TOYOTA: DEBIUT NOWEGO PRIUSA W POLSCE W KWIETNIU

Prius_dot1

Podczas Dni Otwartych 9-10 kwietnia 2016 roku w polskich salonach zadebiuitruje nowa Toyota Prius. Model oparty na platformie New Global Architecture (TNGA) korzysta z IV generacji napędu hybrydowego.

Ceny nowego samochodu rozpoczynają się już od 119 900 złotych. Za luksusową wersję Prestige zapłacimy 141 900 zł.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

NOWA TOYOTA PRIUS


 

Auto jest dostępne w Leasingu Smartplan za 884 zł netto miesięcznie przy wpłacie własnej 30 proc. wartości samochodu (poziom finansowania dla Toyoty Avensis) lub w Kredycie Smartplan za 1 777 zł brutto przy takiej samej wpłacie własnej.

Prius_dot2

Nowe auto stanowi przełom w rozwoju napędu hybrydowego od czasu pojawienia się pierwszej generacji tego modelu w 1997 roku. Wyróżnia się zużyciem paliwa na poziomie 3,3 l/ 100 km (dane producenta). Emisję spalin udało się obniżyć do 76 g/km. Nowy napęd oparty jest na silniku benzynowym, którego sprawność została podniesiona do 40 %. Zmniejszone zostały rozmiary i waga silnika elektrycznego. Przekładnia napędowa generuje niższe opory pracy, a akumulator niklowo- wodorkowy, mimo niższej masy własnej i wymiarów, gwarantuje większą gęstość energii.

W efekcie system elektryczny układu napędowego dostarcza więcej energii podczas przyspieszania powodując szybszą i płynniejszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu, samochód jest bardzo elastyczny (przyspieszenie od 80 do 120 km/h w zaledwie 8,3 sek.).

Bogate wyposażenie

Nowy Prius będzie dostępny w 3 bogatych wersjach wyposażenia.

Prius_dot3

Już podstawowa wersja Active zawiera rozszerzony pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, obejmujący układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych (PD), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), adaptacyjny tempomat (ACC) i system monitorujący zmęczenie kierowcy (SWS).

Na standardowe wyposażenie Priusa w dziedzinie bezpieczeństwa składają się także światła w technologii Full LED (Bi-LED), system wspomagający pokonywanie podjazdu (HAC) i 7 poduszek powietrznych. W podstawowej wersji nowy Prius otrzymuje felgi aluminiowe i antenę dachową typu „płetwa rekina”, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system multimedialny Toyota Touch 2 z 7″ ekranem dotykowym, łącznością USB i kamerą cofania, elektrycznie sterowane podparcie lędźwiowe fotela kierowcy, czujniki deszczu i zmierzchu oraz system „Inteligentny kluczyk”.

Wersja Premium otrzymuje dodatkowo system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), otwieranie klapy bagażnika bez użycia kluczyka, podgrzewane przednie fotele, skórzaną kierownicę, wewnętrzne lusterko elektrochromatyczne, stację bezprzewodowego ładowania telefonu i kolorowy wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD).

Prius_dot4

Dla najbardziej wymagających użytkowników marka przygotowała wersję Prestige, rozszerzoną o czujniki parkowania, inteligentny system automatycznego parkowania (SIPA), system nawigacji Touch 2 & Go Plus, system nagłośnienia JBL z dwoma dodatkowymi głośnikami oraz skórzane fotele.

Nowoczesne technologie

Prius prezentuje najnowsze rozwiązania zapewniające większe bezpieczeństwo, osiągi i komfort.

Oparcie konstrukcji na nowej platformie Toyota New Global Architecture (TNGA) sprzyja większej dynamice i kulturze prowadzenia, zapewnia wyższą sztywność nadwozia, a w konsekwencji wyższy poziom bezpieczeństwa biernego oraz wygłuszenia kabiny pasażerskiej. Niżej położony środek ciężkości (-2,5 cm) oraz zastosowanie wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi zapewniają lepszą sterowność i stabilność podczas jazdy. Platforma ta daje również większą swobodę projektantom nadwozia, pozwalając stworzyć samochód o bardziej atrakcyjnej stylistyce.

Użycie TNGA pozwoliło zaprojektować bardziej przestronne, bogato wyposażone wnętrze. Dzięki zastosowaniu akumulatora jednostki hybrydowej o mniejszych gabarytach i o większej gęstości energii oraz nowego zawieszenia tylnej osi udało się również powiększyć przestrzeń ładunkową.