci zespołów Forda, Peugeota, Volkswagena i wielu innych, prywatnych przedsięwzięć, zdobył Mistrzostwo Świata tej kategorii, zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i w klasyfikacji zespołów.

– W pewnym momencie stało się jasne, że EKS będzie coraz trudniej stawiać czoła zespołom mającym mocne, fabryczne zaplecze, dlatego zdecydowaliśmy się na większe zaangażowanie w World RX – powiedział szef Audi Motorsport, Dieter Gass.

Mattias Ekström uważa, że jego decyzja o zaangażowaniu się w tworzenie teamu rallycrossowego była słuszna.

– Przez te trzy lata zbudowaliśmy zgrany zespół, zebraliśmy cenne doświadczenie i wyznaczyliśmy nowe standardy. Ale było również dla nas jasne, że w przyszłości, by utrzymać nasz wysoki poziom, potrzebować będziemy współpracy z mocnym partnerem. Bardzo mnie zatem cieszy, że team EKS ma teraz zapewnione fabryczne wsparcie Audi. Jestem przekonany, że wyścigi rallycrossowe mają wielką przyszłość, również pod względem ewentualnej elektryfikacji – powiedział Ekström.

EKS już wcześniej mógł korzystać z usług dostawców i partnerów Audi Sport. Teraz jednak, dalszy techniczny rozwój napędzanego na cztery koła Audi S1 EKS RX quattro następować będzie w ścisłej współpracy z działem sportów motorowych Audi.

Mattias Ekström mocno zaangażował się w wyścigi rallycrossowe, jednak cały czas, niezmiennie, pozostanie kierowcą Audi w serii DTM. Szwed przedłużył swój kontrakt z czterema pierścieniami, a sezon 2017 będzie już jego siedemnastym w DTM.

– Moje perspektywy w DTM są obiecujące. Chciałbym w tym sezonie po raz trzecim zostać mistrzem – mówi champion DTM z lat 2004 i 2007.