VOLKSWAGEN: MODEL e-GOLF JUŻ NIE JEST W PRODUKCJI

23 grudnia, na dzień przed wigilią ostatni egzemplarz Volkswagena e-Golfa zjechał z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie.

Od marca 2017 roku wyprodukowano 50 401 sztuk modelu. Ostatni egzemplarz miał nadwozie w kolorze Uranogrey.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 roku linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy Volkswagen ID.3 zjechał z linii montażowej.

– Po Zwickau jesteśmy drugim zakładem w Europie, który produkuje samochody oparte na nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów elektrycznych – powiedział Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury.

– Rozpoczęcie montażu ID.3 to bardzo dobra wiadomość dla pracowników i nagroda za ogromny wysiłek włożony w przekształcenie zakładu, które zapoczątkowano w 2016 roku. Zapewniliśmy załodze miejsca pracy i mamy perspektywę rozwoju w przyszłości – podkreślił Thomas Aehlig, Przewodniczący Rady Zakładowej Szklanej Manufaktury.

Pierwsze prace przed uruchomieniem produkcji ID.3 odbyły się już latem 2020 r. Jako pierwszą przystosowano jedną z siedmiu stacji, w której następuje skręcenie podwozia i nadwozia. Dalsze prace w okresie zimowym obejmują, między innymi, uruchomienie stanowiska, gdzie będzie montowany dach panoramiczny oraz wymianę uchwytów do montażu deski rozdzielczej, foteli i kanapy.

e-Golf debiutował w 2014 roku i do lata 2020 roku był produkowany w Wolfsburgu. W 2017 roku, aby sprostać wysokiemu popytowi, produkcję uruchomiono również w Szklanej Manufakturze. Pod względem sprzedaży e-Golf znalazł szczególnie nabywców w Norwegii oraz w Niemczech.

Z linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze, od jej otwarcia w 2001 roku, zjeżdżały luksusowa limuzyna Phaeton (84 235 egzemplarzy, lata produkcji 2001-216), Bentley Flying Spur (2186, 2005-06 i 2013-14) oraz e-Golf (50 401, 2017-20).

ID.3 to pierwszy model koncernu Volkswagen skonstruowany w oparciu o modułową platformę dla samochodów elektrycznych (MEB). Dzięki niej dysponuje dużym zasięgiem, oferuje przestronne wnętrze i zapewnia dynamiczne prowadzenie. Od września w Europie pojawiło się ponad 28 000 egzemplarzy tego modelu.