RENAULT: NOWE MEGANE R.S. TROPHY-R Z REKORDEM NA TORZE

renault_megan-trop1

Renault Megane R.S. Trophy-R ustanowiło nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem podczas R.S. Days na torze w napęd.

Wcześniej auto uzyskało świetny czas na słynnej pętli Nordschleife toru Nürburgring.


Zobacz także:

SPORT


 

Bicie nowego rekordu wynoszącego 2.48,338 min. (czas o ponad 5 sek. lepszy niż poprzedni wynik) było relacjonowane na żywo na portalach społecznościowych Renault Sport, co jest zupełnie wyjątkowe.

Megane R.S. Trophy-R jest kolejną wersją samochodu z rodziny zapoczątkowanej 15 lat temu. Podobnie jak jego poprzednicy ustanawia nowe rekordy na torze w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem, potwierdzając możliwości Renault Sport w tworzeniu pojazdów usportowionych.

renault_megan-troph2

Nowy model wyposażony w silnik o mocy 300 KM (ten sam co jest w Mégane R.S. Trophy), wyższe osiągi zawdzięcza masie obniżonej aż o 130 kg, dopracowanej aerodynamice oraz bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym. Auto pojawi się na rynku pod koniec 2019 roku w limitowanej serii 500 egzemplarzy.

– Nowe Megane R.S. Trophy-R pobiło kolejny rekord w swojej kategorii. Tym razem w Spa-Francorchamps, na jednym z najbardziej wymagających torów na świecie. Wyczyn jest tym bardziej piękny, że wydarzył się podczas R.S. Days, na oczach rzeszy miłośników sportu samochodowego. Sportowa jazda w pełnej krasie, bliski kontakt kierowcy z fanami w trakcie zmagań, wspaniałe, wspólne doznania sportowe. Oto cechy, które są siłą napędową w naszej pracy nad nowymi samochodami i charakteryzują nasze relacje z publiczności – powiedział Patrice Ratti, dyrektor generalny Renault Sport Cars.

Za kierownicą Megane R.S. Trophy-R zasiadł na torze Laurent Hurgon.

– Kolejny raz jestem zachwycony i dumny zarazem. Spa- Francorchamps należy do europejskich obiektów, które lubią kierowcy. Jest bardzo szybki i trudny, a ten samochód jest doskonały do takich warunków. Tutaj można w pełni docenić dopracowanie balansu aerodynamicznego. Wrażenia przy pokonywaniu zakrętów Raidillon, Pouhon i Blanchimont są naprawdę niesamowite. Co za przyjemność! – powiedział kierowca po ustanowieniu rekordu.

Impreza R.S. Days odbyła się podczas prywatnych jazd testowych Europejskiej Formuły Renault na torze w Ardenach. To jeden z najpiękniejszych torów wyścigowych na świecie. Była to okazja do poznania lub przypomnienia dawnych i współczesnych modeli samochodów z gamy Renault Sport, a także do spotkania z ekspertami i kierowcami, którzy uczestniczyli w wielu mistrzostwach.

Właściciele modeli R.S. mogli wyjechać na tor pomiędzy dwiema sesjami treningowymi. Mogli również spotkać się z Laurentem Hurgonem, który zawsze z przyjemnością dzieli się z uczestnikami imprezy swoją pasją. W specjalnej ofercie sprzedaży Renault Sport znalazła się wyjątkowa kolekcja ubrań Trophy-R dostępna również na stronie www.renaultsport.com .

renault_megan-trop3

Historia bicia rekordów przez Mégane R.S. trwa od ponad 10 lat, w szczególności na torze Nürburgring. Zapoczątkował ją rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem pobity w 2008 roku. Wówczas Mégane R.S. R26.R pokonało okrążenie na Nordschleife w czasie 8,17,0 min. Rekord poprawił trzy lata później samochód drugiej generacji Mégane R.S. w wersji Trophy prowadzony przez Laurenta Hurgona (8.07,97 min.).

W 2014 roku po raz pierwszy uzyskał on czas poniżej 8 minut (7.54,36 min.) w wersji Trophy-R modelu Mégane III R.S. Natomiast w nowym R.S. Trophy-R uzyskał 7.40,100 min. na trasie 20,6 km pętli Nordschleife (7.45,389 min.na pełnym okrążeniu liczącym 20,832 km). Obecnie Laurent Hurgon pobił nowy rekord, tym razem na torze w Spa-Francorchamps.

Pierwsza publiczna prezentacja Megane R.S. Trophy-R odbyła się 24 maja 2019 roku podczas otwarcia zawodów Grand Prix Monaco Formuły 1. Wówczas samochód poprowadzili kierowcy Renault F1 Team, Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg.

Przy opracowywaniu nowego modelu Renault Sport współpracowało z renomowanymi partnerami technicznymi: firmą Akrapovič przy konstrukcji układu wydechowego, Brembo przy hamulcach, Bridgestone – oponach, Öhlins – amortyzatorach i Sabelt – przy fotelach kubełkowych.