SILVRETTA CLASSIC RALLYE 2013: OSZCZĘDNE VW

Volkswagen siegt auf der Silvretta Rallye 2013

W austriackim regionie Montafon odbył się rajd samochodów elektrycznych Silvretta. Na pierwszych dwóch miejscach znalazły się dwa zespoły Volkswagena jadące e-up! Sukces odniosły też model XL1 i tuningowany Garbus 1302.

Na trudnych alpejskich trasach i przy dziennym przebiegu do 135 kilometrów, XL1 z napędem hybrydowym plug-in oraz w pełni elektryczny e-up! (z załogami: Thomas Lieber i Peter Göbel oraz oraz Christian Ehret i Daniel Schmidt) wykazały, że nadają się do eksploatacji w każdych warunkach.


Zobacz także:
ECO


Drugiego dnia przeprowadzono dodatkowo klasyfikację efektywności dla samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, w której pojazdy konkurowały pod względem zużycia energii. XL1 wygrał rekordowym spalaniem zaledwie 0,655 litra na 100 kilometrów. Utrzymał się zatem dużo poniżej podanego znormalizowanego zużycia 0,9 l/100 km. Za kierownicą najbardziej zaawansowanego technologicznie Volkswagena zasiedli Tino Laue i Ruth Holling. Drugie i trzecie miejsce zajęły dwa zespoły Volkswagena w e-up! z rzeczywistym zużyciem energii tylko 9,9 kWh/100 km i również utrzymali się poniżej określonego według normy zużycia prądu przez VW (11,7 kWh/100 km). Na czwartym miejscu znalazł się kolejny e-up!.

Volkswagen siegt auf der Silvretta Rallye 2013

Na trzech etapach dziennych o długości 110, 119 i 135 kilometrów samochody elektryczne mogły zaprezentować swoje możliwości w trudnym alpejskim terenie, gdyż na każdym etapie musiały pokonać różnicę wzniesień sięgającą nawet 2000 metrów.

XL1 jest najbardziej zaawansowanym technologicznie Volkswagenem, jego nadwozie z CFK waży zaledwie 795 kilogramów, charakteryzuje się także współczynnikiem oporu powietrza Cw wynoszącym 0,189. e-up! wraz z akumulatorem waży zaledwie 1139 kg. Jego przód, progi i podłoga zostały zoptymalizowane pod względem aerodynamiki. Model ten porusza się na seryjnych oponach zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia. Samochody ładowane były tylko nocą prądem stałym 40 kW poprzez innowacyjny Combined Charging System, który umożliwia także ładowanie prądem zmiennym.

Także klasyki Volkswagena dobrze wypadły w Silvretta Classic Rallye. Zespół Tim Westermann i Alexander Voigt w Volkswagenie Garbusie 1302 z tuningiem Theo-Decker zajął pierwsze miejsce. Zabytkowe auto ukończyło rajd synchroniczny jako zwycięzca w kategorii generalnej.