SACHSEN CLASSIC: SILNA OBSADA SKODY

Podczas zawodów Sachsen Classic, które w tym roku obchodzą swoje dziesięciolecie, nie zabraknie również Škody. Producent postanowił wziąć udział w rajdzie, oddając do dyspozycji aż cztery swoje zabytkowe samochody, na co dzień dostępne do zwiedzania w muzeum marki w Saksonii.

Jan Kopecký, utytułowany czeski kierowca rajdowy, zasiądzie za kierownicą Škody 1000 MB Rallye. Widzowie wydarzenia Sachsen Classic 2012, podczas rajdu ujrzą także jedno sportowe coupé oraz dwa stylowe kabriolety marki, które także są częścią kolekcji saksońskiego muzeum producenta.

– Jesteśmy dumni z udziału aż czterech naszych pojazdów w jednym najbardziej popularnych rajdów klasycznych samochodów – mówi Eva Ticová, szef pracowni konserwatorskiej muzeum.

– Skoda cieszy się jedną z najbogatszych tradycji wśród wszystkich producentów samochodów na świecie. Jestem bardzo podekscytowany, że mogę uczestniczyć w rajdzie i zasiąść za kierownicą historycznego i wyścigowego modelu marki – mówi Jan Kopecký.

Škoda 1000 MB Rallye, którą pojedzie Kopecký, wyprodukowana została w 1968 roku. Wyposażona w czterocylindrowy silnik o pojemności 1 litra – oraz z modyfikacjami stosowanymi w wyścigach – generuje moc 90 KM i osiąga prędkość 170 km/h.

Najstarszy pojazd z kolekcji Muzeum Škody w Saksonii to Popular Monte Carlo wyprodukowany w Mladá Boleslav w 1936 roku. To eleganckie coupé z przedwojennych lat zostało zbudowane tylko w ilości 72 sztuk. Popular zasilany jest czterocylindrowym, czterosuwowym silnikiem o pojemności skokowej 1386 cm³ i mocy 30 KM. Jego maksymalna prędkość sięga 110 km/h.

Elegancki kabriolet producenta, Škoda Tudor, zbudowany został w 1948 roku. Jest to samochód wyposażony w jednostkę napędową o pojemności 1089 cm³ i mocy 32 KM, co pozwala na rozwinięcie prędkości ok. 100 km/h. Model Tudor został wyprodukowany w ilości ponad 80 000 egzemplarzy.

Kolejny kabriolet, Škoda Felicia (typ 994) z 1961 roku, w rzadkim niebiesko – zielonym kolorze, posiada natomiast czterocylindrowy motor o pojemności 1089 cm³ i mocy 50 KM.

Sachsen Classic to jedno z najbardziej popularnych wydarzeń, które gromadzi fanów zabytkowej motoryzacji. Jego trasa sięga aż 615 km, a sam rajd rozpoczął się wczoraj w saksońskim mieście Zwickau.