VOLKSWAGEN: NOWY GOLF SPORTSVAN

VWGS-0

Jesienią 2012 roku zadebiutowała siódma generacja Golfa. Rok później roku pojawił się nowy Golf Variant, modele 4MOTION z napędem na wszystkie koła oraz sportowe ikony Golf GTI, Golf GTD i Golf R.

Spektrum wariantów uzupełnił wiosną tego roku Variant, modele 4MOTION z napędem na wszystkie koła oraz sportowe ikony Golf GTI, Golf GTD i Golf R z napędem elektrycznym. Zanim jesienią na rynku dostępny będzie Golf GTE – pierwszy model z systemem hybrydowym plug-in, do segmentu kompaktowych vanów dołączył właśnie Golf Sportsvan.


Zobacz także:
PREMIERY


Następca cieszącego się dużym powodzeniem Golfa Plusa (tylko w Niemczech sprzedanych zostało ponad 500 000 egzemplarzy) posiada wysokiej jakości wnętrze z dużymi możliwościami aranżacji (tylna kanapa przesuwana o 180 mm) oraz bagażnik o pojemności maksymalnie 1 520 litrów. Nowe jest nie tylko nadwozie i wnętrze, lecz także spektrum jednostek napędowych. Silniki są seryjnie wyposażone w system Start-Stop i wraz z innymi modyfikacjami czynią Golfa Sportsvana nawet o 20 procent oszczędniejszym, niż odpowiednie warianty jego poprzednika.

 

Silniki z turbodoładowaniem. Cztery motory benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) rozwijają moc 63 kW/85 KM, 81 kW/110 KM, 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM. Spektrum jednostek wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem obejmuje silniki o mocy 81 kW/110 KM i 110 kW/150 KM. Wszystkie (poza TSI 63 kW) mogą być opcjonalnie połączone z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową DSG.

O efektywności nowych silników świadczy na przykład Golf Sportsvan 1.6 TDI BlueMotion Technology o mocy 110 KM: zużywa on tylko 3,9 l/100 km (emisja CO2 101 g/km). W Niemczech można już zamawiać specjalną wersję BlueMotion z modyfikacjami aerodynamicznymi i oponami zoptymalizowanymi pod kątem oporów toczenia (3,6 l/100 km, emisja CO2 95 g/km).

Sportowy, kompaktowy van. Pod względem technicznym Golf Sportsvan opiera się na modułowej platformie podłogowej MQB, co pozwoliło na wprowadzenie wyraźnych zmian w porównaniu z poprzednikiem. Proporcje Golfa Sportsvana są teraz znacznie bardziej dynamiczne, przedni zwis jest krótszy, a rozstaw osi większy. Innowacyjna lekka konstrukcja umożliwiła obniżenie masy, nawet o 90 kg. Dzięki MQB możliwa była również optymalizacja układu podzespołów, co poprawiło właściwości użytkowe. Kierowca i pasażer mogą korzystać z zalet podwyższonej pozycji siedzącej. Duży wpływ na poprawioną ergonomię ma zaprojektowany od nowa, wyraźnie podzielony kokpit.

 

Koniec martwego pola widzenia. Wszechstronny Sportsvan stanowi połączenie auta kompaktowego i vana, oferując więcej przestrzeni dla rodziny, pracy i aktywnego spędzania wolnego czasu. Sportsvan wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy wspomagające, należy do nich – zastosowany po raz pierwszy w Golfie – system Blind Spot Sensor z systemem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego. Podczas jazdy ostrzega on przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia. Przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego system rozpoznaje także pojazdy zbliżające się z boku i ostrzega kierowcę. W przypadku grożącej kolizji system automatycznie zainicjuje hamowanie.

Innowacyjne systemy wspomagające. Volkswagen oferuje w modelu wiele nowoczesnych systemów wspomagających, jak na przykład: elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, innowacyjny progresywny układ kierowniczy, adaptacyjną regulację zawieszenia DCC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, automatyczny tempomat ACC, seryjny hamulec multikolizyjny Multi Collision Brake, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system proaktywnej ochrony pasażerów, funkcję regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist, funkcję wyboru profilu jazdy, system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu Lane Assist i asystenta parkowania Park Assist.

Nowa generacja systemów radiowych i nawigacyjnych (najbardziej zaawansowany wariant to Discover Pro z hotspotem WLAN) oraz 400-watowy system nagłaśniający Dynaudio Excite z subwooferem i nowym głośnikiem centralnym (w konsoli głównej) wprowadzają do wnętrza udoskonalony świat Infotainment. Nie można też zapomnieć o nowych mobilnych usługach online, jak Google Earth, Google Street View i informacje drogowe online.

 

GOLF SPORTSVAN – FAKTY
– jest lżejszym o 90 kg następcą Golfa Plusa;
– jest dostępny z nowymi silnikami;
– Golf Sportsvan TDI BlueMotion ze zużyciem paliwa 3,6 l/100 km i emisją CO2 95 g/km;
– „Van wśród Golfów” oferuje wnętrze z wieloma możliwościami aranżacji;
– ma wystarczająco dużo miejsca dla pięciu osób i bagażu;
– opiera się na modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie;
– będzie oferowany z nowym systemem Blind Spot Sensor i systemem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego;
– w wyposażenia: system proaktywnej ochrony pasażerów, Lane Assist, Front Assist i funkcja awaryjnego hamowania w mieście City Brake Assist;
– adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, progresywny układ kierowniczy i nowa, podgrzewana kierownica;
pojawi się na rynku z najnowszymi systemami Infotainment i mobilnymi usługami online.