SERES: NOWY GRACZ NA POLSKIM RYNKU SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

Firma Busnex, autoryzowany przedstawiciel firm SERES i Yutong w krajach bałtyckich i w Polsce, wprowadziła na polski rynek nową markę pojazdów elektrycznych SERES.

Nowa marka SERES jest dostępna już u polskich dilerów. Marka należy do grupy Dongfeng Sokon Automobile znanej na całym świecie jako DFSK.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


DFSK posiada trzy bazy produkcyjne w Chinach, Indonezji i USA, z siedmioma fabrykami pojazdów silników. Od 2005 roku DFSK rozpoczął eksport, a do tej pory wyeksportował łącznie 350 000 pojazdów do ponad 70 krajów. Technologia samochodu SERES narodziła się w Dolinie Krzemowej w USA i ma źródło u współzałożyciela Tesli, który po odejściu od pierwotnego projektu skupił się na budowie nowej marki. Następnie SERES został kupiony przez DSFK.

Elektryczny crossover miejski SERES 3 to przestronny i praktyczny, 5-osobowy samochód o długości 4,385 m, zaprojektowany z dużą dbałością o szczegóły i z wysokiej jakości wykończeniem. Fotele, ale również deska rozdzielcza, kierownica i inne elementy zostały pokryte skórzanym materiałem. System kamer 360°, elektryczne, podgrzewane fotele i panoramiczny dach zapewniają poczucie komfortu i wygody. SERES 3 wykorzystuje bezkobaltowe akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4), które są jednymi z najnowszych, najbezpieczniejszych rodzajów akumulatorów, które gwarantują najwyższą wydajność, pojemność oraz żywotność baterii bez efektu pamięci. W aucie dostępne są 3 tryby jazdy – Normal, Sport i Eco – wykorzystujący maksymalnie moc rekuperacji.

Nowy SERES 3 ma akumulator o pojemności 53 kWh i silnik o mocy 162 KM. Maksymalna prędkość wynosi 155 kilometrów na godzinę, a jego zasięg wynosi do 329 kilometrów. Samochód obsługuje szybkie ładowanie (max 60 kW) , które ładuje 20-80% baterii w 30 minut. Normalny czas ładowania wynosi 8 godzin (max 6.6 kW)

SERES 3 jest zaprojektowany i zestrojony nie jako pojazd długodystansowy, a tym bardziej jako auto o sportowych osiągach, ale jako miejski crossover, idealnie sprawdzający się do jazdy po mieście, komfortowego pokonywania krótkich odcinków, jak i wycieczek poza miasto.

Seres występuje wyłącznie jako jedna wersja silnika/baterii oraz wyposażenia (Luxury). Do wybory pozostaje wyłącznie kolor metaliczny: biały, czarny, niebieski, czerwony

Gwarancja na auto: 5 lat lub 150 000 km, na baterię: 8 lat lub 120 000 km. Gwarancja obejmuje także spadek efektywności baterii. Spadek ponad 30% efektywności baterii w trakcie gwarancji oznacza wymianę baterii.

Od początku obecności Seresa 3 w Polsce sprzedano już 66 egzemplarzy. Do końca roku planowana jest sprzedaż 300 egzemplarzy.

Sieć dilerska:
• Grupa Plichta – pomorskie, kujawsko-pomorskie
• Satall – łódzkie
• AutoKrak – małopolskie
• Auto Centrum Lis – wielkopolskie
• Auto E-Net – zachodniopomorskie
• Kingsman Finance – finansowanie/abonament
• DS Germaz – dolnośląskie
• MMcars – mazowieckie, śląskie

Cieszymy się, że nasze plany rozwojowe przynoszą efekty. Sieć sprzedaży SERES szybko się powiększa – za sprzedaż samochodów SERES 3 odpowiada już 8 silnych partnerów. Traktujemy to jako dowód zaufania do marki, naszej firmy i przyszłych możliwości. Jednocześnie bardzo cieszy nas zainteresowanie, z jakim SERES spotyka się ze strony konsumentów, nie tylko klientów indywidualnych, ale także firm, które chcą wprowadzić pojazdy elektryczne do swoich flot. W tym ostatnim przypadku, uważam, że natychmiastowa i nieograniczona dostępność pojazdów oraz długa gwarancja mają kluczowe znaczenie – mówi Paweł Dzikowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Polsce w firmie Busnex.

