VOLKSWAGEN: PLAN EKO WYKONANY ZOSTANIE ZNACZNIE SZYBCIEJ

Strategiczny cel Volkswagena zakładający sprzedaż miliona elektrycznych samochodów ma – według nowych założeń – zostać osiągnięty pod koniec 2023 roku, czyli o dwa lata wcześniej niż dotąd zakładano.

Ofensywa marki w dziedzinie elektromobilności nabiera rozpędu i ma wyprzedzić wcześniejszy plan.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

We wrześniu 2019 roku podczas salonu samochodowego IAA Frankfurt Motor Show odbyła się światowa premiera nowego, w pełni elektrycznego modelu ID.3, a w listopadzie w zakładzie w Zwickau rozpoczęła się jego produkcja. 2020 będzie rokiem, w którym auta z rodziny ID. będą wprowadzane do sprzedaży na kolejnych rynkach – modele ID.3 zaczną się pojawiać na europejskich drogach latem 2020 roku.

Do 2024 roku koncern zainwestuje w jej rozwój 33 miliardy euro, z których 11 miliardów przypadnie na inwestycje marki Volkswagen. Planuje się, że do 2025 roku VW wyprodukuje 1,5 miliona aut z napędem elektrycznym.

– Nowy plan zakładający produkcję 1,5 miliona elektrycznych samochodów do 2025 roku pokazuje, że ludzie chcą przesiadać się do aut zasilanych energią elektryczną, a my sprawimy, że będą one dostępne dla milionów kierowców – powiedział Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Elektromobilności.

ID.3 jest pierwszym w pełni elektrycznym modelem nowej generacji. Samochód został skonstruowany w oparciu o modułową platformę MEB opracowaną przez Volkswagena specjalnie na potrzeby aut elektrycznych. Zasięg auta wynosi od 330 do 550 km (według WLTP). W podstawowej wersji samochód ten będzie kosztował mniej niż 130 000 złotych. Z systemu rezerwacji, po wpłaceniu zaliczki, skorzystało do tej pory ponad 37 000 chętnych.

Produkcję ID.3 uruchomiono w listopadzie 2019 roku. Samochód jest wytwarzany w fabryce w Zwickau, która została w tym celu całkowicie przebudowana. Od 2021 roku z taśm tego zakładu będzie zjeżdżać do 330 000 elektrycznych samochodów rocznie. Przygotowania do sprzedaży modeli z rodziny ID. trwają również w Chinach i w USA. W chińskim zakładzie w Anting rozpoczęła się już produkcja przedseryjna.

Nowe pola działalności związane z elektryczną mobilnością

W ramach ofensywy w dziedzinie pojazdów elektrycznych Volkswagen podjął też działalność w nowych obszarach o znaczeniu strategicznym. Firma Elli należąca do marki zajmuje się budową infrastruktury w dziedzinie ładowania akumulatorów. Już dzisiaj Elli ma ponad 10 000 odbiorców prądu.

Wielkie znaczenie ma ponadto udostępnienie platformy MEB innym producentom. Jednym z pierwszych producentów samochodów, który skorzysta z tej platformy będzie Ford. Marka ta zamierza od 2023 r. oferować w Europie model skonstruowany w oparciu o płytę podłogową MEB i zakłada sprzedaż ponad 600 000 tych samochodów w ciągu sześciu lat.

Volkswagen podjął również ważne działania w dziedzinie rozwoju, testów i produkcji cel do akumulatorów stosowanych w autach elektrycznych. W 2020 roku w Salzgitter rozpocznie się budowa fabryki wytwarzającej akumulatory o łącznej mocy 16 gigawatogodzin. Początek produkcji przewidziano na przełomie lat 2023-24. Volkswagen utworzył ponadto spółkę ze szwedzkim producentem akumulatorów, firmą Northvolt.

Plany na 2020 rok

W 2020 roku Volkswagen będzie kontynuował ofensywę w dziedzinie elektrycznych samochodów, a nawet ją przyspieszy. ID.3 zacznie się pojawiać na rynkach kolejnych krajów latem. Rodzina modeli ID. powiększy się ponadto o nowych członków. W przyszłym roku odbędzie się światowa premiera pierwszego SUV-a z elektrycznym napędem – seryjnej wersji modelu studyjnego ID.CROZZ.

Jego produkcja ma się również rozpocząć jeszcze w 2020 roku w fabryce elektrycznych samochodów w Zwickau. Produkcję elektrycznych aut na bazie platformy MEB podejmie ponadto fabryka w Anting w Chinach, będzie to drugi zakład Volkswagena wytwarzający samochody z elektrycznym układem napędowym.