TOYOTA: POZYCJA GLOBALNEJ MARKI NUMER 1 W JAPONII UTRZYMANA

Toyota_Fuel_C1

Toyota po raz siódmy z rzędu została najcenniejszą globalną marką wywodzącą się z Japonii w zestawieniu Japan’s Best Global Brands. Raport jest publikowany przez firmę Interbrand od siedmiu lat.

Producent samochodów zajmuje pozycję lidera nieprzerwanie od początku istnienia rankingu. Wartość marki wzrosła o 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wynosi teraz 42 392 000 000 USD.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

To dwa razy więcej niż w przypadku zajmującej 2. miejsce Hondy. Na trzecim miejscu ulokowała się firma Canon.

Interbrand docenił Toyotę za konsekwentną realizację zainaugurowanej przed 4 laty Globalnej Wizji Toyoty, której wiele działań jest nastawionych na wzmacnianie marki. Efektem tej polityki jest zaprezentowana w tym miesiącu Nowa Architektura Globalna – innowacyjne podejście w projektowaniu napędów i platform samochodów, które przyniesie usprawnienie procesu produkcji i obniżenie jej kosztów.

Toyota_Fuel_C2

Koncern stale ugruntowuje swoją pozycję lidera w branży motoryzacyjnej. Globalna sprzedaż samochodów Toyoty wzrosła w 2014 roku o 2,2 proc. Na rynku europejskim firma zanotowała wzrost o 4,6 proc. Rośnie także sprzedaż małych sedanów i SUV-ów na rynku amerykańskim.

Toyota konsekwentnie zwiększa swoją przewagę na rynku samochodów hybrydowych. Do października 2014 roku firma sprzedała na świecie 7 milionów hybryd. Bardzo dużym powodzeniem hybrydy cieszyły się w Europie — ich sprzedaż wzrosła o 13 proc. w stosunku do 2013 roku. Do tego sukcesu w dużej mierze przyczyniła się także Polska, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł aż 65 proc. Rok 2015 zapowiada się równie dobrze. Sprzedaż hybryd w 1. kwartale jest wyniosła o 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.

Dobra sytuacja finansowa sprzyja kluczowym dla firmy inwestycjom w rozwój nowych proekologicznych technologii. W ubiegłym roku Toyota zanotowała na tym polu spektakularne sukcesy. Najważniejszym wydarzeniem była światowa premiera Toyoty Mirai. Pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe w grudniu trafił do salonów w Japonii. W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży Toyota zebrała 1500 zamówień — 4 razy więcej, niż planowała na cały 2015 rok.

Interbrand docenił Toyotę za wprowadzanie wielu nowych rozwiązań mających przybliżyć nas do epoki inteligentnej mobilności. Znaczącym sukcesem na tym polu było uruchomienie w Grenoble nowatorskiego systemu car- sharingowego ściśle zintegrowanego z komunikacją miejską. System wykorzystuje innowacyjne trójkołowe pojazdy elektryczne i-Road.