SEAT: NOWY LEON CUPRA ST W NAJMOCNIEJSZEJ WERSJI – 300 KM

se_cupra300-1

Trzystukonny silnik, wersja ST z napędem na cztery koła i przekładnią DSG – oto nowy SEAT Leon CUPRA. Najbardziej dynamiczne auto hiszpańskiego producenta zyskuje na mocy.

W najnowszym wydaniu 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik TSI generuje 300 KM, co oznacza, że samochód jest najmocniejszym seryjnie produkowanym autem w historii marki.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Modele CUPRA perfekcyjnie łączą sportowy charakter i komfort samochodu osobowego. Auta posiadają znakomite osiągi, znane są z dobrego prowadzenia oraz dynamicznego napędu. Producent konsekwentnie rozwija swój najszybszy samochód, dodając mu mocy. W porównaniu z poprzednią jednostką napędową wyraźnie zwiększył się maksymalny moment obrotowy Leona CUPRA. Zamiast 350 Nm silnik dysponuje teraz 380 Nm, dostępnymi w niespotykanie szerokim zakresie – pomiędzy 1800 a 5500 obr./min.

O ile w odmianach 3- i 5-drzwiowej za przeniesienie napędu odpowiadają wyłącznie przednie koła, o tyle Leon CUPRA ST otrzymał właśnie układ 4×4, dostępny z automatyczną skrzynią DSG. To pierwsza taka wersja w nowym wcieleniu najmocniejszego Leona. Najnowszy system 4Drive, oparty o sprzęgło Haldex 5. generacji, współpracuje z układami wspomagającymi prowadzenie samochodu, sprawiając, że pojazd to nowy “gracz” wśród sportowych modeli pod względem prowadzenia, osiągów, bezpieczeństwa i uniwersalności.

Nowe auto SEAT-a udowadnia, że można cieszyć się sportowym charakterem nawet przy licznej rodzinie – bagażnik ST liczy niemal 600 litrów, a po złożeniu foteli prawie 1 500 litrów.

se_cupra300-2

Możliwości nowego Leonato zasługa nie tylko mocnego silnika, lekkiej konstrukcji i perfekcyjnie dostrojonego układu jezdnego. Każdy egzemplarz jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie (DCC) oraz progresywny układ kierowniczy, ułatwiający manewrowanie (np. na parkingach) i jednocześnie zapewniający precyzję prowadzenia. Nad skutecznym wykorzystaniem wszystkich niutonometrów udostępnianych przez silnik czuwa elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy przy przedniej osi.

Do dyspozycji kierowcy przygotowano układ CUPRA Drive Profile. Do wyboru jest pięć trybów: Comfort, Sport, Eco, Individual oraz CUPRA. Każdy z nich zmienia nie tylko działanie adaptacyjnego zawieszenia i układu kierowniczego, ale również reakcję silnika na dodanie gazu.

CUPRA uzbrojona w nowe technologie

W nowym modelu wersji CUPRA, podobnie jak w innych niedawno odmłodzonych odmianach Leona, zastosowano najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa, komfortu oraz connectivity. Kierowca może skorzystać z asystentów jazdy w korkach i pasa ruchu, aktywnego tempomatu czy z systemu awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych. W wyposażeniu pojawiły się również nowe elementy, np. elektroniczny hamulec postojowy oraz system bezkluczykowego dostępu do samochodu Kessy (z możliwością uruchamiania silnika).

Auto wyposażone zostało również w nowy system multimedialny. Ośmiocalowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości m.in. z łatwością łączy się ze smartfonami, reaguje na komendy głosowe oraz na gesty. System udostępnia ponadto możliwość indukcyjnego ładowania telefonu – wystarczy umieścić urządzenie w przeznaczonym do tego miejscu na konsoli środkowej. Tam także znalazł się specjalny moduł wzmacniający sygnał GSM.

Nowa CUPRA stanowi udane połączenie dynamiki z atrakcyjnym designem. Na ulice wyjedzie już w lutym 2017 r.