TOYOTA NA RZECZ SZYBSZEJ BUDOWY STACJI WODOROWYCH W JAPONII

toyo-mi1

Toyota, Air Liquide Japan i dziewięć innych japońskich przedsiębiorstw1 podpisały memorandum o wspólnej budowie kolejnych stacji tankowania wodoru w Japonii.

Do 2020 roku w tym kraju ma powstać 160 takich stacji. Porozumienie ma na celu przyspieszenie budowy stacji wodorowych w Japonii na wczesnym etapie komercjalizacji samochodów na ogniwa paliwowe.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Jest to odpowiedź na wprowadzenie strategicznego planu japońskiego rządu (“Strategic Roadmap for Hydrogen and Fuel Cells“), który zakłada, że do 2020 roku w Japonii będzie działało 160 stacji wodorowych, a na drogach znajdzie się 40 tys. aut na ogniwa paliwowe.

toyo-mi2

Przedstawiciele japońskich przedsiębiorstw są zdania, że na wczesnym etapie komercjalizacji wodoru w motoryzacji firmy inwestujące w tę technologię powinny ze sobą współpracować, a każdy podmiot powinien wykonać swoją część wspólnego programu. Dzięki strategicznej budowie stacji tankowania wodoru zwiększy się zainteresowanie klientów samochodami na ogniwa paliwowe i wzrośnie liczba zamówień na te auta.

Członkowie porozumienia rozważają powołanie nowej spółki w 2017 roku. Jej zadaniem byłaby systematyczna budowa stacji wodorowych, wprowadzenie samochodów na ogniwa paliwowe do szerokiego użytku oraz uzyskanie niezależności finansowej przez stacje tankowania poprzez redukcję kosztów i zwiększenie wydajności. Współpraca obejmuje także przegląd rządowych regulacji w tej dziedzinie.

Toyota jest producentem napędzanego wodorowymi ogniwami paliwowymi sedana Mirai, który zadebiutował na japońskim rynku w 2014 roku. Samochód nie emituje żadnych niepożądanych substancji, ma zasięg od 550 do 750 km na jednym tankowaniu, natomiast czas tankowania wynosi około trzech minut. Model jest dostępny w Japonii, USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Danii, Belgii, Norwegii i Holandii.