RENAULT: WIELKA PREMIERA MODELI Z.E. W POLSCE

Wicepremier Waldemar Pawlak, piłkarze reprezentacji narodowej Polski, futbolowi trenerzy i oficjele, dziennikarze oraz kibice czyhający na naszych kadrowiczów pod hotelem Hyatt w Warszawie – byli tymi, którzy jako pierwsi obejrzeli z bliska nowe, elektryczne modele Renault Z.E.

Właśnie bowiem hotel, który jest podczas turnieju UEFA EURO 2012 bazą Kuby Błaszczykowskiego i jego kolegów z drużyny wybrało Renault Polska na miejsce premiery pierwszych wprowadzanych na polski rynek elektrycznych modeli: Fluence Z.E. oraz Kangoo Z.E. Dużym zainteresowaniem cieszyło się też Renault Twizy.

Aż 88 proc. Polaków uważa, że samochody elektryczne to przyszłość motoryzacji, a 74 proc. nie ma obaw związanych z tymi samochodami. To wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Renault Polska przez TNS.

W spotkaniu w stolicy uczestniczył wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak, który podkreślił znaczenie aut elektrycznych dla rozwoju rynku motoryzacji i energetyki w Polsce. Polityk doskonale wiedział co mówi, jak sam bowiem podkreślił, jest z wykształcenia inżynierem “samochodziarzem” (absolwent Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej)…

 

 

Polacy twierdzą, że na rozwój aut elektrycznych na naszym rynku ma wpływ zaangażowanie instytucji państwowych: dotacje do zakupu (59 proc.), ulga podatkowa (29 proc.) czy bezpłatne parkowanie w mieście (15 proc.).

Polacy, którzy uważają, że samochody elektryczne to nasza przyszłość, gdyż należy ograniczyć emisję spalin (41 proc.) to jednocześnie osoby, które wyznają wartości proekologiczne. Natomiast ci, którzy uważają, że auta elektryczne to chwilowa moda (11 proc.), nie oszczędzają energii elektrycznej ani wody, nie segregują śmieci i chętnie używają toreb jednorazowych.

Wynik badania pokazuje, że opinia na temat samochodów elektrycznych jest bezpośrednio związana ze stylem życia, wartościami i postawą społeczną. Jest to kwestia niezwykle istotna dla Renault, gdyż działamy podobnie. Produkt w postaci samochodu elektrycznego o zerowej emisji spalin w czasie eksploatacji to dla nas element kompleksowego myślenia o ekologii: produkcja, użytkowanie i wycofanie z eksploatacji – wyjaśnia Grzegorz Zalewski, prezes Renault Polska.

Większość Polaków ma świadomość pozytywnego wpływu samochodu elektrycznego na środowisko. Najczęściej wskazują ograniczenie ilości spalin w powietrzu (91 proc.) oraz ograniczenie hałasu na drogach (71 proc.). Ta druga zaleta ma szczególne znaczenie dla osób mieszkających w miastach od 100 do 500 tys. Dla tej samej grupy istotną zaletą samochodów elektrycznych jest także ich ekologiczny wizerunek. Ponadto jeden na czterech respondentów docenia poprawę komfortu jazdy (brak wibracji i skrzyni biegów).

 

 

Zaledwie 26 proc. Polaków ma jakiekolwiek obawy związane z samochodami elektrycznymi. Spośród nich najwięcej osób wymienia mały zasięg, przy czym aż 65 proc. z tej grupy przejeżdża dziennie średnio nie więcej niż 60 km, więc ich obawy nie są uzasadnione. Więcej niż 140 km na co dzień przemierza tylko 9 proc. kierowców w Polsce. Wyniki badań przedstawionych przed Agatę Szczech, dyrektora PR w Renault Polska muszą skłaniać do refleksji!

72 proc. dziennego przebiegu w Polsce wynosi mniej niż 60 km, a zasięg wprowadzanych na rynek samochodów Renault w cyklu mieszanym NEDC sięga 170-185 km, natomiast najkrótszy zasięg tych aut to nie mniej niż 80-100 km przy bardzo dynamicznym stylu jazdy i trudnych warunkach atmosferycznych.

Renault, wprowadzając na polski rynek dwa modele samochodów elektrycznych, oferuje jednocześnie innowacyjny sposób zakupu. „One stop shopping” obejmuje zakup samochodu, wynajem baterii, finansowanie, ubezpieczenie oraz instalację skrzynek Wall-Box do domowego ładowania.

