TROFEA DLA ZWYCIĘZCÓW TOUR DE FRANCE ZAPROJEKTOWAŁA SKODA

skoda-tour-1

Trofea dla zwycięzców tegorocznej edycji legendarnego wyścigu kolarskiego Tour de France zostały przygotowane przez biuro stylistyczne Škoda Design.

Tak jak w poprzednich latach, styliści marki zaprojektowali kryształowe puchary, które najlepsi kolarze wzniosą w paryskie niebo już 23 lipca.


Zobacz także:

SPORT


 

Cztery przygotowane rzeźby są ucieleśnieniem najlepszych czeskich tradycji rzemiosła kryształowego. Jako główne źródło inspiracji tegorocznego projektu pucharów posłużył niedawno prezentowany koncepcyjny model Škody, Vision E. Czeska marka jest oficjalnym partnerem wyścigu Tour de France od 2004 roku. Wspiera go jako partner generalny i dostawca samochodów technicznych. Producent aut sponsoruje także Zieloną Koszulkę dla najlepszego sprintera – nagrodę dla niego na mecie tegorocznej edycji wręczy Dyrektor Generalny Škody, Bernhard Maier.

3540 kilometrów, 21 etapów, trzy bezlitosne podjazdy: tegoroczna edycja kultowego Tour de France po raz kolejny dowodzi, dlaczego nosi on miano najtrudniejszego wyścigu kolarskiego na świecie. 23 lipca na metę zlokalizowaną tradycyjnie na Polach Elizejskich dotrą tylko najlepsi, którzy wytrzymają trudy trzech tygodni zaciętych zmagań. Tradycyjnie, na mecie zostaną rozdane puchary dla zwycięzców w czterech kategoriach indywidualnych.

Obok noszącego żółtą koszulkę lidera klasyfikacji generalnej, przed milionami kibiców będą je prezentować także noszący zieloną koszulkę najlepszy sprinter, najlepszy kolarz klasyfikacji górskiej (w koszulce w czerwone grochy) oraz posiadacz białej koszulki, czyli najwyżej sklasyfikowany zawodnik w wieku do lat 26.

Wszystkie cztery puchary zostały zaprojektowane w studiu Škoda Design, a wykonał je uznany czeski specjalista od obróbki szkła, firma Lasvit. To już nie pierwszy raz, gdy doświadczeni rzemieślnicy z tej firmy byli odpowiedzialni za wykonanie trofeów Tour de France. Choć wymiary mierzącej 60 cm i ważącej 4 kg statuetki są zawsze takie same, projektanci co roku zaskakują nadaną im kreatywną formą. W tym roku wyjątkowy projekt jest inspirowany modelem Vision E.

Pierwszy elektryczny model studialny Škody zadebiutował w kwietniu na targach samochodowych w Szanghaju. Ukazuje on, jak marka widzi przyszłość mobilności indywidualnej. Pięciodrzwiowy SUV o bryle Coupé może pokonać 500 kilometrów korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Jego przyszłościowy charakter uzupełnia zdolność do jazdy autonomicznej trzeciego stopnia oraz emocjonalny język stylistyczny, charakteryzujący się precyzyjnie poprowadzonymi krawędziami oraz dynamicznymi liniami.

Studialny model Vision E także czerpie z tych tradycji, wykorzystując czeski kryształ w wielu elementach, takich jak przednie światła.

Sto czwarta edycja Tour de France rozpoczęła się pierwszego lipca uroczystym Grand Départ z Düsseldorfu. Prócz Niemiec, Belgii i Luksemburga, na liczącej ponad 3500 kilometrów drodze do Paryża peleton przejechał także przez 34 departamenty Francji. Škoda wspiera to kolarskie święto od 2004 roku. Czeska marka dostarczyła w tym roku organizatorom na ich potrzeby flotę aż 250 samochodów.

W gronie tym znajduje się nowy SUV marki, Kodiaq oraz gruntownie zmodernizowane modele Octavia oraz Superb. Flagowa limuzyna marki tradycyjnie przewodzi kolarzom jako „Czerwony samochód” dyrektora wyścigu. Pomalowany lakierem Corrida Red, specjalnie przystosowany egzemplarz wyposażony jest w otwierane z drugiego rzędu siedzeń okno dachowe. Dzięki temu nadzorujący wyścig Christian Prudhomme może bez trudu wstać i zapewnić sobie pełny widok na peleton nim wyda zgodę na start do kolejnego etapu.

Na pokładzie tego specjalnego egzemplarza znajduje się także wiele innych rozwiązań i elementów wyposażenia, które czynią z niego idealne mobilne centrum dowodzenia.

Wydarzeniem pierwszego etapu Tour de France w tym roku, było pojawienie się na trasie trzech egzemplarzy zupełnie nowej Škody Karoq, które wystąpiły w roli wozów technicznych dla startujących zespołów kolarskich. Podczas trzytygodniowej służby flota samochodów marki pokona łącznie około 2,8 miliona kilometrów. Od roku 2004 auta przejechały już wspólnie ponad 30 milionów kilometrów.