RENAULT: SALON TWIZY WAY NA STACJI KOLEJOWEJ

Salon Twizy Way by Renault został otwarty na w poczekalni dworca Saint- Quentin- en- Yvelines. Założony w samym sercu aglomeracji salon umożliwia klientom uzyskanie informacji dotyczących usługi, wykupienie abonamentu oraz korzystanie z karty zarejestrowanej na miejscu lub przez Internet.

Salon jest otwarty od poniedziałku do piątku między godz. 12.00 a 19.00. Jest pierwszym od uruchomienia strony internetowej www.twizyway.com.

Po czterech i pół miesiąca prób i dwóch miesiącach wdrażania, Renault zleciło przeprowadzenie badania przez pracownię HCK (House of Common Knowledge). 92 proc. ankietowanych podzieliło się wrażeniami z korzystania z Twizy Way by Renault.

Jazda Twizy zapewnia wiele korzyści w zakresie funkcjonalności: „krótkie przejazdy (na pocztę, do banku, do piekarni) są przyjemniejsze i łatwiejsze”, „główną korzyścią jest rozwiązanie kwestii parkowania lub przypadków, w których trzeba do kogoś dojechać i tam przesiąść się do innego środka transportu (samochód, pociąg itp.)”. Dla użytkowników pomysł współużytkowania samochodów jest synonimem „przyjemności z wykonania obywatelskiego gestu na rzecz środowiska (brak zanieczyszczenia, mniej samochodów w mieście)”.

Użytkownicy podkreślają również swobodę użytkowania – fakt, że można zostawić samochód tam, gdzie się chce, stanowi prawdziwą rewolucję i ewolucję mobilności: „to właśnie TA cecha sprawia, że Twizy Way jest tak atrakcyjny!”, „możliwość zostawienia Twizy w dowolnym miejscu stanowi kluczowy element sukcesu tej koncepcji”.

Okres prób pozwolił również na wzbogacenie oferty świadczonych usług dzięki rozszerzeniu kontaktu z posiadaczami telefonów komórkowych z dostępem do Internetu (BlackBerry, Windows phone z dostępem do Internetu dzięki nowej aplikacji mobilnej).

Tak pozytywny odbiór przez użytkowników stanowi dowód na trafność innowacyjnego rozwiązania współużytkowania samochodów zaproponowanego przez Renault. Twizy Way by Renault to oferta dostosowana do oczekiwań użytkowników, którzy pragną korzystać z kilku środków transportu, swobodnie się uzupełniających.

To rozwiązanie uwzględnia zmiany podejścia do samochodów, w szczególności na obszarach miejskich i podmiejskich.

– Upewnieni co do słuszności tego eksperymentu i zgodnie z innowacyjną strategią w zakresie mobilności, Renault pragnie stworzyć programy Twizy Way by Renault w innych miastach i dla innych grup docelowych, takich jak np. organizacja przejazdów pracowników do pracy – wskazuje Thierry Viadieu, dyrektor programu usług mobilności i systemów nawigacji.

Dla aglomeracji Saint- Quentin- en- Yvelines korzystającej z tej innowacyjnej koncepcji usługa Twizy Way by Renault oferuje spore korzyści w odniesieniu do zrównoważonej mobilności. Odpowiada ona na potrzeby okazjonalnego przemieszczania się i uzupełnia zbiór alternatywnych metod transportu samochodem osobowym w aglomeracji.

– Jeśli chodzi o przemieszczanie się, należy wykorzystywać wszystkie sposoby. A usługa Twizy Way jest jednym z nich. Posiadanie samochodów elektrycznych we współużytkowaniu pozwala podejmować aktywności nie tylko przeciwdziałające zanieczyszczeniu, lecz również zajęciu przestrzeni miejskiej przez zbyt dużą liczbę samochodów. Wykorzystując tę wyjątkową usługę, Saint- Quentin- en- Yvelines potwierdza swoją innowacyjność w zakresie zrównoważonej mobilności – zaznaczył Robert Cadalbert, prezydent aglomeracji.

Saint- Quentin- en- Yvelines dzieli się na 7 okręgów administracyjnych, obejmujących łącznie 150 000 mieszkańców i 107 000 etatów.

Twizy Way by Renault w liczbach:
• 50 pojazdów elektrycznych Twizy oddanych do dyspozycji w strefie świadczenia usług;
• 27 km2: strefa świadczenia usług w aglomeracji;
• 78 222 mieszkańców/10 000 studentów w strefie świadczenia usługi;
• 0,29 euro za minutę użytkowania;
• cena 11,90 euro za godzinę użytkowania;
• 10 stanowisk pracy na pełen etat stworzonych w celu konserwacji, doładowywania, pracy w centrum obsługi klienta i w salonie.