SKODA: ROSYJSKI RYNEK WAŻNY DLA MARKI

Poza produkcją samochodów marki Škoda w rosyjskiej fabryce Grupy Volkswagen mieszczącej się w miejscowości Kaługa, także GAZ, inny rosyjski partner markiz siedzibą w Niżnym Nowogrodzie, zwiększył liczbę wytwarzanych modeli czeskiego koncernu.

– Dostrzegamy ogromny potencjał dla wzrostu Skody w Rosji, właśnie dlatego potrzebujemy zwiększonych mocy przerobowych – powiedział Winfried Vahland, prezes zarządu, podczas otwarcia nowego centrum szkoleniowego w siedzibie rosyjskiego partnera, GAZ.

W pierwszym miesiącu 2012 roku, poziom sprzedaży samochodów marki Škoda w Rosji wzrósł o 42 proc.

– W naszej Strategii Wzrostu 2018, Federacja Rosyjska ma szczególne znaczenie. Już teraz jest to nasz trzeci największy rynek. Sukces sprzedaży w Rosji potwierdza, że oferujemy tutejszym nabywcom produkty odpowiadające ich oczekiwaniom – powiedział Vahland.

Dla Škody, GAZ jest ważnym i stabilnym partnerem, który posiada niezbędną wiedzę i wysoko wykwalifikowanych pracowników. W fabryce GAZ w Niżnym Nowogrodzie produkowana jest m.in. Yeti przeznaczona na rynek rosyjski. Produkcja modelu ruszyła tu w październiku 2011.

Umowa z GAZ-em dotycząca produkcji modeli Škody i Volkswagena w Niżnym Nowogrodzie obejmuje łącznie 110 000 sztuk. Razem z produkcją w fabryce w Kałudze, lokalna moc produkcyjna wzrasta do maksymalnie 350 000 samochodów rocznie. Sprzedażą modeli marki w Rosji zajmuje się 120 dealerów. W najbliższych latach planuje się podwoić tę liczbę.

Najpopularniejszymi modelami w Rosji są: Fabia, Roomster, Octavia, Yeti i Superb. W 2011 roku nowy samochód nabyło 74 000 klientów z Rosji.