SKODA: ZYSKI I DOSTAWY W GÓRĘ PO PIERWSZYM KWARTALE 2021 ROKU

Skoda Auto zwiększyła globalne dostawy do klientów o 7,2% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 roku. Od stycznia do marca 2021 roku marka dostarczyła klientom 249 600 pojazdów.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 5,049 miliardów euro, co stanowi wzrost o 4,1% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk operacyjny Grupy Skoda Auto był o 46,1% wyższy niż w roku poprzednim i wyniósł 448 milionów euro, podczas gdy zwrot ze sprzedaży wzrósł do poziomu 8,9%. Marka kontynuuje tym samym sukcesy wyników sprzedażowych drugiej połowy 2020 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– Rozpoczęliśmy rok bardzo dobrze i możemy spojrzeć wstecz na doskonałe wyniki pierwszego kwartału, które osiągnęliśmy pomimo trudności spowodowanych pandemią i niedoborem półprzewodników. Chciałbym podziękować całemu zespołowi Skody, naszemu partnerowi społecznemu KOVO, a także importerom i dealerom za ich niezwykłe zaangażowanie. – powiedział Thomas Schäfer, prezes zarządu Skoda Auto. – Na najbliższe miesiące patrzymy z optymizmem. Pierwsze egzemplarze całkowicie elektrycznego SUV-a ENYAQ iV zostały dostarczone do klientów, a popyt przekracza nasze oczekiwania. Zaprezentowaliśmy również kilka fantastycznych nowości, w tym nową generację modelu FABIA. Nasz niedawno uruchomiony program “Next Level Efficiency” nie tylko przeciwdziała negatywnym skutkom pandemii i zmniejszenia liczby dostaw, ale także stawia Skodę na silniejszej pozycji wobec konkurencji w dłuższej perspektywie czasowej – wyjaśnia Thomas Schäfer.

– Zwiększyliśmy nasze dostawy o 7,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To wielki sukces, biorąc pod uwagę trudne warunki. Mocny początek roku świadczy o tym, że nasza nowoczesna i atrakcyjna gama modeli jest bardzo dobrze odbierana przez klientów. Jestem przekonany, że przez cały rok przyciągniemy do naszej marki wielu nowych konsumentów. Na początku maja zaprezentowaliśmy czwartą generację modelu FABIA, a w kwietniu premierę świętowała odświeżona wersja modelu KODIAQ. W Indiach wprowadzamy na rynek pierwszego kompaktowego SUV-a, czyli model KUSHAQ, a w Chinach pojawił się model OCTAVIA PRO – dodaje Martin Jahn, członek zarządu Skoda Auto ds. Sprzedaży i Marketingu.

Znakomite wyniki sprzedażowe Skody z pierwszego kwartału 2021 roku

Skoda Auto kontynuuje pozytywne wyniki sprzedażowe w pierwszym kwartale 2021 roku. Od stycznia do marca 2021 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 4,1% w porównaniu do poprzedniego roku i osiągnęły 5,049 miliardów euro, a zysk operacyjny zwiększył się do 448 milionów euro. Rentowność sprzedaży kształtuje się na wysokim poziomie 8,9%. To znacznie więcej, niż dane z tego samego okresu ubiegłego roku, na które negatywny wpływ miało wstrzymanie produkcji związane z pandemią COVID.

Od stycznia do marca Skoda Auto dostarczyła klientom na całym świecie 249 600 pojazdów (pierwszy kwartał 2020: 232 900 pojazdów; + 7,2%).

W Europie Zachodniej marka odnotowała 111,6 tys. dostaw w pierwszym kwartale 2021 roku, co oznacza wzrost o 4,6% (od stycznia do marca 2020 roku: 106,7 tys. pojazdów). Skoda zwiększyła również dostawy w Niemczech, drugim co do wielkości jednolitym rynku, o 2,3% w porównaniu do ubiegłego roku, czyli do 36 600 pojazdów (od stycznia do marca 2020 roku: 35 800 pojazdów). Marka osiągnęła dwucyfrowy wzrost we Włoszech (8600 pojazdów; + 39,2%), Francji (8600 pojazdów; + 44,3%), Hiszpanii (6300 pojazdów; 32,8%) i Belgii (5500 pojazdów; + 10,6%).

W Europie Środkowej Skoda dostarczyła 46 900 pojazdów w pierwszym kwartale bieżącego roku, kontynuując sukces z tego samego okresu zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 46 900 pojazdów).

W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, Skoda dostarczyła 10 200 pojazdów od stycznia do marca, co oznacza wzrost o 17,1% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 8700 pojazdów).

W Rosji Skoda odnotowała 22 800 dostaw do klientów w pierwszym kwartale, co oznacza wzrost o 8,6% w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami ubiegłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 21 000 pojazdów).

W Chinach, największym jednolitym rynku marki na świecie, dostawy do klientów spadły o 9,3% do 26 300 pojazdów w pierwszym kwartale (od stycznia do marca 2020 roku: 29 000 pojazdów).

W Indiach dostawy do klientów wzrosły od stycznia do marca do 3200 pojazdów, czyli o 4,1% w porównaniu do poprzedniego roku (od stycznia do marca 2020: 3100 pojazdów).

W Turcji Skoda odnotowała największy wzrost dostaw pojazdów do klientów na całym świecie w pierwszym kwartale 2021 roku. Przy 9800 egzemplarzach producent samochodów odnotował w tym regionie wzrost o 162,1% w stosunku do ubiegłego roku (od stycznia do marca 2020 roku: 3 800 pojazdów).