SSANGYONG: ZAKOŃCZYŁ SIĘ PROCES RESTRUKTURYZACJI MARKI

SsangYong Motor Company ogłosił zakończenie refinansowania swoich zobowiązań ze środków pochodzących z KG Group.

Jednocześnie zakończony został proces restrukturyzacji spółki po 18 miesiącach od jej rozpoczęcia w kwietniu 2021 r.


Zobacz także:

MAZDA: AKTUALIZACJA PLANÓW NA PRZYSZŁOŚĆ MARKI

ROZMAITOŚCI


 

Koreański producent kontynuuje swoją działalność operacyjną, jednocześnie wdrażając plan zwiększenia mocy produkcyjnych i zwiększenia zysków spółki.

W lipcu KG Group oraz pracownicy wraz z kadrą zarządzającą SsangYong podpisali trójstronne porozumienie, gwarantując zatrudnienie załogi i określające plan inwestycji długoterminowych. We wrześniu br, na prezesa spółki mianowany został Kwak Jea-sun, natomiast Jeong Yong-won objął stanowisko dyrektora generalnego.

KG Group zakończyła w październiku kolejny etap inwestycji kapitałowych w celu spłacenia priorytetowych wierzytelności oraz zabezpieczenia płynności operacyjnej spółki.

Dalszy rozwój marki SsangYong będzie opierał się na sukcesywnej elektryfikacji gamy modelowej, wspieranej przez dalsze dokapitalizowanie ze strony spółki-matki KG Group. Aktualnie SsangYong przygotowuje się do międzynarodowej premiery rynkowej nowości – rodzinnego SUV-a Torres, którego debiut spotkał się z wielkim zainteresowaniem na rynku koreańskim, stając się liderem wzrostów sprzedaży.

Polska premiera elektrycznej wersji modelu Torres zaplanowana jest na II połowę 2023 roku.

W Polsce SsangYong kontynuuje prace nad rozwojem sieci dilerskiej – w najbliższych tygodniach otwarty zostanie już trzydziesty punkt dilerski w kraju. Niezakłócone dostawy samochodów pozwalają realizować plany sprzedaży – spółka importerska może się pochwalić najwyższym, ponad 4-krotnym wzrostem sprzedaży (r/r).