VOLKSWAGEN: GOLF VII DOJEŻDŻA DO SALONÓW

Nowy Volkswagen, który był oblegany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, już pod koniec października trafi do salonów w Polsce. Siódma generacja modelu ma atuty: masa została obniżona nawet o 100 kg, w zależności od silnika zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem zmniejszyło się.

Przyszły Golf BlueMotion – który zadebiutuje w Niemczech jeszcze w tym roku, w znormalizowanym cyklu NEFZ będzie spalał tylko 3,2 l/100 km oleju napędowego (emisja CO2 85 g/km). Ponadto Volkswagen wprowadził samochodzie cały pakiet nowych i częściowo seryjnych systemów wspierających kierowcę.

Podstawowy model w wersji benzynowej (TSI) zużywa 4,9 l/100 km, a w wersji wysokoprężnej (TDI) 3,8 l/100 km (oczywiście są to dane febryczne). Silniki TSI emitują 115 g/km CO2, TDI 99 g/km CO2. Obok wersji BlueMotion, kolejną nowością jest silnik 1.4 TSI o mocy 103 kW/140 KM z automatycznym odłączaniem cylindrów (ACT). Średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100 km (109 g/km CO2).

Nowy Golf to też dodatkowa przestrzeń (więcej miejsca na nogi z tyłu i bagażnik większy o 30 litrów), nowe systemy poprawiającei bezpieczeństwo, takir jak hamulec multikolizyjny (seryjny) i proaktywny system ochrony pasażerów (PreCrash) oraz tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC i systemem Front Assist oraz funkcją awaryjnego hamowania w mieście, nowy progresywny układ kierowniczy, nowe zawieszenie kół, możliwość wyboru profilu jazdy i seryjny ekran dotykowy we wszystkich modelach, a także zupełnie nowe systemy Infotainment i Entertainment z reagującym na zbliżenie ręki ekranem dotykowym w najbogatszych wersjach.