Jako wiodący diler nowych samochodów w Polsce, czujemy się odpowiedzialni za kreowanie rzeczywistości i budowanie świadomości technologii przyszłości – mówi Kamil Kroplewski, kierownik ds. sprzedaży flotowej w Grupie Plichta. – Elektryfikacja to przyszłość, która zaczyna się już dziś. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie dużego projektu, którego celem jest wprowadzenie samochodów elektrycznych na polski rynek i upowszechnienie technologii jutra. Mity na temat pojazdów elektrycznych mogą być zaskakujące i uważam, że potrzebna jest edukacja klientów poprzez możliwość dotknięcia i przetestowania samochodów elektrycznych na własną rękę. Grupa Plichta zawsze podchodziła do biznesu w sposób innowacyjny, co zaowocowało wyborem nowej, jeszcze mało znanej w Polsce marki – SERES. Uważamy, że SERES jest marką niezwykle atrakcyjną, z wysokiej jakości designem i interesującymi rozwiązaniami i to właśnie będziemy prezentować klientom, którzy zdecydują się odwiedzić nasz salon i odbyć jazdę próbną.

Zdaniem Dariusza Olejnika, współwłaściciela Kingsman Finance, z perspektywy ekonomicznej SERES jest dobrą alternatywą dla innych marek EV. – Pod względem jakości, designu i technologii dorównuje liderom w branży. Ponadto SERES gwarantuje natychmiastową dostępność, co jest rzadkością w porównaniu z konkurencją. Planujemy zaoferować SERES firmom działającym na rynku wynajmu i leasingu jako niezawodną i ekonomiczną opcję. Samochody elektryczne to przyszłość. Co tydzień obserwujemy wzrost liczby rejestracji nowych pojazdów napędzanych paliwem alternatywnym. Obecnie, w związku ze zmianami w polityce cenowej paliw, widzimy jeszcze większe zainteresowanie branżą EV. Ceny tych samochodów, jak również ich jakość, są praktycznie na tym samym poziomie, co tradycyjne alternatywy transportowe, dlatego coraz więcej osób rozważa ich zakup.

Witold Jakubowski, dyrektor handlowy w Satall Łódź, podzielił się spostrzeżeniem, że klienci wybierający SERES mają podobną mentalność, nastawioną na rozwiązania przyjazne środowisku. – Widzimy, jak nasi klienci mówią o chęci ograniczenia produkcji CO2, wspierania inicjatyw ekologicznych przy jednoczesnej oszczędności kosztów. Nic dziwnego, że wybierają SERES jako alternatywę dla coraz droższych pojazdów napędzanych tradycyjnymi paliwami. Kierowcy SERES mówią, że lubią nowo wprowadzoną markę ze względu na wysokiej jakości komponenty i niesamowity komfort. Innym ważnym czynnikiem, o którym mówiono, jest pojemność baterii, która bezpośrednio wpływa na zasięg pojazdu i pozwala na pokonywanie znacznych dziennych dystansów bez konieczności dodatkowego ładowania.

SERES EVs to technologia pojazdów elektrycznych, opracowana w Dolinie Krzemowej w USA, której komponenty wyprodukowane są w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Podczas opracowywania tych samochodów elektrycznych szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo i przyjazność dla środowiska. W samochodach elektrycznych zastosowano bezkobaltowe akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4) – jeden z najbezpieczniejszych rodzajów akumulatorów litowych, zapewniający stabilność i długowieczność.