RENAULT: NOWY TRAFIC POWRÓCI DO FRANCJI

Carlos Tavares, dyrektor generalny ds. operacyjnych Grupy Renault, w trakcie podróży do Sandouville złożył gratulacje zespołom z okazji pomyślnego postępu prac przy transformacji obiektu, do którego przeniesiona zostanie produkcja przyszłego modelu Trafic obecnie produkowanego w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Wprowadzenie do sprzedaży samochodu przewidziane jest na 2014 roku.

Dzięki tej strategicznej inwestycji o wartości 230 milionów euro marka Renault będzie produkować we Francji 100 procent swych samochodów użytkowych przeznaczonych na rynki europejskie. Zakłady w Sandouville wraz z fabrykami w Maubeuge i Batilly pozwala na utrzymanie pozycji — Renault jest pierwszą marką europejską na tym rynku od 1998 r.

Prace związane z transformacją nabrały tempa tego lata, mobilizując 1 000 osób, w tym 500 pracowników fabryki i 70 przedsiębiorstw — podwykonawców.

Zakłady w Sandouville, znane z jakości produkcji modelu Laguna III, zajmujące miejsce na podium w segmencie limuzyn wyższej klasy pod względem niezawodności, wykorzystują swoje doświadczenie i know how w zakresie produktów marki: obecnie w modelach Espace i Laguna, a w 2014 r. w przyszłym modelu Trafic, którego tempo produkcji może osiągnąć 100 000 jednostek rocznie (w porównaniu z produkcją zakładów w 2010 r. wynoszącą 69 000 jednostek).

W ramach swej podróży do obiektu Renault Sandouville Carlos Tavares mógł ocenić postęp wykonanych prac i pragnął podziękować wszystkim ich uczestnikom:

– W trakcie tego dnia pracy z zespołami w Sandouville mogłem zaobserwować niezwykle silną mobilizację osób zatrudnionych w zakładach w zakresie wykonania robót służących przygotowaniu produkcji przyszłego modelu Trafic. Suma 230 milionów euro zainwestowanych w przeniesienie produkcji modelu Trafic stanowi konkretny wyraz strategicznego zaangażowania Renault w Sandouville i we Francji. Z przyszłym modelem Trafic, którego prototypy poznałem niedawno w Technocentre i dzięki udziałowi pracowników w Sandouville, którzy angażują swój talent i entuzjazm w realizację tego projektu, jestem spokojny o perspektywy działalności zakładów. Fabryka w Sandouville będzie kluczowym obiektem dla wzmocnienia wiodącej pozycji Renault na rynku samochodów użytkowych w Europie, utrzymywanej nieprzerwanie od 1998 r.
Ponadto jesteśmy zmobilizowani do podtrzymania sprzedaży modeli Laguna i Espace spełniając wymóg ścisłego dostosowania produkcji do zapotrzebowania – powiedział dyrektor.

Prace na wielką skalę

Renault inwestuje w Sandouville w ramach przygotowań do rozpoczęcia produkcji przyszłego modelu Trafic w zakładach, umożliwiając:
– przejście od 2 do 1 linii produkcyjnej dla pięciu obecnych modeli, aby zwolnić miejsce dla przyszłej linii samochodów użytkowych (nowa strefa zbiórki części o powierzchni 600 m2
i zagospodarowanie 240 stanowisk pracy przy montażu);
– zagęszczenie urządzeń tłoczni, aby zwolnić 10 000 m2 powierzchni dla przyszłych urządzeń produkcyjnych furgonu (290 przeniesionych urządzeń);
– podwyższenie o 60 cm urządzeń lakierni (tunel obróbki powierzchni o długości 300 m), gdyż wysokość przyszłego modelu Trafic jest większa od wysokości aktualnie produkowanych samochodów.

Od tej chwili można będzie rozpocząć instalowanie przyszłej linii samochodów użytkowych, kolejne etapy robót budowlanych będą przebiegać równolegle do obecnej produkcji, z wyjątkiem zmian w budynku „lakierni”, które będą wymagać 8-tygodniowej przerwy w 2012 r. W tym samym roku 2012 odbędą się pierwsze testy w pełnej skali produkcji przyszłego modelu Trafic.
Dlatego też opracowano i wdrożono od czerwca program szkolenia przeznaczony dla całości personelu, aby wszyscy pracownicy obiektu w Sandouville zapoznali się ze specyfiką związaną
z trwającą transformacją zakładów.

Uznana jakość

Zgodnie ze swą strategią przemysłową ogłoszoną 2 lutego 2011 r., od 2014 r. Renault będzie produkować w Sandouville samochód użytkowy, tzn. przyszły Renault Trafic, jak również wersję wysoką (H2) modelu Opel/Vauxhall Vivaro. Produkcja nowego furgonu w zakładach w Sandouville po wprowadzeniu wszystkich wersji powinna osiągnąć 100 000 jednostek rocznie.

Od momentu wprowadzenia pierwszej generacji furgonu na początku lat osiemdziesiątych, Trafic stał się wzorcem na rynku. Sukces gamy Trafic — dwie wersje wysokości, dwie wersje długości, wersje użytkowe i osobowe — znajduje potwierdzenie corocznie.