RENAULT I NISSAN WZMACNIAJĄ WSPÓŁPRACĘ W RAMACH ALIANSU

renault_log11

Alians Renault-Nissan wzmacnia współpracę w czterech kluczowych pionach i rozpoczyna realizację nowych projektów, które przełożą się na wzrost skuteczności działania i wyższe zyski.

W ramach tego procesu zostanie wprowadzona integracja pionów i opracowane zostaną nowe procesy. Dodatkowe działania obejmują także wymianę utalentowanych pracowników oraz szeroko zakrojone współdzielenie zasobów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki efektom synergii koncerny Renault i Nissan wygenerują w roku kalendarzowym 2015 oszczędności na poziomie ponad 4 miliardów euro.

Podczas zebrania członków najwyższego kierownictwa Aliansu, marki Renault i Nissan ogłosiły, że wzmacniają synergię w obszarach projektowania, inżynierii produkcji, zarządzania łańcuchem dostaw, zakupów i zasobów ludzkich. Wszystkie te funkcje zostały zintegrowane w 2014 roku i są obecnie zarządzane przez kierownictwo Aliansu.

W planach jest także połączenie działów jakości i kosztów, które ma na celu zapewnić dodatkowe wsparcie czterem zintegrowanym pionom. Alians rozważa także inne możliwości zwiększenia synergii w pionach sprzedaży i marketingu, usług mobilnych, planowania produktów, obsługi posprzedażnej oraz innych działach pomocniczych.

Założenia projektów integracyjnych zostaną zaprezentowane przez kierownictwo koncernów przedstawicielom pracowników oraz organom wykonawczym obu spółek do końca marca. Po przyjęciu planów w ramach wewnętrznego procesu zatwierdzania, ich wdrożenie rozpocznie się 1 kwietnia. W tym samym terminie zostaną podane do wiadomości nazwiska kierowników nowych pionów oraz zakres działalności połączonych działów.

Alians jako pragmatyczne narzędzie biznesowe

Koncerny Renault i Nissan mają wspólne zakłady produkcyjne i realizują liczne wspólne projekty produkcyjne we Francji, Korei Południowej, Indiach i Rosji. Inżynierowie obu marek (które corocznie przeznaczają na działalność badawczo- rozwojową i inwestycje 10 miliardów euro), pracują w ramach jednego zespołu, aby wyeliminować dublowanie się nakładów na rozwój kolejnych generacji technologii.

Celem Aliansu jest uzyskanie w wyniku synergii oszczędności na poziomie 5,5 miliarda euro do 2018 roku.

– Branża samochodowa zmienia się w błyskawicznym tempie, co sprawia, że Renault i Nissan muszą wykorzystywać Alians jako pragmatyczne narzędzie biznesowe. Czeka nas jeszcze bliższa integracja i zacieśnianie współpracy – podkreślił Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan.