SSANGYONG: MODEL TIVOLI OTRZYMAŁ NOWY SILNIK DIESLA

tivoli_1die

SsangYong Motor należący do indyjskiego koncernu Mahindra & Mahindra ogłosił rozpoczęcie sprzedaży swojego nowego, kompaktowego SUV-a Tivoli w wersji z silnikiem Diesla.

W ten sposób firma poszerza swoją ofertę na szybko rosnącym rynku tego rodzaju samochodów. Wersję zaprezentowano w górskim mieście Inje na wschód od Seulu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Samochód wyposażono w silnik Diesla e-XDi160 spełniający surowe normy emisji Euro 6. Prace nad nim trwały trzy lata. Motor wytwarza moc 115 KM i 30,6 kgm momentu obrotowego, a na jednym litrze paliwa może przejechać 15,3 km.

– Tivoli Diesel to samochód, który łączy w sobie najwyższe standardy osiągnięte przez model benzynowy w dziedzinie projektu, bezpieczeństwa i wygody z układem napędowym dostosowanym do warunków jezdnych charakterystycznych dla Korei, dzięki czemu oferuje wysokie osiągi oraz oszczędność w zużyciu paliwa – mówi dyrektor generalny SsangYonga, Czoi Johng-sik.

tivoli_2die

Wersja z silnikiem Diesla osiąga największy moment obrotowy przy 1 500-2 500 obr./min., czyli w przedziale najczęściej występującym podczas jazdy, dzięki czemu samochód lepiej słucha się kierowcy i oferuje lepsze zdolności jezdne. SsangYong liczy, że model ten przyciągnie więcej klientów dzięki lepszej wydajności zużycia paliwa, a tym samym stanie się konkurencyjny w stosunku do innych aut w tym segmencie, produkowanych przez firmy zagraniczne.

Należą do nich przede wszystkim QM3 Renault Samsung Motors co. oraz Trax produkowany przez GM Korea Co., jak również inne pojazdy, np. Mini, BMW 118d czy Volkswagen Golf.

W styczniu SsangYong zaprezentował Tivoli w wersji benzynowej. Samochód charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem, dużą przestrzenią dla pasażerów i bagażu, jak również konkurencyjną ceną. To pierwszy model zaprezentowany przez SsangYonga od momentu przejęcia firmy przez koncern Mahindra & Mahindra w 2011 roku, a reakcja rynku na ten samochód przekroczyła oczekiwania jego producenta. W czerwcu sprzedano 6 039 sztuk Tivoli, z czego 3 630 w Korei.

Szin Jang-sik, dyrektor zarządzający w SsangYonu, rozwiewa obawy, jakoby sukces modelu dieslowskiego miał odbyć się kosztem wersji benzynowej. Wg niego obie wersje będą tworzyły własne „niezależne” pod-segmenty na rynku.

– Oczekujemy, że oba modele sprzedawać się będą z grubsza w podobnej liczbie, a każdy z nich zapewni sobie solidne miejsce na rynku SUV-ów w segmencie B – powiedział reporterom.