Oferta wynajmu baterii pozwala na obniżenie ceny sprzedaży samochodu, gdyż akumulator jest istotnym elementem wpływającym na koszty produkcji auta.

We wrześniu do sprzedaży w Polsce wejdą dwa pierwsze modele z gamy Z.E. Renault Fluence Z.E. jest seryjnie produkowanym elektrycznym sedanem w segmencie C. Model jest przeznaczony dla poszukujących przestronnego i prestiżowego samochodu – jednocześnie ekonomicznego i ekologicznego. Na rynku polskim auto oferowane będzie w cenie od 109 990 złotych.

 

 

Renault Kangoo Z.E. posiada wszystkie zalety użytkowe wersji spalinowej – tę samą pojemność wersji dostawczych od 3 do 4,6 m³, ładowność (650 kg) i ten sam poziom komfortu. Auto oferowane będzie w wersjach: 2-miejscowej, Maxi 2-miejscowej oraz Maxi 5-miejscowej. W Polsce Kangoo Z.E. będzie można nabyć już za 79 900 złotych.

Właśnie przedstawione ceny wywołały spore emocje wśród dziennikarzy. Są one bowiem znacznie niższe niż aut eklektycznych, dostępnych obecnie na rynku polskim.

WSPÓŁPRACA RENAULT – RWE

W celu upowszechniania mobilności elektrycznej Renault Polska nawiązała współpracę z RWE Polska. W jej ramach RWE dostarczy stacje do ładowania samochodów elektrycznych. Firma zaproponowała dwa urządzenia odpowiadające na potrzeby posiadaczy elektrycznych aut i koncesjonerów Renault w Polsce: Wall-Box dostępny w trzech wariantach mocy oraz stację wolnostojącą dostępną w dwóch wariantach mocy.

Urządzenie Wall-Box to domowa stacja ładowania, która umożliwia ładowanie samochodów elektrycznych na prywatnych posesjach i miejscach parkingowych. Ta naścienna stacja ładowania pozwoli ładować samochód w czasie, kiedy nie jest używany, np. w nocy. Wall-Box może zostać podłączony do instalacji elektrycznej, np. domu, bloku mieszkalnego czy biurowca. Niestety nie podano ceny produktu, ujawniono jedynie, że będzie ona dostępna dla nabywców.

 

 

W urządzeniach proponowanych przez RWE wykorzystywane jest standardowe gniazdo MENNEKES. Ten rodzaj podłączenia został zatwierdzony przez Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną (IEC), która tworzy międzynarodowe standardy elektrotechniczne. Dzięki podłączeniu MENNEKES, wymiana samochodu na nowy nie będzie generowała dodatkowych kosztów.

Przejechanie 100 km samochodem elektrycznym jest możliwe już od 5 zł, czyli kilkakrotnie mniej niż w przypadku samochodu napędzanego silnikiem spalinowym – powiedział Filip Thon, prezes Zarządu RWE Polska. RWE promuje rozwój elektromobilności, która w przyszłości będzie związana z rozwojem inteligentnych rozwiązań energetycznych. Jesteśmy właścicielem największej sieci w Europie, posiadamy 1700 publicznie dostępnych stacji do ładowania samochodów elektrycznych w 17 krajach. Mam nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli kontynuować współpracę z Renault również w Polsce i wspólnie działać na rzecz zero-emisyjnej komunikacji.

W różnych lokalizacjach stolicy znajdują się publicznie dostępne stacje szybkiego ładowania – jak dotąd RWE przygotowało 12 takich punktów. Dzięki nim właściciele elektrycznych aut będą mogli uzupełnić zapas energii w czasie pracy lub wizyt na mieście. Energia w punktach RWE jest bezpłatna do czasu zakończenia projektu pilotażowego.

Od marca 2011 roku RWE dostarczyło już prawie 900 stacji ładowania do przedstawicieli Renault i ich klientów w Niemczech, Austrii i Holandii. W tym roku takie urządzenia będą także instalowane u koncesjonerów Renault w Polsce. RWE jest liderem w rozwijaniu sieci publicznie dostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych w Europie i w Polsce. Pierwsza w Polsce stacja stanęła w 2009 roku przy siedzibie spółki w Warszawie.