VOLKSWAGEN: GOLF R ORAZ R VARIANT Z PODZESPOŁAMI Z MOTOSPORTU

Der neue Volkswagen Golf R

Golf R i Golf R Variant, napędzane dwulitrowym silnikiem o mocy 228 kW / 310 KM, dostarczają wrażeń z jazdy jak rasowe samochody sportowe. Wrażenia te można od teraz dodatkowo zwiększyć dzięki wyczynowym podzespołom z pakietów „Performance”.

Jeden z nich obejmuje hamulce tarczowe „Performance” oraz opony typu semi slick przystosowane do jazdy po torze i dostępny jest dla wersji Variant. W skład drugiego, specjalnie zaprojektowanego do Golfa R hatchback, wchodzi dodatkowo układ wydechowy „Performance”.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Pakiety „Performance” oferują najbardziej wyrafinowane technologie rodem ze sportów motorowych, z których można korzystać zarówno na torze, jak i podczas codziennej jazdy.

Układ wydechowy z tytanu „R-Performance”. Igor Akrapovič ze Słowenii był kiedyś kierowcą wyścigowym. Pewnego dnia postanowił jednak odłożyć kask na półkę i zajął się opracowaniem i produkcją układów wydechowych w sportowym wydaniu.

Produkty i osiągnięcia Akrapoviča w tej dziedzinie są tak imponujące, że Volkswagen właśnie z jego firmą postanowił opracować układ wydechowy do pakietu „Performance”, wykonany z tytanu i zarezerwowany do Golfa R hatchback. Zastosowanie szlachetnego materiału pozwoliło zmniejszyć masę układu wydechowego o 7 kg w porównaniu z masą standardowego układu wydechowego.

Układ „Performance” zapewnia zupełnie nowe brzmienie Golfa R, które – w zależności od wybranego trybu jazdy – może być bardzo mocno zbliżone do brzmienia samochodów wyczynowych. Szczególnie podczas pracy silnika na wysokich obrotach i w czasie zmiany biegów generowany jest dźwięk, z którego słyną układy wydechowe Akrapoviča – basowy, starannie skomponowany, ale nie za głośny.

Układ hamulcowy „R-Performance”. Oferowany do Golfa R hatchback i Golf R Variant pakiet „Performance” obejmuje wyczynowe tarcze hamulcowe. Dzięki nim układ hamulcowy waży o 2 kilogramy mniej niż seryjny, co ma wpływ również na redukcję mas nieresorowanych. Nawet podczas jazd na torze wyścigowym układ hamulcowy „Performance” jest bardzo wydajny i zapewnia autu wysoką stabilność.

Tarcze przednich hamulców składają się z dwóch elementów i są pływające. Centralną część tarczy wykonano z aluminium, natomiast pierścień cierny (w wypadku klasycznych hamulców – tarczę) – jako odlew staliwny, który z częścią centralną jest połączony za pomocą śrub. Dzięki takiej konstrukcji pierścień cierny po rozgrzaniu może rozszerzać się promieniowo.

Inną zaletą takiego układu hamulcowego jest możliwość bardzo precyzyjnego dawkowania siły hamowania. Specjalne klocki hamulcowe z przodu zapewniają doskonałe wyczucie hamulców po ich rozgrzaniu. Z zewnątrz układ hamulcowy „Performance” można rozpoznać po srebrnej tabliczce z literą R na zaciskach hamulcowych.